X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת חץ, שהינה רוב מפלגת שינוי בעבר, מציגה את הבעייתיות שבשיתוף שס בממשלה. אם התפרקות מערכת החינוך הממלכתית, הקצאת כספים ללא קריטריונים וללא שוויוניות, עידוד השתמטות משרות צבאי והתפרקות מאחריות לפרנסת המשפחה לא מפריעים לך, אז אל תמשיך לקרוא
▪  ▪  ▪

אם יש לך תחושה שמדובר רק בגזענות ושנאת דת, כנראה שלא הקשבת לנאמר, אלא לפופוליזם התקשורתי. הדרך הנוחה ביותר להתחמק מדיון אמיתי בנושא כואב זה להאשים את השני בגזענות ושנאה, בחסות תקשורת פופוליסטית.
נבחן קצת את העובדות.
חצי מהילדים בכתה א' כיום הם בחינוך דתי וחרדי. אין כל רע בחינוך דתי כל עוד שהוא מבחירה חופשית ולא משיקולי הטבות, הניתנות על-ידי עמותות פוליטיות על חשבון מערכת החינוך הממלכתית. מערכות החינוך החלופיות מתקיימות מתקציב המדינה, במקום שיוגדל תקציב החינוך הממלכתי. האם אנו רוצים לפרק את מערכת החינוך הממלכתי ולהפקיר את חינוך ילדינו לחסדי מאבקים פוליטיים? האם ילדים צריכים לקבל חינוך חרדי, שלא מרצונם החופשי של הוריהם, אלא כדי לאכול ארוחת צהרים?
החינוך החרדי מתוקצב לפי כיתה. החינוך הממלכתי מתוקצב לפי מספר התלמידים. ההבדל שבכתה של רשת אל המעיין יש כחצי ממספר התלמידים שבכיתת החינוך הממלכתי. החרדים נלחמים שהתקציב עבורם יהיה לפי כיתות ולא לפי מספר התלמידים, והם יודעים למה. אז מדוע שהילד שלך יופלה לרעה?
החינוך החרדי מחנך בעיקר ללימוד תורה ולא לרכישת מקצוע לפרנסה ולא לשרות בצבא. כל עוד שרשת החינוך נועדה לקהילה בלבד היה זה רע במיעוטו. שס הפכה את הנושא מפנים קהילתי למטרה של גיוס נפשות ככל האפשר. רשת אל המעיין פונה לשכבות חלשות ובניצול כספי מדינה קושרת את הילדים לחינוך חרדי, חינוך שלא מקדם את יכולתם להתפרנס בעולם טכנולוגי, וחינוך שלא לשרת בצבא. האם זה מה שאתה מייעד את ילדך להיות? תלמיד ישיבה עני שפרנסת משפחתו תלויה בפוליטיקאים החרדים? מתחמק משרות צבאי, ולא אזרח שווה זכויות וחובות בין בני גילו? חי מחסדים ולא בזכות עצמו?
הרע ששס הכניסה למדינה זה והרס המערכות הממשלתיות לצורך בניית מערכות חינוך ורווחה מחוץ למערכת הממשלתית, תוך שאיבת כספים מתקציבי המדינה. מדוע מפלגה שכיהנה כ-20 שנים בממשלות ישראל לא טרחה לפעול לתיקון מערכות החינוך והרווחה הממשלתיות אלא בנתה מערכות פרטיות?
האם לשס יש כוונה לעזור לחלשים בתנאיה שלה? או שניצול עוני ומצוקה זה רק כלי להתקדמות פוליטית וטכניקה של החזרה בתשובה? זאת לא נדע. הנזק, לעומת זאת, ברור לעין.
נוסיף על זה את רמת השחיתות והרמאות שמתפתחים במערכות חסרות הבקרה האלו, ששמות להן כמטרה לשאוב כספים ככל האפשר גם אם זה אומר לרמות את המדינה, וחלק מהכסף מוצא דרכו לכיסים פרטיים.
חץ, כמפלגה חילונית, ציונית וליברלית, באה ליישם את הכתוב במגילת העצמאות: "מדינת ישראל ... תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות" שוויון זכויות זה גם הזכות שלא להיות מופלה בשרות צבאי לעומת הפטורים משרות או הסדרים כאלה ואחרים.שוויון זכויות זה גם הזכות שתקציב כל תלמיד יהיה על בסיס קריטריונים שווים לכולם.
חופש דת, זה גם החופש להינשא בכל צורה כרצוני לרבות נישואים אזרחיים, או כשם הצעת החוק - ברית זוגיות. חופש דת זה גם בילוי שבת על-פי רצוני, ולא שפוליטיקאים יקבעו לי מה מותר ומה אסור.
חופש דת זה גם שתקציב המדינה לא יממן מערכות החזרה בתשובה.
ובכן, מדובר בדאגה להמשך קיומה של המדינה כדמוקרטית, שבה יוכלו לחיות זה בצד זה חרדי, דתי, מסורתי וחילוני, תוך הגנה על זכויות שוות, חופש דת וחופש מדת לכל אחד. כל טענות הגזענות או שנאה אינן באות אלא כדי לחמוק מדיון אמיתי בנושאים אלו.
רק אם חץ תהיה מיוצגת בכנסת הבאה יהיה מי שידאג לכל אלה.

תאריך:  14/03/2006   |   עודכן:  15/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
טרם ניצוד הדוב וכבר פושטים את עורו ללא בושה ומחלקים אותו בין המפלגות
ברק בן עמוס
רכושם של יהודי הונגריה, שהיה על "רכבת הזהב", נשדד בשואה, התגלגל לידיה של ארה"ב ומשם הוא מגיע למוסדות שלטון בישראל. הניצולים עצמם עוד לא ראו גרוש
עו"ד דנוס, עו"ד פישלר
"אין במדינת ישראל ביטחון, אין משטרה ואין חינוך. מדינת ישראל שטופה באלימות, אבל מלמעלה אנחנו מורחים שכבה עבה מאד של קצפת, שמטייחת את העובדה שלמטה אין כלום", יעקב ואבי וינרוט בראיון משותף ראשון למגזין "הפרקליטים"
אברהם שרון
הטיסה שלו לא חוללה מפנה. הוא הקדים את זמנו, את זמננו. הוא לא יצר תנועה. האבן הקטנה שהשליך אל מי הנהר האדומים מדם הרוגי המלחמות הסתמיות, המיותרות, לא חוללה בהם אף לא מעגל שקט וזעיר של תנודת-שלום
עו"ד ליאת בכר-סגל
מהשתלשלות העניינים ניכר כי ענייני המועצה בתקופת כהונתו של העותר הלכו והידרדרו, וכי להתנהלות העותר היה חלק משמעותי בכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il