X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי דילמות גורליות עומדות לפני החברה הפלשתינית, ומשום מה, החליטה ישראל להעמיס אותן על עצמה. משל לא די לה בעיצוב החברה הישראלית היא רוצה גם לעצב את הפלשתינית
▪  ▪  ▪

הדילמה הפלשתינית הראשונה היא בין סמכות לאנרכיה, בין מובלעת משגשגת ופורחת דמוי הונג קונג לבין אנרכיה של כנופיות בעזה. מאז יצאנו מעזה מונחת הדילמה במלוא חריפותה לפתחם של הפלשתינים.
כל רובה שמוברח מסיני, כל ק"ג חומר נפץ, מזין בראש ובראשונה את האנרכיה הפלשתינית, ומחמש שפע של חבורות רחוב המשתמשות בו בעיקר למאבקי הכוח ביניהן.
אומנם יש בהברחת סוגים מסוימים של נשק לרצועה איום מוגבל לישראל אבל, בעיקר, איום ממשי על סיכויי פלשתין העצמאית ועל יכולת הפלשתינים לנהל את עצמם.
ניסיונות ישראל לבקר ולשלוט על הנעשה בעזה מבחוץ מעלה כמובן את השאלה, האם באמת התכוונו להתנתק מעזה או רק לשנות הערכות ולהמשיך לנהל אותה מבחוץ באחריותנו.
הניסיונות משפיעים רק בצורה מזערית על הפלשתינים ורק לרעה, מפני שהם מטילים עלינו אחריות, אומנם חלקית, על התוצאות. חשבון הנפש הפלשתיני האמיתי נידחק בעזה לטובת אחדות השורה נגד ישראל.
כל תוצאה שהיא פרי תהליך פלשתיני פנימי עצמאי היא לטובת ישראל. אם תגבר דרך האנרכיה יאבדו הפלשתינים את שאריות האשראי הבין לאומית ויתנו הצדקה מלאה לישראל לעצב את זהותה, גבולותיה וביטחונה בצורה חד-צדדית. אם יצליחו להתקדם בדרך הבניה, הפיתוח וגיבוש המרות הלאומית, כי אז אפשר ובעתיד יהיה לנו שותף סמכותי למו"מ על סוג של הסדר.
הדילמה הפלשתינית השנייה היא בין מדינת הלכה מוסלמית השואבת מהאחים המוסלמים והג'יהאד העולמי לבין מדינה חילונית המעמידה את המדינה מעל לדת. ההכרעה בבחירות הקרובות ברשות היא רגע של אמת לחברה הפלשתינית.
מי שיהיה בשלטון יצטרך להכריע בין מאבק מתמשך בישראל עם מחיר קשה לחברה הפלשתינית ולמעמדה הבין לאומי עד כדי התפוררותה, לבין סוג של הסדר בהסכמה שקטה או גלויה.
עדיף לישראל שההנהגה תייצג נאמנה ובסמכותיות את הפלשתינים, אפילו יהיה זה החמאס, מאשר הנהגה לא מייצגת, 'נוחה' לנו אך פגומה בסמכותה משום שהיא מסתייעת בנו.
אין לנו מה להרוויח מהתערבות בבחירות הפלשתיניות. רק להפסיד. אין תקדים בכך שערביי מזרח ירושלים יצביעו בבחירות כפי שכבר עשו ב-1996. ממילא הם נטולי אזרחות ישראלית. ממילא מצביעים בירושלים מעת לעת אזרחי מדינות עולם אחרות למדינותיהם. סערה רבה על לא דבר.
אם ברורה לנו מטרתנו, אם אנחנו נחושים לקיים כאן 'מדינה יהודית דמוקרטית', אם איננו מתכוונים לתלות את גורלנו בפלשתינים - למה אנחנו מתערבים בדילמות הפלשתיניות והופכים אותן לדילמות שלנו, כאילו אין לנו די משלנו. ממילא החלטתם מחייבת רק אותם ולא אותנו.

תאריך:  11/01/2006   |   עודכן:  11/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
לאורך כל הקריירה הצבאית והפוליטית הענפה הוכיח אריק שרון שבאמצעות מהלכים קשים, מסובכים ומסוכנים, אפשר להגיע לתוצאות מרשימות. האירוע המוחי הגיע בעיתוי לא צפוי ולא רצוי. נקווה שגם בקרב זה יחצה את התעלה עם תחבושת על הראש
יהונתן דחוח-הלוי
מצע החמאס לבחירות לפרלמנט מעורר ויכוח סביב השאלה האם מבטא הוא מגמת התמתנות מדינית או משקף את המשך החתירה להשמדת מדינת ישראל - ניתוח המצע מלמד על דבקות של החמאס בעקרונות היסוד לצד נכונות לאמץ את עקרונות תוכנית השלבים של אש"ף הנכונה להשלים עם הקמת מדינה בשטחי 67' כשלב בדרך ל"שחרור כל פלשתין"
אורי נטע
התובע המשטרתי ביקש מהשופט להאמין לגרסת קבלן הרפורטים, כיוון שאפילו צייר סקיצה של האירוע. האזרח ק' ביקש מכבוד השופט לקנות לקבלן הרפורטים סט של צבעי פנדה בזכות כישרונו בציור, אך לא להאמין לגרסתו
טל רבינוביץ'
אהרון שחר
בלהט הרגשות העזים עקב הדאגה למצבו הבריאותי של רה"מ, נבלעה שאלה אחת קטנה שלא קיבלה עדיין את תשומת הלב הראויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il