X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות שני סקרים שפורסמו באחרונה בתקשורת על ניהול נחמדות ועל האחים בורוביץ'
▪  ▪  ▪

סקר 1:
לפני ימים אחדים ציינו כאן בארץ את יום הנחמדות. באחד מאתרי האינטרנט נתקלתי במשאל גולשים בלתי מחייב, ששאל: האם אתם חושבים שהבוס שלכם נחמד? הרוב הקטן גרס שהבוס שלהם אינו נחמד. האם אלה צריכים לרוץ ולחפש מקום עבודה אחר שבו הבוס זוכה לחותמת "נחמד"? לא ולא.
בוודאי שעדיף שבוס יהיה נחמד אבל מה לעשות, אם הוא בחר בתפקיד הניהול אזי במקרים רבים הוא נדרש לעשות דברים לא נחמדים. לא כי הוא רע, לא כי הוא רוצה להתעלל בעובדיו ולהכאיב, אלא בגלל שיש משימות ואילוצים לא נעימים ועליו מוטלת החובה לממש אותם לטובת הארגון או בעלי המניות. חלק מהאילוצים הם חביבים וחלק ממש לא, ואין הכוונה כאן במקרים קיצוניים כמו פיטורים.
הכוונה למשימות שגרתיות יותר, כמו להתקשר לעובד בשתיים לפנות בוקר, להעיר את כל בני ביתו (ולדעת שכל אחד מהם מקלל אותך עכשיו אולי אף את הוריך) רק בגלל שהלקוח מסינגפור חייב תשובה עכשיו לנושא שבטיפולו. אם הוא לא יתקשר אז הוא לא מנהל. הוא אולי נחמד, אבל נחמדות זה לא מקצוע. מנהל חייב להיות מסוגל לעשות גם מהלכים שאינם פופולאריים. זה לא אומר שהוא לא נחמד באישיותו. יכול להיות שהוא יתייסר לילה שלם על עוגמת הנפש שגרם לעובד שלו ולבני ביתו, אבל את המשימה הוא חייב לעשות. מנהל צריך לייצר את ההזדהות של העובדים. הוא צריך לדעת לתת את המילה הטובה בזמן הנכון לעובד. אותו מנהל שיודע להעיר באמצע הלילה עובד למען תשובה ללקוח אבל אחרי שבוע לדעת גם לתת לו פרחים בערב של העובדים ולהגיד לו, "שמוליק, תודה לך". יכול להיות שמנהל כזה הוא לא ממש נחמד אבל הוא אנושי. אולי אפילו מקצוען באנושיות.
מנהלים שהם רעים משלמים מחיר על התנהגותם הלא נאותה: תחלופה גבוהה, התמרמרות, חבלות, היעדרויות ותחלואה גוברת של העובדים. אלה תגובות של עובדים שסבורים שהבוסים שלהם הם רעי לב, לא אנושיים. מן הצד השני יש מנהל שהוא "סמרטוט". מצב זה עלול ליצור דמורליזציה, חוסר התייחסות הולמת, שביתות איטלקיות וחוסר משמעת. ברצף ההתנהגויות הללו של מנהלים כשבקצה האחד של הסקאלה יש את רעי הלב והמטורפים ומהצד השני את רכי-הלב וה"סמרטוטים", תגובות העובדים הן דומות והן לא מועילות לארגון בלשון ההמעטה.
מה ההבדל בין יזם לנחמד? מחקר מדעי על יזמות עסקית שאנו מעורב בו בימים אלו מגלה שיזמים הם לא בהכרח אנשים נחמדים. מדובר באנשים אינטלגנטים, יצירתיים, רואים הרבה מעבר למיידי, עסוקים ביזמות שלהם ומאוהבים בה. הרבה פעמים רצים במעגלים שלא בהכרח יוצרים נחמדות כלפי הסביבה.
מנהל טוב מודע לעומק שזכות קיומו זה אנשים ולכן ההתייחסות, ההקשה, הן קצת אחרות. מנהל-יזם זה אחד שהפוקוס שלו אחר. הרבה פעמים יזמים סובלים מהתלהבות יתר ולכן לעיתים הם שוכחים לחבר את האנשים.

ד"ר אילון קפלן הינו פסיכולוג ארגוני-קליני, מנכ"ל גילון יעד
תאריך:  25/09/2005   |   עודכן:  25/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו בר-אור
החלטת בית המשפט העליון בעניין גדר ההפרדה סביב אלפי מנשה מנציחה את ההפלייה בין תושבי ישראל המתגוררים בתוך הקו הירוק ל"מתנחלים" שמחוצה לו    בית המשפט היה צריך להחליט כי מדינת ישראל היהודית מחויבת להגן על אזרחיה ועל יהודים בכל מקום בו יהיו - ולשם כך הרי הוקמה!
בועז מושקוביץ
כמעט כל בכירי הליכוד לא יודעים דבר וחצי דבר על תורתו של ז'בוטינסקי. רק תאוות השלטון מנחה אותם    למה הם צריכים ששרון יישאר. שייתנו לו ללכת אל החושך הפוליטי, ושייקח עימו את החברים אולמרט, ליבני, שלום ועוזי-פנינה כהן-רוזנבלום
אילן אביטן
עדות אישית. אילן אביטן, תושב שדרות. על שבת הקסאמים
ליאון גרשוביץ
ה"אנטי-משיחיות" נהייתה לטרנד תקשורתי וכללי. טרנדים, דעות אופנתיות, הן ללא ספק סוג של דעות קדומות! כך גם בנוגע ל"משיחיות"    מהי ציונות אם לא משיחיות במובן החיובי, הריאלי שלה?    אם לא נשיב את העם אל ערכי הציונות, לא רק שטחי יו"ש, הבקעה והגולן אלא מדינת ישראל כולה תהיה בסכנה קיומית
הרב משה שפיר
יהודה סעדו, שם שבוודאי אינו מוכר לרבים משלומי אמוני ישראל, אצל אחרים אולי זוהי לכל היותר צורת זיהוי לאחד מסוגי הכיפות הלבנבנות הנפוצות כיום, לא הרבה מעבר    לדידנו מדובר בתסמונת מעניינת, והרבה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il