X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טוב לנו להתמודד עם ההאחזויות בשטחים המשוחררים שנכבשו במלחמה שנכפתה עלינו, ובלבד שלא נתמודד עם הבעיה היסודית-אקוטית: מה עושים עם רעננה וראשון-לציון?
▪  ▪  ▪

רבים במדינת ישראל, לרבות מנהיגיה, אינם יכולים לעכל את עליית החמאס לשלטון הפלשתיני. התירוצים שונים והסיבות מגוונות, אלא שהכל מתעלמים מהסיבה האמיתית הפשוטה - עיוורון!
המיעוט שאינו עיוור ראה את התרחיש הזה משנים שָׁנִימָה! אין מובן וטבעי ממנו. אמנת החמאס היא משאת נפש של כל פלשתיני בעולם, כולל אזרחי ישראל. מדינת ישראל הוקמה על חורבות פלשתין ולכן, בעיני כל פלשתיני, אין צדק גדול יותר מאשר להקים את מדינת פלשתין על חורבותיה של כל מדינת ישראל. כל-כך פשוט לכל בר-דעת.
אבל לנו נוח מאד להתעלם מהמשוואה הזאת. כמו מכחישי השואה, אנחנו מכחישים את הַנַכְּבָּה. "לא היה ולא נברא", "מעולם לא היתה יישות מדינית פלשתינית", "אין עם פלשתיני", "הבעיה היא הכיבוש", והטבעת הולכת ומתהדקת סביבנו. מאן דהוא הצליח להכניס לתודעתנו שאם ניפטר מיהודה ושומרון כפי שנמלטנו מרצועת עזה, יקיץ הקץ על ה"כיבוש" ולאחריו יבוא הגואל בריצה קלה.
זהו העיוורון של עם הסגולה! טוב לנו להתמודד עם האחזויות בשטחים המשוחררים שנכבשו במלחמה שנכפתה עלינו, ובלבד שלא נתמודד עם הבעיה היסודית-אקוטית: מה עושים עם רעננה וראשון-לציון?
החמאס עלה לשלטון משום שהוא מציע לעם הפלשתיני את כמיהתו ומשאת נפשו: השבת כל פלשתין "השדודה"! החמאס שיכנע את העם הפלשתיני שהדבר אפשרי! הבריחה מרצועת עזה וצפון השומרון, כמו אירועי עמונה, מוכיחים לעם הפלשתיני שדרך הטרור היא הדרך הנכונה והיחידה. ההצהרות בדבר "נסיגות חד-צדדיות" נוספות מלבות את היצרים. הוויכוחים המרים בתוכנו, המשודרים תדיר באמצעי התקשורת מעודדים אותם. כל יום נוחתים טילי קסאם והידיעות עליהם עברו לעמוד תשע למטה. בקטן. עוד מעט נהיה גם חרשים ואלמים.
זה לא משנה כהוא זה אם נזרים להם כספים או אם נרעיב אותם. האפשרות השנייה רק תזרז את המהלך הבלתי נמנע שהוא מלחמה כוללת, אשר תניב הכרעה מוחלטת לכאן או לכאן. ככל שנענֶה אותם, כן ירבו וכן יפרצו בִּמאד מאד. התובנה הזאת מתחילה לחלחל בחוגים מסויימים בתוכנו. לא קיימת כל אפשרות הגיונית מבחינתם של הפלשתינים, אלא ביטול המדינה הזרה שנתקעה באיזור לא לה. מה גם שאין להם כל חשק להשתכנע שהדבר בלתי-אפשרי.
הדברים אינם חדשים למי שעיניו פקוחות. מי שחשב שעם הקמת מדינת ישראל הגענו אל המנוחה ואל הנחלה, יבדוק במטותא את מידת השכל במחשבותיו. מי שמכבד את הפלשתינים ורואה בהם בני-אדם, מתבקש בכל לשון של בקשה להאמין להם. ומי שממשיך להתעקש להיתלות בהתנחלות זו או אחרת, במאחז חוקי או לא חוקי, מומלץ לו לחלֵץ את ראשו מתוך החול.

תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  20/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוגב שריד
הדרך הנכונה לממש את ערכה של תנובה עבור המושבים והקיבוצים
בועז מושקוביץ
רודן אמיתי מעלה את נושאי כליו הקרובים ביותר מאשפתות    היה היגיון שלטוני רב בהעלאת אולמרט מהספסלים האחוריים של הליכוד    מדוע פרס תמך באולמרט נגד חבר מפלגת העבודה הפרופסור שמעון שטרית?    אתנחתא ספרותית עם האחים סטרוגצקי
אברהם שרון
ישראל שוגה קשות כאשר היא משדרת לחמאס ולעולם, כי מי שניצח בבחירות דמוקרטיות ונבחר באופן מסודר לגיטימי להנהיג את העם הפלשתיני הוא פסול לכל קשר
מוזי פינקל
תחזית לא ממש אופטימית על עתידה של מדינת ישראל
רו"ח אושר קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il