X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת הסוס הטרויאני, החוקרים הפרטיים שעיר לעזאזל, מזמיני החקירות ממשיכים בחייהם והחוקרים הפרטיים במעצר בית ובדרך לכלא.
▪  ▪  ▪

בימים אלו הוסגרו לישראל בני הזוג האפרתי, המפתחים והמשווקים של תוכנת הסוס הטרויאני, התוכנה שהוצעה תחילה לשרותי הביטחון השונים ומשטרת ישראל התגלגלה בסופו של דבר לידיהם של החוקרים הפרטיים שעשו בה שימוש בלתי חוקי.
אבל ההתעלמות של משטרת ישראל והפרקליטות ממזמיני העבודה ורוכשי המידע זועקת לשמים. נכון, החוקרים הפרטיים עברו על החוק וראויים לעונש. אבל כיצד יתכן שכל מזמיני העבודה, בעלים מנכ"לים וקב"טים של חברות מהגדולות במשק, יצאו מהעניין ללא פגע?
עכשיו, שבני הזוג האפרתי הוסגרו וחתמו כנראה על עסקת טיעון כלשהי, מצבם של החוקרים הפרטיים אף יורע, אבל כל אותם מזמיני עבודה אשר נהנו מהמידע שהושג בדרכים לא כשרות, ממשיכים להלך חופשי ולעסוק בעבודתם כאילו לא היה דבר.
כאשר רוכש אדם כלשהו רכוש גנוב הוא עובר על החוק, גם אם לא ידע האיש בוודאות שהרכוש גנוב אבל רכש אותו במחיר לא הגיוני ו/או בנסיבות שהיה לו יסוד סביר להניח שהרכוש גנוב הרי שימצא חשוד בקבלת רכוש גנוב ויועמד לדין.
נציגי החברות הגדולות שקיבלו מהחוקרים הפרטיים מידע פנימי וסודי על החברות המתחרות, הם אנשי עסקים מהבכירים במשק. סביר להניח שהבינו היטב שמידע מושג בדרכים לא כשרות. בעסקים הכול בנוי על היצע וביקוש. באם לא היה ביקוש למידע, לא היו החוקרים הפרטיים מסתכנים בהשגתו.
שמם של החוקרים הפרטיים נפגע מעת לעת כאשר חוקר זה או אחר נתפס בקלקלתו. בדרך כלל החוקר הפרטי מורשע הולך לכלא/עבודות שירות, רישיונו נשלל והוא מאבד את מקור פרנסתו או שמוצא דרכים עקלקלות להמשיך לעסוק במקצוע בכיסוי זה או אחר. אין כמעט מזמין חקירה או רוכש מידע שהורשע בפלילים.
חוקרים פרטיים רבים נעצרו בפרשה הנ"ל נמצאים במעצר בית ואיבדו את פרנסתם עוד בטרם הורשעו. בימים אלו מסתבר, כנראה, שמשטרת ישראל נקטה בדיוק באותה דרך שבה פעלו החוקרים הפרטיים כאשר חדרה ללא היתר למחשבים ושרתים. מניסיון העבר ברור, כי משטרת ישראל כנראה לא תינזק מכך. אבל ההליכים נגד החוקרים הפרטיים ימשכו, והסיכוי שרובם יורשעו בעקבות עדותם של בני הזוג האפרתי גדולים.
החברות המעורבות בקבלת מידע מהחוקרים הפרטיים הן מהחברות הגדולות במשק. אין ספק שבעלי החברות הנ"ל הם אנשים "חזקים" בעלי קשרים ענפים במקומות הנכונים. מן הצדק שגם הם, אשר רכשו ונהנו מהמידע הגנוב, יועמדו לדין וישאו בתוצאות.

תאריך:  03/02/2006   |   עודכן:  03/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
היפותזת ספיר-וורף (Sapir-Whorf hypothesis - SWH) קובעת, כי יש יחס ישיר בין הקטגוריות הלשוניות של שפה שאדם מדבר בה, לבין איך שאותו אדם מבין את העולם ומתנהג בו
עו"ד חיים קליר
השופטת חייבה את חברת עילית לשלם את הסכום הקבוע לפי פוליסת הביטוח    פסקה כי ניסיונה לחייב את בעלה של האישה המבוטחת להיבדק בפוליגרף נעשה בחוסר תום לב
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
המון אלימות משטרה בעמונה. המון עמונה אלימות... זוהי משטרה אלימה מאין כמותה כפי שהתרעתי מזה שנים. משטרה אלימה בימי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו
אלעזר לוין
בגיל 74, החל השבוע עוה"ד הוותיק בקריירה חדשה, וקנה שבעה בנייני משרדים בצרפת בכחצי מיליארד שקל    שותף גם באלון וסונול    רק התביעה של עו"ד הרמולין מעיבה על השמחה
יגאל צחור
בעידן חוסר המחוייבות שאליו נקלענו, של נהירה תקשורתית לא מוסברת אחרי קדימה, יש משמעות לשמירת הייחוד של הבית הקיבוצי. איש לא ישמור על הבית שלנו אם לא נשמור עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il