X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"כשאני מתחילה לשפוך לבי אליך, אתה משדר לי שיש לי 'שיטפון דיבורי', שאני פטפטנית, שעשרה קבין של דיבור ירדו לעולם ואני לקחתי אחד עשר. אבל זה מפני שאף פעם לא הקשבת לי. אף פעם!" הרב אבינר מגיש מדריך נוסף לזוגיות מאושרת
▪  ▪  ▪

בדיחה ידועה מספרת על רב שבדרשתו השבועית בבית הכנסת דיבר אל קהלו על חשיבות הציות לנשים למען שלום בית. "יקום מי שאישתו לא אומרת לו מה לעשות!", התריס כלפי הקהל. הכל נותרו ישובים במקומותיהם, פרט לאחד המתפללים שהרהיב עוז לקום מול עיניהם המשתאות של כל הנוכחים.
בסוף התפילה פנה הרב לאותו מתפלל, ושאל לפשר העניין: "הגד, למה קמת? האם אישתך לא קובעת לך מה לעשות?". "לא, כבוד הרב, גם אני מציית לאישתי, אך מה אני יכול לעשות? אישתי סימנה לי מעזרת הנשים לקום...".
את ראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב שלמה אבינר, ההקשבה שבעלים צריכים לגלות יותר כלפי נשותיהם כלל לא מצחיקה. ממשיך לחזק את הזוגיות מפנה את תשומת לב הבעלים למה שיש לנשותיהם לומר.
הרב שלמה אבינר, שלזכותו נזקפים ספרים אחדים וגם מאות מאמרים הלכתיים ורעיוניים בעניינים שבינו לבינה, לא מותיר מקום לספקות - הוא בצד שלהן...
מדריך לבעל הסורר:

"אולי תקשיב פעם לאישתך?!"

אתה לא מקשיב אלי כשאני מדברת. גם אם אתה מתחכם ואומר: "לא נכון, הקשבתי, אמרת כך וכך", רק אזניך מקשיבות, לא עיניך, לא הבעות פניך, לא תנוחת גופך, לא צורת תשומת לבך. אני מרגישה מיד כשאתה לא מקשיב. אני אשתך, ויש לי משהו חשוב לומר לך אבל אתה לא מקשיב, ואז רע לי מאוד. לפעמים אתה כן מקשיב, אז זה ממש נפלא, אני מאושרת ומלאת הכרת טובה, אבל זה כל כך נדיר.
אתה לא מקשיב, אתה מסתכל דרך החלון, משחק עם עטך, לוחץ ומשחרר, אתה זז כל הזמן, או שקוע בכורסה עם ידיים שלובות. לפעמים אתה פונה לכיוון אחר, מנדנד רגליים, נאנח ומביט בשעונך, כאשר הטלפון מצלצל אתה נושם לרווחה. ואני מרגישה מתוסכלת, כעוסה, משותקת וחסומה. הדיבור נגמר לי. אני מרגישה אפס, עצובה ובודדה. אני חשה חוסר ביטחון ועצבנות. לעתים הלב שלי דופק.
אני פתאום מודעת שכל מה שאני אומרת חסר הקשר, הכל מזויף. אני מרגישה טיפשה, עייפה, אדישה. הכל נסגר בפני. הכל זר. לפעמים אני אפילו מרגישה שנאה ובוז כלפי עצמי, אני חשה רגשי אשמה ורגשי נקם.
היה כל כך נפלא לו היית מקשיב לי: אתה יושב מולי נינוח ומסתכל לי בעיניים ואני מסתכלת לך בעיניים. אתה פתוח, חיובי, משדר חום. אתה מרגיש טוב ופונה אלי. אתה מהנהן בראשך. אתה מגיב. אתה נמצא, אתה לא מפסיק אותי, רק שואל שאלות קטנות כדי לוודא שהבנת נכון.
אז אני מרגישה ביטחון עצמי ושלווה פנימית. אני שופעת חום, ידידות, שמחה, עוצמה. אני יוצרת. אני חכמה. ביטחוני העצמי גדל. אני פתוחה ונותנת אמון - כמו ילד, אני חשה תקווה , הכרת טובה. אני אוהבת אותך.
כך הייתי רוצה להרגיש כל פעם שאני מדברת אתך.
אבל כשאני מתחילה לשפוך לבי אליך, אתה משדר לי שיש לי 'שיטפון דיבורי', שאני פטפטנית, שעשרה קבין של דיבור ירדו לעולם ואני לקחתי אחד עשר. אבל זה מפני שאף פעם לא הקשבת לי. אף פעם! אז אני רעבה להקשבה. וכשאני מתחילה לדבר, אני מתנפלת על ההזדמנות. אבל אתה לא מקשיב.
אני מיד רואה בעיניך שאתה לא מקשיב לי. אתה קונה לי הרבה מתנות ואני מודה לך. אבל זאת המתנה שאני מבקשת: עיניך המקשיבות.
ואני שולחת לך שיר אנונימי שמצאתי באנגלית: LISTEN ותרגמתי לך:
כאשר אני מבקשת ממך להקשיב לי
ואתה מתחיל להעניק לי עצות טובות
אינך עושה מה שביקשתי ממך.
כאשר אני מבקשת ממך להקשיב לי
ואת מתחיל להסביר לי
למה אסור לי להרגיש ככה
אתה דורך על רגשותי.
כאשר אני מבקשת ממך להקשיב לי
ואתה חושב שעליך לפעול בדרך כלשהי
כדי לפתור את בעיותי
אז אתה מייאש אותי
כמה שזה ייראה מוזר.
אולי גם בגלל זה תפילה עוזרת
כי לפעמים ריבונו של עולם שותק
אינו נותן עצות
או מנסה לסדר עניינים
אלא הוא מקשיב
וסומך עלינו שנפתור בעיות.
אז אנא, רק תקשיב לי
ואם אתה רוצה לומר משהו
אנא התאזר בסבלנות
אחר כך, אני מבטיחה, אקשיב לך.

תאריך:  21/10/2005   |   עודכן:  21/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
לא רק מהראש, ראש הממשלה, דג השחיתות מסריח כאן - הסירחון נודף למרחוק גם מהפה החתום של השופטת עדנה ארבל, שלא ממלאת את תפקידה על-פי קנה מידה של יושרה, וגם של שר המשפטים לשעבר, טומי לפיד    פלא שאנחנו תופסים מקום גבוה בטבלת המדינות המושחתות?
עו"ד עפר טויסטר
אזרח שביקש לפתוח דלת לחצר משותפת הצליח להשיג הסכמה מ-33 מתוך 36 דיירים. ועדת הערר במחוז תל אביב נעתרה לבקשתו אולם העניין הגיע עד לבית המשפט המחוזי, שם הבהיר השופט עודד מודריק באיזה צד נמצא הצדק
גורי גרוסמן
אנחנו מרמים זה את זה, מעלימים מס, השלטון שלנו מושחת, מלה אינה מלה, הבטחה אינה הבטחה, ובכל זאת, רבע מחתני פרס נובל הם יהודים
אלון קסטיאל, ירון פלינט
משוק משני למשכנתאות יכולים ליהנות כל הגורמים: הוא יסייע לבנקים להשיג מימון נוסף למשכנתאות, יוזיל את הריביות ויעודד לקיחת משכנתאות    אבל להקמת שוק כזה יש צורך במערכת ערבויות ממשלתית התחלתית שתגדיל את היקף ההשקעות במשק
עו"ד אברהם פכטר
לפי הדירוג העולמי, ישראל במקום ה-28 בעולם לשנת 2005 במדד השחיתות    האם זה אומר שהשלטון והמנהיגות מושחתים או שהוא מתנהל בצורה מושחתת בגלל מנגנונים לא מבוקרים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il