X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה עומד מאחורי מלחמת החורמה שמנהלת לשכת עורכי הדין נגד חברת הביטוח איילון? האם יש לכך קשר לפוליסת הביטוח המקצועית של חברת הביטוח מגדל, עליה היא ממליצה עוד פרק במה שנראה כמו הסתרת פרטים מציבור עורכי הדין, אלה שמשלמים את הכסף
▪  ▪  ▪

בימים האחרונים עומד ציבור עורכי הדין משתאה נוכח מלחמת החורמה שמנהלת לשכת עורכי הדין נגד חברת הביטוח איילון. למלחמה זו גויס משרד עורכי דין "אובייקטיבי" אשר ערך חוות דעת מלומדת ובה ניסה להוכיח באותות ובמופתים כי פוליסת ביטוח אחריות מקצועית המומלצת על ידי הלשכה ואשר משווקת על ידי חברת הביטוח מגדל, עדיפה בהרבה על זו המשווקת על ידי איילון.
הודעות דוא"ל, פרוספקטים ומודעות ענק מבהירות לציבור עורכי הדין הנבוך שאל לו אפילו לחשוב לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, שלא באמצעות הלשכה. אם תרכוש פוליסה מחברת איילון, זועקת כל מודעה, "אתה לבד", ואם תרכוש את פוליסת הביטוח של מגדל -"הלשכה מאחוריך".
לא התקררה דעתה של לשכת עורכי הדין עד שעמדה ותבעה את חברת הביטוח איילון ודרשה צו האוסר עליה לשווק את פוליסת הביטוח שלה. האינטנסיביות בה מנהלת הלשכה מאבק זה מעוררת תמיהות רבות. האמנם יש כסף כה רב בקופת לשכת עורכי הדין והיא יכולה לבזבז אותו על מאבק לשיווק פוליסת ביטוח שהיא חפצה ביקרה?
כל העוקב אחר מאבק איתנים זה אינו יכול שלא לתמוה מהו האינטרס של לשכת עורכי הדין לנהל מאבק מסוג זה? האם הלשכה מרוויחה מכך שמגדל תשווק כמה שיותר פוליסות? האם הלשכה תיקנס אם לא יימכרו מספר מספיק של פוליסות? האם נתנה הלשכה למגדל התחייבויות שבגינן היא עלולה להיתבע על ידה? האם יש גורמים בלשכה שיש להם אינטרס אישי לתמוך בשיווק בלעדי של פוליסת אחריות מקצועית על ידי מגדל?
ניתן להבין אילו הלשכה היתה מעוניינת לקבוע כלל לפיו כאשר היא נושאת ונותנת בשם החברים על הסדר ביטוח, אין היא רוצה שגורם אחר בלשכה יתחרה בהסדר זה. כלל כזה לא נקבע מעולם בעבר למרות שהוצע, וניתן להוכיח זאת בנקל. עניין זה הוא נושא לפעילות והחלטות בתוך מסגרת הלשכה ואולם איזו סמכות מוסרית יש ללשכה לפעול נגד הצעות אחרות המוצעות לעורכי דין?
ברשימה קודמת כתבתי, כמי שהיה חבר בצוות הביטוח של הלשכה בעבר: "הסדר הביטוח של הלשכה היה תמיד הסדר וולונטרי והלשכה היתה בגדר גוף ממליץ בלבד. כל עורך דין שרצה בכך, או שנזקק למוצר ביטוח שונה, יכול היה תמיד לחפש אלטרנטיבות. מעולם לא פעלה הלשכה נגד הסדרי ביטוח אחרים ותמיד היה ברור כי יתכן שיהיו משרדי עורכי דין שיוכלו להשיג ביטוח בתנאים מועדפים, בשל חיתום מיוחד, או בשל סיכון מופחת".
כיום אנו עדים לחיזיון מדהים לפיו פועלת לשכת עורכי הדין כסוכן ביטוח ובשיטות שכבר אינן מקובלות בענף מזמן. חברות ביטוח משבחות בדרך כלל את מוצרי הביטוח שלהן ואינן עוסקות בהשמצת המתחרים. לשכת עורכי הדין, על מנת לסייע לחברת הביטוח מגדל, מנהלת קמפיין שיווקי אגרסיבי, שכבר מזמן לא נראה במחוזותינו. השאלה היא למה ומי מרוויח מכך?
דומה שציבור עורכי הדין רשאי לדרוש מהלשכה לפרסם מיד, כפי שפרסמה את נוסח התביעה המשפטית שהגישה, גם את מסמכי המכרז בו נבחרה חברת הביטוח מגדל, את נוסח ההצעות השונות שהתקבלו וכן את נוסח ההסכם שנחתם עם חברת הביטוח מגדל וכן את הפרוטוקולים של הוועד המרכזי שדנו בנושא הביטוח. כך אולי נקבל תשובות לחלק מהשאלות המטרידות ואז אולי נבין את המניעים האמיתיים להתנהגותה התמוהה מאוד של לשכת עורכי הדין.

תאריך:  20/12/2005   |   עודכן:  20/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה אידן
לגולדה, שעברה אירוע מוחי, היו בהרכב כוכבים כמו יגאל אלון וישראל גלילי    לשרון יש את אהוד אולמרט וצחי הנגבי    גולדה אחראית למחדל מלחמה יום כיפור, שרון אחראי למחדל ההינתקות    מצא את הדימיון
אלכס לוין
אם גם שופטי בג"צ אינם מתייצבים להגנת עניי ישראל אזי מדינה זו אינה ראויה למעט האמון שאזרחיה עדיין רוחשים לה
דודו אלהרר
אווילותה של המדינה מעניקה לקמים עלינו לרעה שררה עם חסינות, משכורת נכבדה, ומקפצה גבוהה להשתין ממנה עלינו בקשת    לחברי הכנסת הערבים דוגמת עזמי בשארה אני מתכוון
ארז זוננשיין
לצבא חישובים משלו בבואו לתת "משכורות" לחייליו    חייל ברמת סיכון א' ותומך לחימה ששירותו רמת סיכון א+ לא מקבלים אותה "משכורת" וגם לא אותו מענק שיחרור    הגיע הזמן שצה"ל יתחיל להעריך את חייליו אחרת גם בבואו לתת להם את המשכורת הרזה כשלעצמה
פרופ' משה שטרנפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il