X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך התגלגל כדור השלג המכונה: "התאונה הימית בין צ'ים אסיה לספינת הדיג היפנית" לסיפור על הישראלי המתנשא, המכוער, המזלזל איך הפך אירוע רחוק אי שם במזרח לפרשה פלילית חמה כאן בישראל
▪  ▪  ▪

תראו איך שסיפור מתגלגל. התאונה הימית שאירעה לספינת הדיג היפנית התחילה כאירוע קשה אבל קטן, רחוק, אי שם באוקינוס. אף אחד כאן לא באמת התרגש. עוד ספינת דיג, אחת מיני רבות, שמזלם של מלחיה לא שפר, והיא התרסקה למצולות, ואגב כך לקחה איתה שיבעה יפנים עם ידיים מיובלות, שהשאירו אחריהם יתומים ואלמנות, שלא יודעות איך ממשיכים מכאן הלאה. זה עצוב, קורע לב, אבל כזה הוא העול. כזה הוא הים - אכזר וצמא דם.
אחר כך התחילו לטפטף ידיעות מדסק חדשות החוץ, לפיהן היפנים טוענים שמדובר בהתנגשות עם אונייה גדולה וכבדה, כחול-לבן, ישראלית למהדרין, "צים אסיה", שמה. מה פתאום אנחנו? אמרו בעלי האוניה, אנחנו בכלל לא בעסק. אולי עברנו בסביבה אבל מישהו אחר הטביע את היפנים. חפשו במקום אחר.
אחר כך דיברו על סימנים שנראו על הגוף שך "צים אסיה" ואז התחילו לשבור את הראש מאיפה השריטות האלה, על האוניה ששוקלת אלפים רבים של טונות, עמוסה במכולות לרוב.
השריטות האלה הן בכלל מהחנייה, אמרו בחברה הישראלית. לשכנים יש בן צעיר, נהג חדש, עשה עם האוטו רוורס ביום שישי בערב, שרט לנו את האונייה ואפילו לא השאיר פתק, המנוול.
וככל שהתבררו הפרטים, כך הלך ותפח הברוך. נכון שהדיווחים בתקשורת הישראלית המתנשאת סיפרו שהיפנים לא עושים מזה עניין, שהרי הם רגילים לאסונות, ולהתאבדויות, ולאצבעות חתוכות וליאקוזה, והם בכלל עם שקט שלוקח את המוות כחלק מן החיים. אז הלכו שיבעה דייגים פשוטים. זה לא כמו שהלך הבעלים של "סוני" או משהו. זה לא כמו שהלכו כמה ישראלים, שבשביל להציל אחד מהם היו קוצצים חצי מהעצים בג'ונגלים של דרום אמריקה. בקיצור, תירגעו, אלה רק יפנים.
אבל אז הדיפלומטיה נכנסה לעניין, והעיתונות התחילה להריח סיפור גדול ורע, ואי אפשר היה עוד לנפנף את היפנים ב"מצטערים, זו בטח טעות של הספינה שלכם. אם היא פגעה בנו, אנחנו מסכימים להביא כמה זרי פרחים ללוויות".
ואז התחילו לנסוע חוקרים על הקו ישראל-יפן, וגם היפנים התחילו לשאול שאלות קשות, ואיך זה שאונייה לא מרגישה שהיא פוגעת בספינה שמשקלה מתקרב ל-20 טון, ואיך זה שמנגנון ההתרעה נגד גופים המתקרבים לאונייה לא פעל, ואם פעל, למה אף אחד לא התייחס, ומי היה באותו לילה קצין המשמרת, ואיפה היה התצפיתן, ומה עשה רב החובל. ואם הרגישו בתאונה, מדוע לא הגישו לאומללים עזרה, כפי שחוקי הים המחמירים מחייבים.
בקיצור, את כל השאלות שהיו שואלים מיד עם פגיעה של ספינה ישראלית בסלע או בחאסקה, התחילו לשאול במשרד התחבורה וב"צים" רק כמה ימים טובים אחרי האירוע.
מכאן כבר קשה לעצור את הכדור המתגלגל, שגורף איתו עוד ועוד שלג ורפש בדרכו אל המשטרה, ומי יודע, אולי גם אל בית המשפט.
ההמשך הוא כבר הצגה ישראלית, מן הסוג שאי אפשר להחביא מתחת לשטיח או תחת מימיו הקרים של האוקינוס ליד יפן. מצלמות הערוצים הוזמנו להנציח את פשיטת היחידה לחקירות הונאה על האוניה, על משרדי "צים", על ביתו של רב החובל, ואם היה עוד מקום, בטוח שגם לשם היו העיתונאים מגיעים. עכשיו יש חקירות על גרימת מוות ברשלנות, והפקרת נפגעים בים, ושיבוש הליכי חקירה, ויש תת-ניצב מירי גולן, ומעצרים והתנצלויות, ובסוף בטח יזרקו לים את הש.ג, כדי שהקפטן ימשיך לישון טוב בלילה. עד לפעם הבאה.

תאריך:  24/10/2005   |   עודכן:  24/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שי גלילי
ביחידות קרביות נהוג שהחיילים "הצעירים" משרתים את המולדת וגם את חבריהם "הוותיקים". זה כולל שמירות, עבודות מטבח וסחיבות של ציוד    לא פעם קורה שחייל צעיר מגיע לאפיסת כוחות בגלל חבריו הוותיקים, והמערכת יודעת ושותקת
מוטי שפירא
די לקרוא במקומוני הצפון כדי להבחין בנקל כי העיר קריית שמונה ניראית רע גם בגלל האינטריגות, היריבויות, מלחמות היהודים והשחיתות בניהולה    איך זה מסתדר עם תוכנית פרס-הרצוג לישוב הגליל?
ד"ר ניצן יניב
בניגוד למה שמקובל לחשוב, הימורים הם לאו דווקא עניין שלילי המושך אליו פשע ומוריד אל העולם התחתון אזרחים הגונים    מחקרים מוכיחים כי דווקא מדובר בחלק מתרבות הפנאי, שיש בו לא מעט צדדים חיוביים
ד"ר איריס קנאור
שופטי סדאם חוסיין קיבלו הכשרה מזורזת על המשפט הבינלאומי, בין היתר בסמינר שנערך בטריבונל לפשעי מלחמה ביוגוסלביה    האם זה יספיק כדי להעניק לרודן משפט הוגן?
נרי אבנרי
כמו רוטוויילר שנטש את משמרתו והלך אל הכלבה המיוחמת שהובאה אליו כפיתוי (סיפור אמיתי), כך גם הלכו העיתונאים, כלבי השמירה של הדמוקרטיה, אחרי הפיתיון שהניח מול אפם ראש הממשלה, כדי להמשיך להחזיק בדיקטטורה שבנה לעצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il