X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תדמית של מנהיג חסר עמוד שידרה במדינתנו הלחוצה היא בעייתית, למי שיש לו "שאיפות גדולות" הנה אתגר שאני מציב לפתחו של שאול מופז. נראה אותו עכשיו
▪  ▪  ▪

חסר עמוד שידרה. זהו המסר הראשי העולה ממאמרי הקודם אודות שר הביטחון. תמיכתו בתוכנית הגירוש, כך טענתי, מקורה בפחד כפול: משרון, והתקשורת.
"רק דגים מתים שוחים עם הזרם", אמר פעם הנשיא לשעבר, עזר ויצמן ז"ל. טענתי, ואני טוען, שאין למופז אומץ לשחות נגד הזרם. והתקשורת, היא הזרם.
תדמית של מנהיג חסר עמוד שידרה במדינתנו הלחוצה היא בעייתית, למי שיש לו "שאיפות גדולות". שורות אלה תכליתן להגיע לידיעתו של מר מופז, ולאתגר אותו. אם הוא עדיין זוכר שבעיסוקו הוא אמון על האינטרס הציבורי, האתגר הזה שאציב לפתחו, יעורר אותו. נראה אותו.
אדוני שר הביטחון. אין לי ספק - אתה נגד השתמטות מצה"ל ונגד עישון סמים. עד עכשיו לא עשית בעניין הזה כלום. הנה המבחן שלך:
במסגרת תפקידך אתה האחראי על גלי צה"ל. לא צריך הרבה. טלפון אחד, רק אחד, לאבי בניהו, עם הוראה בזו הלשון: "אני אוסר עליך להשמיע זמרים שלא שירתו בצה"ל, או שתומכים פומבית בסרבנות. בנוסף, אלה מביניהם שיספרו בראיונות לתקשורת שהם מעשנים סמים או רומזים שהשתמשו בסמים, גם את אלה, אני אוסר עליך להשמיע". (יודגש, שהמלצתי לא כוללת חרם השמעות על זמרים שמעשנים סמים - זה עניין למשטרה- אלא על אלה שמספרים לתקשורת שהם משתמשים).
הסתכלתי בשעון - פחות מ-30 שניות. נו, יש לך אומץ להקדיש 30 שניות מזמנך, כדי לתת את ההוראה שאתה מאמין שהיא נכונה? אני מהמר שלא.
אתה פוחד שיאשימו אותך בהתערבות באחד מכלי התקשורת החשובים במדינה. כמובן שאשמה כזו אין לה על מה להתבסס, מפני שגל"צ היא - עד להודעה חדשה - תחנת שידור צבאית. כאן הכללים אחרים. אין דמוקרטיה, ואין חופש ביטוי.
כל מי שעיסוקו פרסום יודע השפעתם של "מפורסמים" על בני נוער היא דרסטית. יידעו נא זמרי ישראל, שווידויים בנוסח "אני לא מוכן ללבוש מדים של צבא כובש", או "עישנו משהו אסור", מן הראוי שישאירו לעצמם. אין צורך להשוויץ...
נערים שומעים/קוראים את זה וחושבים שזה "קול". במילים פשוטות - השתמטות ועישון סמים, נתפסים כעבירה "אינית". אחראים לזה אלה הקרויים- "סלב". פעם קראנו להם "בוהמה".
יהונתן גפן שירת בצה"ל כקצין בצנחנים. למה הוא יכול לשרת ביחידה קרבית, והבן שלו לא יכול לשרת בלהקה צבאית. האם לא מגיע לחיילי צה"ל ליהנות מכישרונו המוזיקלי של אביב גפן? שלמה ארצי שירת בלהקת חיל הים. מדוע בנו, בן ארצי, פטור?
יש לזה תשובה אחת (אני עונה במקומם): "חייל בצה"ל משתכר כ-500 שקל בחודש, אנחנו מרוויחים אלפי שקלים בערב. מה, אנחנו פראיירים"?
הם לא פראיירים. אלה שעומדים בגבול עם נשק ושומרים שאביב גפן בן ארצי ואחרים יעשו כסף - הם הפראיירים.
אני מגדיר את אביב גפן (ולא רק הוא), כ"איש שיווק של אידיאולוגיה שמאלנית (זה מותר), והשתמטות מהצבא". זה אסור. אז שתחנה צבאית תהפוך אותו ליקיר התחנה? מה קרה לנו, השתגענו?
אמרתי אביב גפן ובן ארצי. אפשר להוסיף על השמות האלה עוד מאות.
עם בנות הסיפור דומה. בר רפאלי, יפהפייה מהממת, הבינה ששירות בצה"ל יגרום לה להפסדים של עשרות אלפי שקלים בחודש. בהדרכת אימה, התחתנה עם קשיש (חבר של אמא שלה) קיבלה את הפטור, והתגרשה. עכשיו היא פנויה לעשות ים כסף.
כמה שנים לפניה, קרן מיכאלי, יפהפייה לא פחות, גם היא מתפרנסת מדוגמנות, פשוט השתחררה על סעיף אי התאמה. כמוה עוד רבות.
אחר כך אזרחי ישראל קוראים בעיתונים (ידיעות אחרונות, 30.8.05) ששיעור הלא מתגייסים לצה"ל נמצא בעלייה מתמדת. כשאני רואה בטלוויזיה, שבוע קודם (24.8.05), בתוכניתו של ניסים משעל אייטם על "סדנת הדרכה להשתמטות מהצבא", ועוד בגיבוי ההורים, ברור שאנחנו במדרון חלקלק. וזה קורה כאשר באותו שבוע התקשורת, ובעקבותיה הרמטכ"ל ושר הביטחון, מתנפלים על "נוער הגגות". התקשורת מתנפלת - כולם אחריה.
מישהו שאסור לו לשכוח, כנראה שכח שעדיין יש כאלה, שמאיימים עלינו ב ה ש מ ד ה. וברור לי שהחבר'ה האלה מ"סדנת המשתמטים", במקרה חירום, לא יעזרו. הם יעלו על המטוס הראשון ויברחו. מי שיעמוד מול האויבים זה "נוער הגגות" המושמץ. אל יובן מדבריי שאני תומך בהתנהגותם כלפי חיילי צה"ל. להיפך. אבל לאיים עליהם שצה"ל לא יגייס אותם רק משום תאוותם לשרת ביחידות קרביות? מישהו כאן השתגע.
מר מופז.
צדק היא לא מילה גסה ויש לנו כאן יותר מאשר אי-צדק. יש כאן קריסת ערכים. מישהו אחראי לזה. אני בטוח שאתה מסכים איתי, ואני בטוח שאתה יכול לצמצם את הבעיה, והכי אני בטוח - שאתה מפחד...

תאריך:  31/08/2005   |   עודכן:  31/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
פרשני, עיתונאי ומגישי צמרת של התקשורת הכתובה והאלקטרונית יוצאים במסע הסברה צבוע למען השמירה על שלמותו ואחדותו של הליכוד
דודו אלהרר
מרגע ששם לעצמו מטרה אריאל שרון לא עוצר אפילו מול קיר המוות, וזו לא הפעם הראשונה    זו בלבד סיבה מוצקה שהאיש פסול לכל משרה ציבורית, קל וחומר להנהיג ממשלה בישראל    ומה על השחיתות שהיתה לו מסלול לכס ראשות הממשלה?
יובל ברנדשטטר
השמאל מודיע בגאווה בלתי מסותרת כי רק בשמאל יש אמנות, רק בשמאל יש אנשי רוח. האמת הם צודקים, אבל מדוע?
עו"ד ליאת בכר-סגל
אינג' שבתאי עזריאל
אילו היינו צריכים לבנות מתקו, גשר, או בית בטכניקות משפטיות, המבנה היה קורס עוד בשלב חפירת היסודות. אמנות העירפול, היא הגורם הדומיננטי בתורת המשפט, ובמגעיך עם תורה זו, אתה לפתע מגלה ששניים ועוד שניים, הם בכלל לא ארבע כי מדובר בשני סוסים ושני עצים ודרוש יסוד נפשי לחבר ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il