X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ומי הדובר? יו"ר ועדת הבחירות של מפלגת שינוי, המפלגה שחרתה על דגלה את הפגיעה בקבוצות חברתיות חלשות והשמצתן
▪  ▪  ▪

במסגרת "דע את היריב" אני מוצא את עצמי משוטט לעתים באתר האינטרנט של מפלגת שינוי. בדרך כלל מדובר בשוטטות שווא, אך מדי פעם אפשר למצוא שם כמה "פנינים" שטוב אם יובאו לידיעת הציבור.
מפלגת שינוי נערכת לבחירת מועמדיה לכנסת הבאה, הבחירות יערכו לא פחות ולא יותר מאשר במלון קראון פלאזה בת"א ("מעמד בינוני", כבר אמרנו?), וכפי שמודיע יו"ר ועדת הבחירות של המפלגה, כל אחד מהמועמדים יציג את עצמו על גבי דף A4, יצרף תמונה בשחור לבן, ויוסיף "פרטים אישיים ודברים לתמיכה במועמדותו/ה". אך המועמד לא יוכל לציין כל דבר שעולה בדעתו, יש מגבלות!
"דף הצגת מועמד/ת כאמור לא יכלול דברים שיש בהם השמצה, פגיעה, לשון הרע וכיוצא באלה דברים, במדינה, במועמד/ת אחר/ת או בקבוצה חברתית". כותב יו"ר ועדת הבחירות הנכבד.
מפלגת שינוי שתשתיתה וכל מהות קיומה הם השמצה ופגיעה ברובד החלש במדינה, אוסרת על מועמדיה להציג את החשוב והיקר להם מכל, את תורת עולמם המעוותת, תורה המטילה את כל צרותיהם של מתעשרי שינוי על גבם של החלשים והשונים.
ומי ששכח אנא ידבל הקלקה לקישור הבא. כן, במעריב, מהעיתונים הנפוצים במדינה, היום ערב ראש השנה האזרחית 2006, עדיין מתפרסם מאמרו הכלל לא משמיץ וכלל לא פוגע של ר' טומי לפיד שליט"א, "כצלם בהיכל", וכך כותב שם רבינו טומי:
"... שרון יכול היה לשים קץ לעיוות המגוחך, החולני, המפקיר את גורלנו בידי קבוצה של עסקנים חרדים, שאינם מכירים בציונות, שסולדים מהקידמה, שמתייחסים לדמוקרטיה כאל גזירה, שרואים בסחיטת כספי המדינה מצווה, ומקדשים את ההשתמטות מהשירות בצה"ל. איש מאיתנו לא היה מבין עוד, כיצד שיעבדנו את ביטחונה של ישראל, את כלכלתה ואת אורחות חייה לתופעה הביזארית של רבני הגטאות, המתכחשים לעולם שבו אנו חיים.
היינו נפטרים משליטתם של 22 חברי כנסת בסך-הכל 22 מול 98! על הממשלה, על הכנסת ועל חלק ניכר של משרדי הממשלה. המשותף בין ראשי הליכוד והעבודה הוא שהם ציונים, חילונים, ליברלים, בני התקופה. אבל הם שבויים בדפוס פוליטי ארכאי השולט בנו מאז ימי בן-גוריון: מנהיגי השמאל והימין מחזיקים איש בגרון רעהו, בעוד שהחרדים מחזיקים בהם במקום אחר.
זה היה הזמן הנכון להשתחרר מלפיתה זו, המרוקנת את כיסינו. כבר היום מחצית הילדים בכיתות א' הם חרדים או מוסלמים. בעוד שנות דור יהיה מאוחר מדי. קומץ הולך וקטן של ציונים, חילונים וחובשי כיפות, יצטרכו לפרנס המו ני חרדים, שהורגלו לחיי בטלה, שמעולם לא למדו מקצוע מועיל ושלא יוכלו לפרנס את עצמם ומשפחותיהם גם אם ירצו. הציבור החילוני המשכיל, היצרני והיצירתי, המהווה את חוט השידרה של המדינה, לא יהיה עוד מוכן לשאת בעול פרנסתם של מאות ¬אלפי נצלנים העולים מיליארדים. או שהוא יתמרד או שיעזוב את הארץ. החברה הישראלית תקרוס.תנוח דעתו של ערפאת. הפלשתינים לא צריכים להתאמץ כדי להרוס את מדינת ישראל. היהודים עושים זאת מבפנים, בחשק ובתיאבון..."
"... מפקיר גורלנו בידי קבוצה של עסקנים חרדים..."
"..שיעבדנו את בטחונה של ישראל ... לתופעה הביזארית של רבני הגטאות..."
"... להשתחרר מלפיתה זו, המרוקנת את כיסנו..."
"... כבר היום מחצית הילדים בכיתות א' הם חרדים או מוסלמים..."
"... המוני חרדים שהורגלו לחיי בטלה..."
"... מאות אלפי נצלנים העולים מיליארדים..."
אוי, אלו פניני לשון – בכלל בכלל לא פוגע, מילים בלי שמץ של השמצה.
ומכאן שאם ניקח מטומי לפיד, אברהם פורז ומחבריהם לשינוי את כל אלה, מה הם יכתבו שם, בקורות החיים? עם מה יבואו לבוחרים שלהם? והרי כל מה שיש להם זו שנאה תהומית לקהילה החרדית, שנאה המקבלת ביטוי בדברים מעוררי בחילה, שנכתבו לפני כמה שנים, ובכאלה הממשיכים להתפרסם היום, כעדות חיה לצלם המכוער והמסוכן בהיכלנו, התנועה המגונה – שינוי.

תאריך:  24/12/2005   |   עודכן:  25/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל שרון
אני ימני כשם שהפילוסוף הדגול מישל פוקו, בקונספט "הפוליטיקה המתקדמת" שלו היה ימני. הוא דחה את המרקסיזם, אך בפעילותו האישית היה מעורב בכל פעולה ועצומה רדיקלית
יוסי עבדי
מה תאמרו אם נשיא סוריה יתבע את ישראל וידרוש פיצויים בגין לשון הרע?; מה כוחו של הכסף בישראל? עד לאן הוא יכול להוביל?; האם באמת היינו רוצים לשמוע כי "ראש הממשלה הורדם"? וכיצד נוסחה כותרת ההודעה הרשמית שעסקה בפציעתו של חייל צה"ל? הנה לכם כמה שאלות תמימות על השבוע החולף
דודו אלהרר
חנה בית הלחמי
אחרי שנים שחונות - שלטונית, מוסרית וכלכלית - לא נותר אלא לקוות שהדם החדש שזורם בעורקיה של הפוליטיקה הישראלית יביא לשינוי מבורך    לא נדע, עד אחרי הבחירות, אם הדיבורים על אג'נדה חברתית הם אמת או מס שפתיים. עד שתתברר המציאות, כל שנבקש - לו יהי...
נרי אבנרי
תגובה לראיון שנתן הסופר עמוס עוז ל"פוליטיקה" (ערוץ 1, 20.12.05)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il