X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההישג של עמיר פרץ נעוץ בכך שלאחר למעלה מ-50 שנה בהן הממד הדומיננטי בהצבעת הבוחרים היה ההיבט הביטחוני, הפוקוס יוכל לעבור לנושאים חברתיים-כלכליים
▪  ▪  ▪

זה לא היה קל למתפקדי מפלגת העבודה לבחור בעמיר פרץ לראשות המפלגה. הם עשו זאת בשל יצר ההישרדות. בחושיהם, שבמצבה הנוכחי של מפלגת העבודה לא אמורים להיות מחודדים מדי, הם הבינו שרק פרץ באמת מציג לבוחרים אג'נדה חדשה שיכולה להוות קונטרה לליכוד, למפלגת א.א.א או לכל מפלגה אחרת ששרון יעמוד בראשה.
אמנם אי אפשר לקחת מפרץ את ההישג האישי העצום, בהיותו היו"ר הראשון של מפלגת העבודה שהוא יוצא עדות המזרח (מעניין איך שלמה בן עמי מרגיש עם זה), אך ההישג האמיתי שלו נעוץ בעובדה שלאחר למעלה מ-50 שנה בהן הממד הדומיננטי והיחידי כמעט בהצבעת הבוחרים היה הממד הביטחוני, הפוקוס יוכל לעבור לנושאים חברתיים-כלכליים. בחירתו של פרץ נותנת אפשרות שסוף סוף תהיה כאן מפלגת שמאל אמיתית, סוציאליסטית מבחינה חברתית וכלכלית, כפי שמקובל באירופה. ועוד מפלגת שמאל שהיא גם בעלת סיכויים, תיאורטיים, להיות מפלגת שלטון.
אך גם אם פרץ לא ייבחר לראשות הממשלה, אין ספק שעצם בחירתו לראשות העבודה ישנה את השיח הציבורי- פוליטי. עצם הפיכת הנושא החברתי לדגל מוביל, לנושא שהוא ראוי מספיק על-מנת להתרכז בו במערכת הבחירות, תקרב אותנו, ולו צעד קטן, להפיכתנו, ביום מן הימים, למדינה שפויה קצת יותר.
תוצר לוואי מבורך נוסף של שינוי השיח הציבורי יכול להיות בכך שגם תופעת הגנרלים שאצים-רצים לפוליטיקה, תתעדן במידה משמעותית. נבין לפתע שישנם עוד ערכים חשובים, מלבד צבא וביטחון.
ולסיום, אי אפשר בלי מילה על פרס. האמת היא שבכל הנוגע לאיש הזה נדמה לפעמים שהמילים פשוט נגמרו. האיש, שהוא עסקן פוליטי גדול כמעט כפי שהוא מדינאי גדול, צריך להבין שזהו, זה נגמר. הפעם אין מנוס מכך. האיש שנמצא בפוליטיקה כבר חצי מאה, שתרם תרומה שלא תסולא בפז למדינת ישראל - ולכך יסכימו אפילו מתנגדיו, האישיים והאידיאולוגיים - חייב לפנות הפעם את הזירה. האיש שלא הצליח להיבחר מעולם לראשות הממשלה - למרות שניסה שוב ושוב (הפעם היחידה שכיהן כראש ממשלה לאחר בחירות היה ב-88', ברוטציה עם יצחק שמיר), מי שהפסיד, שוב כנגד כל הסיכויים, גם למשה קצב בקרב על נשיאות המדינה, צריך להבין שהפעם כבר לא יוכל לשאול: "אני לוזר?"

תאריך:  10/11/2005   |   עודכן:  11/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שרון
דברי ראש הממשלה במכון הייצוא 2005    ‏ח' חשון תשס"ו ‏10 נובמבר 2005
שרגא ברוש
נאום שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, בוועידת ראש הממשלה, 10 בנובמבר 2005
עו"ד אברהם פכטר
מתחיל להתברר כי מבקר המדינה החדש, השופט מיכה לינדנשטראוס, הוא מזן חדש, לוחמני, אמיץ ובעל אג'נדה ברורה של מלחמה בשחיתות שלטונית    שחיתות היא מחלה שיכולה לגרום לניוון שלטון הדמוקרטיה
איתמר רועי
רוח חדשה נושבת מכוון שדרות    באופן מפתיע לא מדובר באבק הקסאמים    האם האיש שהרס את ההסתדרות יכול לעמוד בראש מדינה? המשוואה ברורה
גורי גרוסמן
תוצאות הבחירות לראשות מפלגת העבודה הן מכה (שוב) לסקרים ולסוקרים וגם למנהיגי המפלגה שלא ידעו לקרוא את המפה נכון (וילנאי וברק)    אם בביתם הם לא מתמצאים, כיצד ניתן לצפות מהם שיידעו להוביל את המדינה בדרך הנכונה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il