X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום רביעי תלבש ישראל צבעי כחול לבן והמדינה תזדקן בשנה כמידי שנה מוזיאונים רבים, מחנות צה"ל ושלל אתרי תיירות יהיו פתוחים לקהל הרחב
▪  ▪  ▪

יום העצמאות ה-58 למדינת ישראל
יום העצמאות הינו החג הלאומי של המדינה. ביום זה הוכרז על הקמתה של מדינת ישראל, עם תום המנדט הבריטי. ב-ה' באייר תש"ח נחתמה מגילת העצמאות, וראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן-גוריון הכריז על הקמת המדינה.
יום העצמאות נפתח בטקס הדלקת המשואות המסיים את ארועי יום הזכרון ופותח את אירועי יום העצמאות. עם ההכרזה על החג נוהגים לתלות את דגלי ישראל במקומות ציבוריים ובבתי האנשים. ביום זה נוהגים אלפים לצאת לרחובות, לבקר במחנות צה"ל, לבקר באתרי התיירות, ולצאת לפיקניקים ומנגלים ברחבי המדינה.
גם השנה ימכרו עשרות אלפי דגלים ברחבי המדינה. מלשכת המסחר נמסר כי שווי מכירות הדגלים ליום העצמאות ה-58 נאמד בכ-4 מיליון ש"ח. המכירות כוללות כמיליון מטר שרשראות דגלים, כ-500 אלף דגלי רכב וכ-100 אלף דגלים מסוגים וגדלים שונים. מלשכת המסחר נמסר עוד כי היקף מכירות הדגלים לקראת יום העצמאות הקרוב, זהה להיקף שנרשם ביום העצמאות שעבר.

דרום הארץ:

- עצמאות ביבנה: יום שלישי (3.5.06) המופע המרכזי יפתח בשעה 20:30 באיצטדיון הכדורגל העירוני. לצידה של הזמרת רוני סופרסטאר יופיעו מיטב הכשרונות המקומיים. זיקוקי דינור בשעה 21:00 וב-22:30. במת בידור חסידית בהיכל הכדורסל. ביום העצמאות: מסע אופניים עממי ובמות בידור בפארק השרון ובגן הסנהדרין. בהיכל הספורט ברחוב שבזי (21:00) יתקיים מופע של להקה חסידית במיטב שירי המסורת היהודית.
- "בשדות פלשת": יום רביעי (3.5.06) בשעה: 10:00. בעקבות לוחמים בכביש בנגב הפנימי. סיפורו של כביש שכיבושו על-ידי המצרים הותיר את הנגב מנותק במשך חודשים ארוכים ממרכז הארץ. נטייל ממשלטי חוליקאת עד "גשר עד הלום". בתשלום: 40 ש"ח למשתתף, 30 ש"ח לידיד. לפרטים: ב"קו ליער".
- גן התעשיה עומר: יום רביעי (3.5.06). תערוכת פסלים של משה שק - 60 צלמים במדשאות הגן.
תערוכת קבע: אוסף המכוניות בתערוכה מוצגות 32 מכוניות קלאסיות. בגלריה תערוכת הצילום של אלפונס הימלרייך- תצלומים מ-1933 ועד שנות ה-70 של המאה העשרים. לפרטים: 08-6492692.

ירושלים והסביבה:

- שיא של זיקוקין בירושלים: העיר תציין את יום עצמאות ב-14 מפגני זיקוקין די-נור בקרוב ל-20 מוקדים בעיר. בשעה 22:00 ובחצות יתקיימו מופעי הזיקוקין מעל מלון פלאזה. את הזיקוקין ניתן יהיה לראות בין השעות 22:15-22:45 ברחבי העיר.
הבמה המרכזית תפעל בכיכר ציון החל מהשעה 21:00, שם יופיעו דנה ברגר, אביהו מדינה,דוד דאור ו-DJ. בנוסף תתקיים הרקדה המונית עם מיטב המרקידים בכיכר ספרא, החל מהשעה 22:00. ראש העיר ישתתף באירועים הממלכתיים ויסייר בין במות הבידור השונות.
ביום העצמאות יהיה מוזיאון חי פתוח חינם לקהל הרחב. במקום יוצגו תמונות היסטוריות שישחזרו על-ידי שחקנים, נגנים ומחוללים את החיים בירושלים מתקופת האימפריה הטורקית ועד ימנו. בין השעות 14:30-19:30.
בסיס משטרת מחוז ירושלים במתחם מגרש הרוסים יהיה פתוח לקהל הרחב. במקום יתקיימו הפעלות מיוחדות לילדים "ברוח משטרתית" כולל הרכבת קלסתרונים,הדגמת לקיחת טביעות אצבע, תצוגת אמצעי לחימה והגנה של כח המשטרה בירושלים עם פרשים, אופנועים, כלבים, רובוטים ותרגול חי של יחידות מיוחדות, כשברקע תנעים תזמורת המשטרה בקטעי נגינה.
בשעה 19:30 יתקיים מופע סיום חגיגי-ירושלים שרה "מאז ועד היום" ומצדיעה לזמרת שושנה דמארי.

צפון הארץ:

- עצמאות בחיפה: יום שלישי (2.5.06), בשעה: 21:00. יחל מופע זיקוקים מורחב אשר ישוגר מ-4 מוקדים בו זמנית: מגן הזיכרון שבשכונת הדר, חוף הים [מול מסעדת מקסים] מגרש הספורטק שבנווה שאנן, בנין הסיטי סנטר שבמושבה הגרמנית.
על הבמות יופיעו מיטב האמנים ובהם: אביב גפן והתעויוט, היהודים, סקאזי, הדג נחש, מוניקה סקס, כנסיית השכל, שייגעץ, אפי נצר, יזהר כהן, שי גבסו, דנה דבורין ואתניקס, להקות זמר ומחול.
במות השמחה יתקיימו בגן האם שבמרכז הכרמל,
גן אופירה נבון שבקריית שפריצק, גן בית העם שבקריית חיים, מרכז קהילתי שבקריית שמואל ובאולם הפיס הקהילתי בשעה 24:00.
- עצמאות במנרה: יום רביעי (3.5.06), אתר צוק מנרה יפעיל אטרקציות מיוחדות לחג כגון: סיורים מודרכים בחורש הטבעי, מתקנים מתנפחים לילדים, מתקני ג'ימבורי לילדים, בניית דגם מגן דוד שכולו עשוי בלונים, הכנת דגלים מקוריים בתחנה העליונה, הכנת כרטיסי ברכה שכל ילד יכין באופן עצמאי באמצעותם יברך את המדינה כאשר כל הברכות יישלחו לנשיא המדינה. כמו כן, באתר קיים משטח ענק שנועד לשמש כאזור לפיקניקים. הכל כלול במחיר לכניסה לאתר שמחירו 59 ש"ח. לפרטים: 04-6905830.
- חוגגים עצמאות בטבריה: יום שלישי (2.5.06), בשעות: 20:00-02:00. המופע המרכזי יתקיים על-רקע הכנרת ואתרי עתיקות העיר ההיסטורית, במסגרתו תופיע להקת הרוק המובילה בישראל "בית הבובות", מגוון מופעים של להקות מקומיות ואמני זמר, שלל ריקודים בסגנונות שונים, מסיבת די ג'יי ומיצג זיקוקים ולייזר מרשים. המופע יתקיים במתחם שליד מלון רימונים (גלי כנרת) בהנחיית שרי גבעתי ועופר דומינגז.
קייקי כפר בלום ובית הילל למען צה"ל: יום רביעי (3.5.06), בשעות: 9:30-16:00. לרגל 20 שנות פעילות ולכבוד יום העצמאות, מעניקה הנהלת האתר, שייט במסלול הרגיל חינם לחיילי צה"ל בשירות סדיר ובנוסף המתקנים המתנפחים, מגלשות המים והטופ רופ קטנטנים ללא תשלום. האתר כולל: שייט קייקים, פארק חבלים אתגרי, קיר טיפוס, פעילות בחץ וקשת ואומגה למים. לפרטים: 1-700-50-66-11.
- מבקרים במוזיאון ההגנה: המוזיאון בג'וערה שוכן בבית אבן בן כמאתיים שנה ומנציח את בסיס האימונים של ההגנה שהיה במקום בשנים 1938-1948. במהלך הביקור יחשפו המבקרים לסיפור המאבק על ההתיישבות והביטחון בארץ בינהם: האופן בו הוכשרו הקצינים ב"הגנה", תצוגת נשק בשימוש "ההגנה", תיאור הקרבות במלחמת יום העצמאות ועוד. הכניסה בחינם. לפרטים: 04-9597402.
- מרכז המבקרים דבורת התבור: יום רביעי (3.5.06) בשדמות דבורה יוכלו המבקרים לטעום דבש, להכין נרות כחול - לבן, לצפות בבקיעת אלפי פרפרי המשי ולבלות את הבוקר שלפני הפיקניק המסורתי, בסיור חוויתי. מחיר כניסה: 20 ש"ח למבוגר, 33 ש"ח לילד. לפרטים: 04-6769598.
- עצמאות במוזיאון תל-חי: יום רביעי (3.5.06), תערוכת צילומי שחור לבן של הצלמת דורותיאה לאנג - 1935-1943 תצלומים משנות ה-30 של אמריקה. אוסף מצלמות עתיקות, מדשאות מוריקות ועליהן פזורים פסלי בזלת של פסלים ישראלים. לפרטים: 04-6950769.
- מרכז שטח 4X4 אלון הגליל: יום רביעי (3.5.06) לטיול לנופי עמק יזרעאל והפעם, לבולען בציפורי וקבר יהודה הנשיא. המסלול יהיה ברמה בינונית ויעבור חורשות, וואדיות ותצפיות יפיפיות למרחבי העמק הירוקים. מרכז שטח 4X4 אלון הגליל, פתוח שבעה ימים בשבוע, בימים א-ה בין השעות 9:00 – 19:00 ובימים שישי ושבת משעה 7:00. לפרטים: 04-9869888.
- איך גבול נולד: יום רביעי (3.5.06), בשעה: 10:00. טיול עצמאות בכביש הצפון. טיול בעקבות פיתוליו ועברו של גבול הצפון, מסיפורה של חניתה, סיפור ההסכם בין מרק (סייקס) ובין ג'ורג' (פיקו), סיפור ההתבצרות הבריטית מבאסא (שלומי) עד סאסא. נעסוק גם במציאות לאורך גבול זה משנות השמונים ועד היום. משך הטיול כ-4 שעות. בתשלום: 40 ש"ח למשתתף, 30 ש"ח לידיד. לפרטים: בקו ליער.

תאריך:  26/04/2006   |   עודכן:  30/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
פעם היו אלה הגנרלים, אלופי צה"ל גיבורי התהילה. היום אלו גם הפרופסורים, עתירי תהילה אקדמית. בקרוב יהיו אלה גם מצליחני התעשיה, או כל מצליחן אחר. המכנה המשותף הוא שהם מגיעים לפוליטיקה עם תחושת "לשרות בחרתנו". "שרות" מלשון שר בממשלה, ולא מלשון שרות הציבור
אורון חדי
את הפגישה הזו עם "כנופיית שלטון החוק" לא ירצה אביגדור ליברמן לזכור    ערב מינויו לשר לביטחון הפנים מודיעה המשטרה: "יש צורך בהשלמות חקירה" ומזוז חוזר בו מהודעתו שתיק החקירה סגור    יד המקרה, או אולי יד מכוונת?
מתן פריידין
כך מגדיר עמית סגל, הכתב הפרלמנטרי של גלי-צה"ל את הסיקור של מערכת המשפט באמצעי התקשורת, בראיון בלעדי ל-Nfc
אלכס לוין
אני חושב שעל אולמרט לא למהר ולסיים את הרכבת הקואליציה. אסור להרחיב את הממשלה בכדי להציל את מפלגת העבודה. אין לתת יד לבזבוז כספים על שרים מיותרים רק למען הצלת כבודו של פרץ
עידן יוסף
יום הזיכרון לשואה ולגבורה אינו אומר הרבה לציבור החרדי    בשכונות החרדיות לא עומדים בזמן הצפירה, ואופני ההנצחה מתבטאים באופנים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il