X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לגילוי טענה שקרית לא צריך להוכיח שכל מילה בה היא שקר. מספיק אם יוכח זיוף של עובדה מרכזית אחת
▪  ▪  ▪

"יקתרינה הגדולה" הייתה למלכת רוסיה, 17 שנה לאחר שבהיותה הנסיכה סופיה אוגוסטה מפרוסיה הגרמנית - נישאה לנכדו של הצאר פטר הגדול. את זמנה עד אז היא ניצלה להרחבת השכלתה, שבעקבותיה גילתה דאגה למעמד המדוכא של איכרי רוסיה.
הנסיך פוטיומקין, שהיה ליד ימינה, וייצג את המעמד המדכא, רצה להוכיח לה שאין מה לדאוג: האיכרים חיים באושר ובשפע. לשם כך הוא ערך לה סיור בכפרים חקלאיים, כשבכל כפר חיכה לה שולחן הערוך מכל טוב הארץ ובמרכזו - חזיר צלוי שלם.
אחרי שראתה, בכפר אחרי כפר, שולחן דומה, היא גזרה בשקט אוזן מהחזיר הצלוי ושמה אותו בארנקה. בכפר הבא היא גילתה את אותו החזיר - ללא האוזן. המסקנה הייתה ברורה: השפע שהראו לה לא היה אלא הצגה ניידת שנשלחה לכל כפר - לפני ביקורה.
ניסיון ההונאה הזה קיבל את הכינוי "כפרי פוטיומקין", וכך הוא נכנס להיסטוריה. במתודולוגיה של חשיפת מצגי שקר הצעתי את המושג - "לגלות את אוזן החזיר של יקתרינה הגדולה" - כאמצעי מהיר לגילוי האמת, על-ידי איתור פרט דומיננטי אחד. שופטים רבים יכלו לחסוך הרבה עינויי דין לו אימצו את השיטה הזו, במקום לחטט בכל פרט ופרט של העדויות.
ביום 3.7.05 הופיע בפני לשכת הליכוד האלוף (במיל') עוזי דיין והסביר את ההיגיון הדמוגראפי של פינוי היישובים היהודיים מרצועת עזה: אי-אפשר להנציח יישוב יהודי שיהיה מוקף מכל עבר באוכלוסיה ערבית עוינת. אלא, שבסוף הוא העיר שאיננו מבין למה צריך לפנות גם את היישובים שבצפון הרצועה, המהווים רצף טריטוריאלי של רצועת החוף הישראלית, ונציג היישובים העיר - שאפילו לא הציעו להם מקום התיישבות חילופי, וככה, בבהילות לא מובנת, הופכים אותם לפליטים חסרי בית.
אני הוספתי והערתי שיישובים אלה הם שכבת בידוד נוספת בין ישראל לאוכלוסיה הערבית שממנה רוצים להתרחק, וסילוקם סותר את נימוקי הדמוגרפיה שבשמה נעשית "ההינתקות". עם נימוקים אלה הגשתי הצעת החלטה:
מחליטים: לשכת הליכוד דורשת מחברי הכנסת מטעם הליכוד - שיפעלו, בהקדם האפשרי, לתיקון החלטות הכנסת הנוגעות לפינוי יישובים מרצועת עזה, כך, שבתכניות הפינוי לא ייכללו היישובים אלי-סיני, דוגית וניסנית והשטחים הסובבים אותם, שמצפון לגדר הביטחון המפרידה ביניהם לבין היישובים הערביים שברצועה.
שטחים אלה יסופחו למדינת ישראל, במסגרת ההבנות של ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב - על סיפוח גושי התיישבות שמעבר לקו הירוק אל הרצף הטריטוריאלי של היישוב היהודי בארץ-ישראל.
דברי הסבר:
השטחים האמורים לא היו אף פעם חלק מהתיישבות ערבית, ... הגבול הישן של "הקו הירוק", העובר מצפונם, לא מחייב כיום אף אחד, וגם החלטת האו"ם 242 לא דורשת להכיר בו מחדש. הכרה מחודשת של ישראל בתקפותו של "הקו הירוק", כפי שעלולה להתפרש מפינוי היישובים האמורים, היא תקדים מסוכן לגבי הדרך בה ייקבעו גבולות העתיד של המדינה.
ההתעלמות מהצעת החלטה זו היא "אוזן החזיר", החושפת שלא השיקול הדמוגראפי אלא כניעה ללחץ זר הביאו לגירוש יהודים מבתיהם.

תאריך:  06/09/2005   |   עודכן:  06/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
כמו שלא ידעו אותם "קובעי מדיניות" להסביר מדוע לפתע יצאנו מחבל עזה הפורח, אחרי 40 שנה, נדמה כי אינם טורחים לענות לשאר המתאבדים החלשים שאינם מסוגלים לעמוד בלחצים כאלה ואחרים, ומקווים כי בבחירות הבאות יישארו להם מספיק נאמנים כדי להמשיך "ולהוביל" את המדינה לעוד הישגים
עו"ד חיים קליר
על חברת ביטוח להגן על מבוטחיה גם מפני רשלנותם הם, קבע בית משפט השלום בכפר סבא    בית המשפט חייב את חברת הביטוח אליהו לפצות נהגת, אף שלקחה סיכון וטיפסה עם רכבה על גבעה תלולה במיוחד
שבתאי עזריאל
תואר במקצוע נוסף אינו מקנה יתרון למועמדים למשרת שיפוט    כך עולה מבדיקת 60 שמות של שופטים מכהנים    לעומת זאת, עבודה בשירות הציבורי או התמחות אצל שופט, מגדילים מאוד את הסיכויים
עו"ד עפר טויסטר
איינאו פרדה סנבטו
השינאה והגזענות כלפי העולים מאתיופיה אינן רק תוצאה של טעויות    העולים מאתיופיה הפכו לכלי משחק בין יריבים פוליטיים, ובין כוחות דתיים וממשל    דרוש דם חדש במערכת החינוך, שיעודד יוזמה ויצירה משותפת, במקום הפרדה ושינאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il