X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם קיצוני הוא זה שמתריע מפני סכנה גדולה וקרובה כמו אביגדור ליברמן, וצודק בתחזיתו השחורה, או זה שמוכר אשליות כמו עמי איילון וטועה טעות שעולה בדם יקר? התקשורת מעדיפה לכנות קיצונים את אלה שדעותיהם לא תואמות את שלה זה הרבה יותר נעים ונוח
▪  ▪  ▪

במאמרו "האם ישראל חזתה את האינתיפאדה"? ("מחלקה ראשונה" - 12.10.05) מביא העיתונאי יהונתן דחוח הלוי קטע מתוך ראיון שנתן עמי איילון ל"ידיעות-אחרונות" ערב פרישתו(מאי 2000). אני מצטט מתוך המאמר: "בתשובה לשאלה אם יש סיכוי לגמישות פלשתינית בתביעה לשיבת הפליטים, אמר איילון: אני מוכן רק לומר שלדעתי ההנהגה הפלשתינית הנוכחית (ערפאת) פרגמטית, ויש לה חשיבה מדינית שפויה".
ואת זה אמר מי שלחש על אוזנו של ראש הממשלה ומי שאמור לצייר תמונת אמת בפני הממשלה כולה. למי ששכח, באותה ממשלה כיהנו כשרים נבחרת החלומות הרטובים של ערפאת: ברק, פרס, ביילין, בן עמי, שריד, ליפקין-שחק, יולי תמיר וכו'.
האם צדק ראש השב"כ דאז עמי איילון? היום זו לא חוכמה לומר שהוא טעה טעות מרה. החוכמה היתה לומר בזמן אמת שראש השב"כ טועה. יש אחד כזה.
הזמן: יוני 2000. התקשורת מפיצה אופטימיות. ביולי, אהוד ברק נוסע לוועידת פיסגה בקמפ-דייוויד, עם ערפאת והנשיא קלינטון. בלשכת ראש הממשלה בטוחים שאנחנו "במרחק נגיעה" מהסכם מנצח. עם ישראל נסחף בשיטפון והתחושה היא שקרוב יום היציאה מאפילה לאור גדול.
שימו לב מה כתב באותם ימים (חודש לפני ועידת הפסגה, ושבועיים אחרי פרסום תחזיתו האופטימית של ראש השב"כ), איש הימין ה"קיצוני" אביגדור ליברמן ב"מעריב".
תחת הכותרת "במסלול של התנגשות", כתב איווט האיום ליברמן: "המסלול של ממשלת ברק, מוביל אותנו בוודאות (ההדגשה במקור) להתנגשות עקובה מדם בספטמבר, ולאינתיפאדה רשמית בברכתו של ערפאת ובהשתתפות פעילה של השוטרים הפלשתינים" (מעריב / 6.6.00). ציטוט מילה במילה. היו שלגלגו אבל זה בדיוק מה שקרה.
עכשיו שאלה: איך זה שבמדינתנו, פוליטיקאי מפוכח כמו ליברמן (וחבריו לדעה), שרואה את המציאות דרך משקפיים שקופים, מוגדר על ידי התקשורת "קיצוני", ולעומתו, פוליטיקאי חלמן כמו עמי איילון (ומחנהו), שרואה את המציאות דרך משקפיים ורודים, מוגדר "איש שלום". ואם לעשות אנלוגיה מעולם הרפואה - מיהו הרופא המסוכן, זה שבודק חולה סרטן וקובע שמדובר בשפעת קלה, או זה שמאבחן בדיוק את המחלה ורושם דיאגנוזה קשה. שוב ושוב מסתבר שמכירת חלומות ורודים הרבה יותר קלה מאשר מכירת מציאות עגומה.
אף איש תקשורת במדינה לא יגדיר את ראש השב"כ לשעבר עמי איילון "איש קיצוני". לא בגלל שהוא מיטיב לראות את המציאות אלא משום שהמושג "קיצוני" הוא מניפולטיבי ותכליתו הפחדה. מדביקי הסטיגמות בישראל, אין להם עניין להפחיד את ציבור המצביעים מתמיכה בעמי איילון או מהקולקטיב הפוליטי אליו הוא שייך. להיפך. זאת הסיבה שעמי איילון ודומיו לעולם ועד משתייכים ל"מחנה השלום". גם השלום שלהם יהרוג אותנו.
המושג "קיצוני" שמור ליריבים של מדביקי הסטיגמות ואלה נמצאים בימין.
קיצוני = מסוכן. היזהרו! אל תצביעו בשבילו. כשאומרים את זה מיליון פעם, זה עובד. טריק בולשביקי מאוס שטרם נס לחו.
השמאל התגאו בחתולים הסיאמיים שהביאו מטוניס. רק אחרי שנטרפו כמה יהודים, התברר להם שהחתולים האלה שהביאו הם נמרים טורפים. רק במדינת ישראל, הטועים לא יפחיתו מיהירותם כמלוא הנימה. מפני שלא יתכן שהם טעו, זוהי המציאות שטועה. מה אתם צוחקים, זה קורה לפעמים שהמציאות טועה. עובדה.
אנחנו נמשיך להזהיר, מדביקי הסטיגמות ימשיכו להדביק במצחם של יריבים סימנים מרתיעים, ועם ישראל ימשיך לבכות בלוויות של "קורבנות הדרך לשלום".
ורק יצרני המצבות יצחקו כל הדרך לבנק.
תאריך:  17/10/2005   |   עודכן:  17/10/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
פעם קראו להם "עצלנים" - ילדים שהתקשו בלימודים אבל בהחלט לא היו חסרי כישורים. פעם המערכת פיספסה אותם, הטילה בהם חותם של כישלון    היום המציאות שונה, וילדים אלה יכולים להגיע רחוק, רק שייתנו להם את התנאים הנכונים    בתי ספר קטנים, כיתות קטנות ותשומת לב - זה כל מה שהם צריכים
בועז מושקוביץ
תולדות האדם הן בעצם תולדות הקונספירציה, המזימה והאינטריגה    ההכחשה הגורפת של קונספירציות כלשהן בשיח "תקין פוליטי" בישראל יוצרת אווירה ציבורית, שבה כל מעשה קונספירטיבי הופך להיות ישים בקלות, כמעט ללא סכנת חשיפה    מה קורה לדיני ראיות, כאשר השופט חושש שמא "קונספירציה" מוצגת בפניו?
אלעזר לוין
במשך שנים סיפר על מגרשיו בקצה ת"א, וקצר חיוכים    עתה מכר אותם ב-49 מיליון דולר    גם אחרי תשלום מס שבח והוצאות אחרות יהיה די כסף לכולם, לכמה דורות
דודו אלהרר
העיתונאי דורון רוזנבלום אמר: "המתנחלים עמדו חזיתית מול הציבור", כאילו יש "מתנחלים" ויש "ציבור", ושניהם נפרדים לגמרי    נשאלת השאלה מיהו "הציבור" ומדוע ביצעו את תוכנית ההינתקות בלי לשאול אותו?
עו"ד גולדבלט משה
האקטיביזם השיפוטי איכזב    הבג"צ, שידו בכל, אינו פותר את בעיותיהם של אזרחים וגופים הזקוקים לו וברוב המקרים הוא מושך את ההדיינויות זמן רב, ולבסוף פוטר את הפונים אליו בפסקי דין שאינם מביאים את מצוקתם לידי פיתרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il