X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אין זו ענישה כפי שמתארים זאת משמאל, אין זה פרס כפי שמתארים זאת מימין. קביעת המעברים מעזה כמעברי גבול רגילים היא מהלך הנובע מאסטרטגיה של הינתקות, מכוונתנו לומר שהם שם ואנחנו כאן, מהכרתנו שתם שלטוננו ברצועה.
הגיע הזמן להמשיך את מהלכי ההינתקות מרצועת עזה. הרי ברור לרובנו המוחלט שלא נחזור לשלוט ברצועה. אומנם קיימת אפשרות סבירה שנחדיר כוחות מיוחדים לפעולות נקודתיות וממוקדות. אך אפשרות זו קיימת גם לגבי לבנון או סוריה - מדינות ריבוניות שמתוכן עלולים לפעול נגדנו. בתנאים קיצוניים תיתכן אפילו חדירה גדולה יותר אך רק לזמן מוגבל.
בפועל הפינוי הוא אמירה חזקה שהרצועה אינה שייכת ומוחזקת על-ידי ישראל. ההינתקות לא הייתה מהלך חד-פעמי, היא נשענה על הערכת מצב אסטרטגית לפיה עזבנו את עזה על-מנת שלא לחזור אליה עוד (פרפרזה על אמירה אחרת). ההינתקות הייתה רק צעד ראשון מבין סדרה של צעדים שהשלמתם תמלא את מטרות הערכת מצב זו.
מי שהחליט על הינתקות אינו יכול לעצור באמצע הדרך אפילו לא נתן דעתו על כך. עצירה משמעותה סכנה של הליכה לאחור, של אובדן אמון בשני הצדדים, של תסכול ואכזבה מהמהלך האמיץ וביצועו המוצלח. אלו שעיצבו את האסטרטגיה של ההינתקות חייבים להתקדם הלאה. למרות הבחירות, למרות הקאסאמים.
שלב נוסף אחד אנו משלימים בימים אלו. פותחים צוהר בין הרצועה למצרים שיהפוך אותם ליישות עצמאית, אם כי הפלשתינים כדרכם בעבר, בהווה ובעתיד, אינם ממלאים את חלקם גם בפתיחת המעברים, ועלינו להביא זאת בחשבון בהווה ובעתיד. שלבי ההתקדמות הבאים הם לכאורה קטנים ונטולי משמעות בהשוואה לעזיבת השטח אך יש בהם חשיבות רבה לטווח יותר רחוק.
פעולה ראשונה היא הצהרה כי אזרחי הרצועה כמוהם כאזרחים של כל מדינה אחרת כמו מצרים או ירדן. המשמעות היא כי כדי לעבור לישראל חלים עליהם כל החוקים והתקנות החלים על אזרחים זרים.
כדי ליצוק תוכן להצהרה זו עלינו לנקוט בסדרת פעולות של קביעת חוקים ותקנות כלפי אזרחי הרצועה בדומה לאזרחי כל מדינה זרה. המשמעות היא שיהיה עליהם לשאת דרכון ולקבל ויזה כאשר ירצו להיכנס לישראל. באם נסתכל על כך פעמיים יהיה זה מובן מאליו, אזרחים של עם הרוצה ומקבל עצמאות אמורים לשאוף ולהתגאות בדרכון שהם נושאים. גם אני חש צביטה קלה של גאווה כאשר עלי להראות דרכון ישראלי בכל כניסה לארץ אחרת.
שומה עלינו להתקין אותן תקנות גם לגבי מעבר סחורות. יש לכך משמעות לגבי מכס ומיסים. מותר ואולי אף כדאי לנו לקבוע מכסים נמוכים אך חובה עלינו להכיל על הרצועה את מלוא החוקים והתקנות החלים על מדינות זרות. לדוגמה, אפשר לקבוע אזור חופשי ממכס כנהוג במקומות רבים בעולם.
אין זו ענישה כפי שמתארים זאת משמאל, אין זה פרס כפי שמתארים זאת מימין. זהו מהלך הנובע מאסטרטגיה של הינתקות, מכוונתנו לומר שהם שם ואנחנו כאן, מהכרתנו שתם שלטוננו ברצועה ואף מדינה אחרת לא תיכנס לשם. האפשרות הריאלית היא יישות מדינית פלשתינית. אנו אמורים, בצעדים חד-צדדיים מדודים, למלא תוכן את ההכרה הזו.

תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  11/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כיצד הגיעו הדברים לכדי כך שהשופטת כהן התעמתה עם הוועדה לבחירת שופטים, במקום לפרוש בשקט?    מדוע התעקשה ללכת "עד הסוף" ולסכן את מעמדה המקצועי?    הדעת נותנת כי משהו חריג אירע בכל זאת בפרשה
יוסי עבדי
בעקבות פיגוע ההתאבדות בנתניה הודיע שר הביטחון, שאול מופז, כי ישראל תשנה את מדיניותה כלפי הפלשתינים ותחזור לפעילות התקפית של סיכול ממוקד, הריסת בתים, והטלת סגרים    רק לפני שנה אימץ אותו מופז את המלצות הוועדה אשר קבעה: "הריסות הבתים אינן יעיל במאבק נגד הטרור"    הכירו את הזיגזג הביטחוני של מופז    הזכרנו כבר את תקופת הבחירות?
עו"ד דרור ארד-אילון
העימות בדבר מועמדותה של פרופ' גביזון לבית המשפט העליון חורג מהגבולות המוכרים; אין דיבור מתון ואין כבוד לעמדה השניה. המאבק אגרסיבי, אישי וגלוי לחלוטין. כה גלוי וכה אישי עד שלעיתים הוא נראה עז יותר ויצרי יותר ממאבק בין פוליטיקאים מקצועיים (ששם, כידוע, הכל מותר)
יואב יצחק
גד יעקבי קיבל/נטל במשך 11 שנים גימלה כפולה מהכנסת לאחר שמסר נתונים בלתי מדוייקים    כשהתגלה הדבר ב- 2001 נדרש להחזיר את הכסף    אלא שהכנסת הסכימה לקבל בחזרה רק את הקרן, בלא ריבית והצמדה וגם זאת במשך 19 שנים
יורם הורוביץ
ואיפה העיתונאות האובייקטיבית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il