X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעורכי הדין המשלים את עצמם שהם מכוסים בביטוח אחריות מקצועית כדאי לקרוא את הרשימה הזו וגם לך, ראש לשכת עורכי הדין
▪  ▪  ▪

ברשימות קודמות מתחתי ביקורת, כחבר לשעבר בצוות הביטוח של לשכת עורכי הדין, על התנהלות הלשכה בכל הנוגע להסדר ביטוח האחריות המקצועית. פירטתי כיצד הוועד המרכזי של הלשכה אישר, ללא כל בדיקה ובאופן חפוז, תוצאות מכרז שנערך כשעה לאחר שנפתחו מעטפות המכרז וללא שהיתה כל שהות לחבריו ללמוד את הנושא.
פנייתי לחברי הוועד המרכזי לקיים דיון נוסף ומעמיק יותר לא נענתה. היה ברור כי הפערים בין ההצעות במכרז לא היו גדולים וכי ניתן היה להשיג הישגים משמעותיים נוספים ולשמור על יציבות הסדר הביטוח, לו היתה הלשכה טורחת לקיים התמחרות סופית שכל המשתתפים במכרז בוודאי ציפו לה.
באחת הרשימות כתבתי:
"מתוך ניסיון רב בכל הנוגע לביטוח אחריות מקצועית אני יכול להעיד כי באופן אישי אעדיף, בתנאיי כיסוי שווים, לשמור על רציפות ביטוחית אצל אותו מבטח ולא לפנות למבטח אחר גם אם ההפרש במחיר הינו בשיעור של 15% לטובת המבטח החדש. דעתי זו אינה דעת יחיד, אלא מקובלת על רוב העוסקים המתמצאים בתחום. לאור זאת אמתין כמבוטח לראות אם המבטחת הנוכחית תציע הצעה סבירה לאלו המעוניינים בשמירת הרציפות ביטוחית".
לא הופתעתי לגלות כי ועד מחוז תל אביב הבין מיד שהמכרז לא הביא לתוצאה אופטימלית, התקשר עם חברת הביטוח איילון והצליח לשפר את התנאים באופן שכיום הצעת איילון היא בבירור טובה יותר מהצעת חברת הביטוח מגדל ומעניקה לעורכי הדין כיסוי מלא ובתנאים עדיפים. כמי שאינו שייך למחוז תל אביב אני מקווה שתוכנית זו תוצע גם לעורכי הדין במחוזות האחרים בלשכה.
הצעת איילון אינה רק זולה יותר באופן מוחלט, אלא היא עדיפה בשל העובדה שהיא שומרת על רציפות ביטוחית ובנקודה זו יתרונה בולט הרבה יותר. מעולם לא הצליחה חברה שניסתה להתחרות בהסדר הלשכה להציע תנאים עדיפים להסדר, עד שנה זו, ועובדה זו מצביעה ביתר תוקף על התנהלות כושלת של הלשכה.
עיינתי בפרוטוקול הוועד המרכזי מיום 1.11.05 אשר דן באופן בהול [ללא כל סיבה] בנושא הביטוח שכלל לא היה על סדר היום.
הטעם לקיום דיון חפוז, אליו לא היו חברי הוועד מוכנים כלל, נבע מטענתו המופרכת של ראש הלשכה שיש להחליט בנושא מיד. כך אישר הוועד המרכזי את זכיית חברת הביטוח מגדל במכרז ללא שראה בכלל את מסמכי המכרז.
עיון מעמיק יותר בדבריו של יועץ הביטוח של הלשכה לחברי הוועד הבהיר לי כי הלשכה ויתרה במודע על הישגי תוכנית הביטוח בשנים הקודמות ובמיוחד על האפשרות לבחון את נתוני התביעות שנצברו עד היום לצורך מכרזי העתיד.
היום, לאחר שוועד מחוז תל אביב יצא עם תוכנית ביטוח עדיפה, התפרסמה בעיתון THEMAREKER הידיעה כי ראש הלשכה מאיים על ועד מחוז תל אביב ועל חברת הביטוח איילון בתביעה משפטית. אני מרשה לעצמי להשיא עצה לראש הלשכה - אל תמהר כל כך לרוץ לבית המשפט ואתן לך שלוש סיבות טובות:
הסיבה הראשונה הינה שהוועד המרכזי לא קיבל כל החלטה האוסרת על מחוז זה או אחר לצאת בתוכנית ביטוח עצמאית. אחד המשתתפים בדיון הציע הטלת מגבלה כזו, אך דעתו לא אושרה.
הסיבה השנייה הינה שגם במקרה בולט קודם לא סברת ולא סברה הלשכה שיציאה בתוכנית ביטוח נפרדת מזו של הסדר הלשכה הינה פסולה.
הייתי שותף פעיל גיבוש תוכנית ביטוח בריאות לחברי הלשכה. לאחר זמן יצא ועד מחוז תל אביב בתוכנית משלו ולא רק שלא גינית את היציאה בתוכנית מתחרה להסדר הלשכה, אלא אף ביקשת שצוות הביטוח יחווה דעה על התוכנית וימליץ גם עליה במידת הצורך. הדברים מעוגנים בכתובים אדוני ראש הלשכה, אז כדאי שתחשוב על כך.
הסיבה השלישית נוגעת לדרך ההתנהלות הכושלת שלך בכל הנוגע לאישור המכרז. בכל הדיינות משפטית ייאלץ בית המשפט לשמוע בבירור את העובדות המביכות כולן. לא כדאי לך שזה יקרה, אדוני ראש הלשכה, ממש לא כדאי.
יש לי בשורה לא נעימה לעורכי הדין הסבורים שהסדר הלשכה עדיף מאחר ולרשות עורך הדין המבוטח יש "גיבוי" של לשכת עורכי הדין. הדברים פשוט אינם נכונים היום, מסיבות שונות שלא אפרטן כעת. היום לא קיים יותר ייעוץ משפטי מקצועי מטעם הלשכה לעורכי דין שנתקלו בבעיות הנוגעות להפעלת ביטוח האחריות המקצועית ואין הסדרים מיוחדים לבעיות חריגות וקשות.
יתר על כן, בכל הנוגע לעתיד ניתן להעלות ספקות כבדים עד כמה ההסדר החדש, עם חברת הביטוח מגדל, יוכל להתקיים, שכן למבטחת החדשה לא יעמוד הניסיון ההכרחי בתחום זה ולא יהיה לה [מסיבות הנובעות מהתנהלות הלשכה שלא אפרטן כאן] את מסד הנתונים שקיים ברשות חברת איילון.
קל יחסית להציע מחיר נוח לתקופה קצובה אבל היכולת לנהל ולהפעיל במשך פרק זמן ארוך תיק ביטוח אחריות מקצועית, זו משימה שונה לחלוטין.
מבלי לנסות ולהשיא עצות לאיש אני יכול לומר כי החלטתי האישית הינה להמשיך ולבטח את משרדי בחברת הביטוח איילון. הצעתה במפורש טובה יותר ואני מעריך כי ביכולה לקיים את הביטוח לטווח ארוך, כפי שעשתה בעבר.

תאריך:  30/11/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
מי היה מאמין: האיש מהמרפסת בכיכר ציון, שהזהיר מפני הסכם אוסלו, הוא ממשיכו של ההסכם שהביא עלינו יותר מ-1,000 הרוגים וחורבן גדול    אלמלא הסכנה המתקרבת משלטון שמאל רדיקלי, הייתי אומר שהשלכת שרי הליכוד תאבי השררה לאופוזיציה בהחלט מגיעה להם
מנשה ברק
איפה הימים שהכל היה פשוט, נכון, בהיר ומובן?    היום הכל מסובך, פתלתל, מתחכם, ללא צורך    כך בטלוויזיה, כך בבית הספר, כך בכל מקום
צחי פנטון
דווקא בשעה קשה זו, ואחרי כל הטעויות שהמחנה הלאומי עשה, זו השעה שעל הימין להתאחד תחת דגל אחד ומטרה אחת, לזכות ב-50 מנדטים או יותר ולכבוש את השילטון
עו"ד אברהם פכטר
יוסי ביילין רוצה לשחרר את ברגותי, למען השלום    ברגותי זכה ברמאללה ב-96% תמיכה בפריימריז לפרלמנט הפלשתיני    ברגותי אינו אסיר פוליטי נטו, הוא הורשע ברצח ישראלים בהוראתו הישירה. ידיו מלאות בדם אזרחי ישראל    שחרור או חנינה יהיו סטירת לחי מצלצלת למערכת הביטחון והמשפט ופרס למחבלים
גורי גרוסמן
הצינון טוב רק למנכ"לים לרמטכ"לים ולדומיהם - אם יכפה הצינון על עיתונאים, הם ילקו חלילה בדלקת ריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il