X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי דורון רוזנבלום אמר: "המתנחלים עמדו חזיתית מול הציבור", כאילו יש "מתנחלים" ויש "ציבור", ושניהם נפרדים לגמרי נשאלת השאלה מיהו "הציבור" ומדוע ביצעו את תוכנית ההינתקות בלי לשאול אותו?
▪  ▪  ▪

אתמול בצהריים ראיתי את העיתונאי דורון רוזנבלום בטלוויזיה. הוא אמר בערך כך: "המתנחלים בחרו להם מדי פעם, לנוחוּתם, איצטלא שונה. פעם חלוציות, פעם ביטחון, פעם עבודת אדמה, פעם התיישבות, פעם להמשיך את דרך הציונות. מה נשאר מכל המלבושים הללו בסוף? האיצטלא הדתית. המשיחית. במובן מסוים הם עזרו לנו, על דרך השלילה, להגדיר את הישראליות שלנו".
(הניסוח שלי, אבל זו הרוח).
מהי אותה ישראליות או יותר נכון מי היא אותה ישראליות שדורון רוזנבלום מדבר בשמה? ושוב הוא אומר: "המתנחלים עמדו חזיתית מול הציבור...". משמע היו לפחות שני ציבורים. "הציבור" וציבור "המתנחלים". מכאן והלאה לא היה משהו מעניין לשמוע מלבד השימוש האינפלציוני שעשה רוזנבלום במילה "הציבור".
ובכן, מסתבר למי שלא ידע, שדווקא הציבור הישראלי בכללו איננו שותף לעקירת יהודים מבתיהם. הוא לא היה שותף וכנראה לא ישותף לעולמים בסוגיות הרות גורל שכאלה. היו חלקים נרחבים בציבור שהתנגדו לַגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון. רבים היו בעד, אבל היו גם נגד. היה רעש גדול. היו כתומים והיו כחולים. היתה שרשרת אנושית. היו מאבקים והיו הפגנות ועצרות לרוב. מאות אלפים. כל הרעש הזה לא הביא את השאלה להכרעת הציבור.
אי אפשר להאשים את הציבור. ייתכן שבבוא היום תהיה זאת אשמה כבדה. חורצת גורלות. תוכנית ההינתקות הוצאה מן הכוח, תרתי משמע, אל הפועל. מן הכוח! לציבור אין יד או רגל בשבר הזה. אותו כוח נחוש ועיקש גייס חלק ניכר מכוחו, בתוך הציבור, לאותה הוצאה לפועל שכאמור הציבור לא הסכים לה, משום שלא שאלו אותו בכלל. יש אומרים שנמנעה מן הציבור התייחסות כלשהי לכל העניין. עבדו על הציבור בעיניים. אשכרה! הכנסת עצמה הצביעה נגד עריכת משאל בקרב העם. כל זאת כמובן אם נתייחס לסקרים כאל סקרים. עולים ויורדים.
בשם איזה "הציבור" מתיימר דורון רוזנבלום לדבר? הציבור, ב"הא" הידיעה. רוב הציבור? הציבור החרדי? הציבור של ש"ס? ציבור הערבים בישראל? עולים מחבר העמים? ציבור החילוניים בגבולות הקו הירוק? כוּלוֹ? גם אני? האם אותו ציבורון שהוא מתקשט בו, יכול וּמוסמ לקבוע מיהו "ישראלי" עבור כל היתר? האם הציבורון הזה קיים בכלל הציבור? האם הוא ציבור שרוצה להיות ציבור, שלא שואלים אותו. "לא סופרים אותו ממטר". זה "הציבור" שדורון רוזנבלום מדבר בשמו?
זה לא ייגמר כאן. חייב להיות לַזה המש. אנשים ישאלו את עצמם לאיזה ציבור אני שייך? ותחל חלוקה שאף היא תתחלק לחלקי-חלקיקים. מדוע לא לעשות את הדבר הפשוט וההוגן - לשאול את הציבור. את כל הציבור! הציבור יידע לאן נוטה רוּבּוֹ ויהא חייב לקבל עליו את הכרעת הרוב. זו דמוקרטיה. איש אינו יכול לדבר בשם הציבור כולו שלא שאלו אותו. אפילו לא דורון רוזנבלום.

תאריך:  16/10/2005   |   עודכן:  16/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד גולדבלט משה
האקטיביזם השיפוטי איכזב    הבג"צ, שידו בכל, אינו פותר את בעיותיהם של אזרחים וגופים הזקוקים לו וברוב המקרים הוא מושך את ההדיינויות זמן רב, ולבסוף פוטר את הפונים אליו בפסקי דין שאינם מביאים את מצוקתם לידי פיתרון
מירב ורד
עם העלייה בשימוש במיקור החוץ (אאוטסורסינג) עלתה גם הסכנה לדליפת מידע חשוב העלולה לפגוע קשות בעסק הלא מאובטח מספיק    כמה עצות לארגונים וחברות מסחריות שעדיין לא איבטחו מספיק את המידע שברשותם
ד"ר משה לפיד
לא רק הציונות-הדתית נותרה נאמנה לרעיון שלמות ארץ ישראל: אבני דרך למחנה ציוני-דתי-חילוני מאוחד למימוש רעיון זה
ד"ר שמואל גורדון
היעוד של איסטרטגיה חד-צדדית הוא לעצב וליישם מדיניות מדורגת של היפרדות מהיישות הפלשתינית ברוב הממדים: מדיני, כלכלי, תעסוקתי, בטחוני וחברתי
נרי אבנרי
קוראים לזה - צדק סלקטיבי. עדן נתנזאדה הוא מחבל יהודי שביצע רצח מתועב. אבל מה - הוא גם היה קורבן ללינץ' שביצעו ערבים    ומה עושה המשטרה של תנ"צ ניסו שחם ש"לא פותח רגליים"? ומה תעשה ח"כ זהבה גלאון אם מישהו יטרח ויספר לה שהיה לינץ' כזה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il