X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיליון וחצי בני אדם החיים מתחת לקו העוני, מאיימים על עתידנו יותר מהאיום הביטחוני תפקיד הממשלה לדאוג לרווחת אזרחיה, אולם היות שהיא מפשלת, אין לנו ברירה, אם חפצי חיים אנו, אלא לקום ולעשות מעשה, כל אחד כפי יכולתו...
▪  ▪  ▪

אנחנו קבוצת חברים, כולנו שכירים, הנוהגים לבלות יחדיו, תוך דשדוש בביצת הקיטורים של סופי השבוע. לפני כשנתיים החלטנו לעבור מקיטורים למעשים, לקום ולסייע למשפחות במצוקה. למרות דבקותי בעקרון של "מתן בסתר", התבקשתי לפרסם את סיפור המעשה במטרה לעורר קבוצות נוספות ברחבי הארץ ללכת בעקבותינו.
הייתה זאת דווקא ויקי קנפו, שמחאתה הניעה אותנו לקום ולעשות מעשה.
החלטנו לפעול על-פי העקרונות הבאים:
1) כל אחד מאיתנו התחייב לתרום סך 200 ש"ח לחודש, במטרה שהסכום הקבוע יאפשר לבנות תוכנית טיפולית יעילה ומתמשכת בנזקקים.
2) התרומה תהייה ישירות למשפחות, במגמה למנוע ממתווכים ומעמותות לגזור קופונים בדרך.
כדי שתופק מלוא התועלת מתרומתנו, נפגשנו עם עובדת סוציאלית, העובדת באגף הרווחה באחת מהלשכות השכונתיות בעירנו ירושלים. הדגשנו בפניה שאנחנו מעוניינים בעיקר לסייע לתלמידים המתקשים בלימודים באמצעות שכירת מורים לשיעורי עזר. לחילופין, הצענו לאמץ כמה משפחות ולסייע להן בתחומים הדחופים ביותר.
העו"סית שללה על הסף את רעיון האימוץ בגלל צנעת הפרט, ובשל החשש של איפה ואיפה. ועכשיו בא ההלם הגדול... "עליכם לדעת", היא אמרה בחיוך כאוב, "אנחנו מצויים במצב חירום, חלק מהמשפחות בהן אני מטפלת, ובעיקר החד-הוריות, סובלות ממחסור במזון בסיסי. לפני שיעורי העזר, זקוקים הילדים לאוכל..." האמת, היינו בהלם... דממה הושלכה בחדר.
לאחר שהתאוששנו, החלטנו לפעול בהתאם להמלצתה של היועצת שלנו. הגענו להסדר קבע עם מנהל אחד מהמרכולים הזולים ביותר בעיר. מדי חודש אנחנו רוכשים תלושי מזון, בעל המרכול תורם 5% נוספים.
התלושים מועברים מדי חודש אל מנהלת הלשכה השכונתית המוסרת אותם לעובדות, אשר על-פי שיקולן המקצועי, מעבירות אותם לנזקקים כמכשיר טיפולי, תוך הצבת אתגרים שיקומיים, כתנאי להמשך קבלת התלושים. משפחה מקבלת תלושים בסך 200 ש"ח, סכום משמעותי, המהווה כ-10% מההכנסה החודשית שלהן(הבטחת הכנסה).
תלושי המזון משחררים כספים למטרות כמו שיעורי עזר חוגים וכו'. בנוסף, מקבלי התלושים משתחררים מאי הנעימות של ההזדקקות לבתי תמחוי.
במהלך השנתיים בהם עברנו "מקיטורים למעשים",הרחבנו את מעגל התורמים בשיטה של "חבר מביא חבר". הסכומים שגייסנו עד כה הגיעו ליותר מ-80,000 ש"ח. ראוי לציין, כי כשהתחלנו את התוכנית, לא העזנו לחלום אפילו על רבע מהסכום.
הרחבת מעגל התורמים, אפשר הפעלת אפיק נוסף של סיוע ישיר לתלמידים המומלצים על-ידי הלשכה השכונתית. 15 תלמידים נהנו בשנה האחרונה ממועדונית מיוחדת הפועלת לאחר שעות הלימודים. התלמידים מוסעים 4 פעמים בשבוע בתום הלימודים אל המועדונית ובחזרה. הם זוכים בארוחת צהריים חמה, שלרובם זוהי הארוחה החמה היחידה במשך היום. המעוניינים מקבלים גם כריכים לארוחת הערב. במועדונית הם מכינים שיעורי בית בסיוע מורים מתנדבים. משתתפים בחוגי מחשבים,מוסיקה, ספורט וכו'.
מספר אמהות הצליחו לעבוד השנה בשעות אחה"צ, הודות לכך שילדיהן שהו במועדונית. כך שתועלת התרומה הייתה כפולה.
לסיכום, הפערים החברתיים ההולכים ומעמיקים בישראל,המתבטאים ביותר ממיליון וחצי בני אדם החיים מתחת לקו העוני, מאיימים על עתיד כולנו יותר מהאיום הביטחוני. אין לאיש ספק, שתפקיד הממשלה לדאוג לרווחת אזרחיה- אולם היות שממשלת ישראל מפשלת, אם חפצי חיים אנו, לא נותרה לנו ברירה אלא לקום ולעשות מעשה: כל אחד כפי יכולתו, חייב לתרום את חלקו למען עתיד ילדיו ונכדיו.
שנה טובה לכולנו.

תאריך:  30/09/2005   |   עודכן:  30/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
המפלגות הגדולות עקפו אותה מזמן בכישורי השחיתות שלהן
עו"ד יוסי דר
אחד מעובדי בית המשפט העליון לקח עימו הביתה את ארגז תיקים לסוף השבוע כדי להכינם לדיונים. אלא שבדרכו החליט אותו עובד לצאת לבילוי מחוץ לעיר, והשאיר את ארגז התיקים למשמרת אצל בעל המסעדה, וזה החביאו במחסן הירקות...
אריאל שרון
ברכת ראש הממשלה לראש השנה תשס"ו    29.09.2005 - יום חמישי כ"ה אלול תשס"ה
טל רבינוביץ'
מיכאל דבורין
רבים בתקשורת היללו השבוע את יכולת המנהיגות המופלאה של אריק שרון לאור נצחונו בהצבעה במרכז הליכוד - קוסם הם קראו לו    הם רק שכחו לספר לציבור הישראלי כמה ג'ובים חולקו כדי להבטיח ניצחון זה    במצב עניינים שכזה מה הפלא שהתבטאותה של העיתונאית שלי יחימביץ' שהתקשורת התגייסה להגן כגוף אחד על ראש ממשלה מושחת לא זכתה השבוע לכל הד תקשורתי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il