ברצוני לספר לכם סיפור אשר ממחיש את מלחמת בני החושך בבני האור והרשויות עומדות חסרות אונים, או פועלות מתוך אדישות או חוסר יכולת פעולה מינימלית.
בית החולים לניאדו שבנתניה נותן את שרותיו לכל תושבי נתניה והאזור, מכיוון שאין אף בית חולים אחר מתל אביב ועד חדרה. בית החולים הוקם על-ידי העדה החרדית ושמו המלא "מרכז רפואי צאנז- ביה"ח לניאדו". בית החולים מקבל כספים עבור האוכלוסיות שבהן הוא מטפל ממשרד הבריאות ומתוקצב כפי שמתוקצב כל מוסד רפואי אחר במדינת ישראל. נכון, את בית החולים ייסדו בני העדה של קהילת צאנז, אך מרבית המטופלים בו הם חילוניים, ערבים תושבי הסביבה, עולים חדשים, עולים וותיקים וכאלו שלא שמו כיפה על ראשם מעולם.
בבית החולים הנ"ל מופעלים כללים חמורים של כשרות וכללים דתיים אחרים (על כך נספר בפעם אחרת). אזכיר שוב, כי האוכלוסיה המגיעה לבית החלוים עושה זאת בלית בברירה משום שאין בית חולים אחר נגיש בקרבת מקום.
להלן פשקוויל שפורסם בבית החולים. הכול מועתק כלשונו:
ועד הכשרות
שע"י קהילה קדושה קריית צאנז
בנשיאות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א
ת.ד. 5018 נתניה 42150 טלפקס 098628223
בס"ד. כ"ט שבט תשס"ו
הוסרה השגחה
הננו להודיע לציבור הרחב כי הוסרה ההשגחה
מהקיוסק של אופיר ומיה פרטוש
הנמצא בשביל המוליך לבנין החדש של
מרכז הרפואי צאנז - ביה"ח לניאדו
שהן מחלקות היולדות. וידע הציבור להיזהר
בכבוד רב
מאיר דוד שכטר
מעל השם ישנה חתימתו של שכטר וכן חותמת של "קהילה קדושה קריית צאנז נתניה".
עד כאן הכול בסדר ואין כל פסול, בעלי הקיוסק הפרו את תנאי הכשרות, או אולי לא שילמו אתנן לחרדי זה או אחר והכשרות הוסרה. דבר יום יומי במדינת ישראל.
הציבור החרדי חדל מלהגיע לקיוסק הזה. אך ראה פלא, כל שאר באי בית החולים המשיכו לפקוד את הקיוסק הקטן הזה אשר יש בו מספר שולחנות בחוץ, זה המקום היחידי שאיפשר לבאי בית החולים לשבת בצילה של סככה עלובה ואפילו לאכול את המזונות שהם הביאו מביתם. וללא כל תנאים אלו ואחרים שהציבו בעלי המקום.
הקיוסק היה עמוס בכל שעות היום ועד שעות הלילה. הדבר כמובן הכעיס מאוד את אנשי קהילת צאנז והם החליטו (אין לי הוכחה לכך אך אני מבין זאת על-פי התוצאה) לשרוף את הקיוסק של פרטוש. יש לציין, כי הקיוסק הזה נמצא במרחק של כשישה מטרים מעמדת השומר בכניסה לבית החולים הישן, עמדת השומר צופה לעבר הקיוסק של פרטוש. ועל הכביש המרכזי של בית החולים. כמו כן, בסמוך לו, יותר נכון בצמוד לקיוסק, יש תחנת מוניות. כמו כן, הוא שוכן על השביל הראשי המוביל למבנה החדש, וצמוד למגרש החנייה המרכזי של בית החולים. כל נקודות הציון הללו ניתנו בכדי להראות כי אין אפשרות שכל באי במקום והעובדים בו לא ראו את המציתים.
לא אציין את שמם של העובדים והאנשים ואת תפקידם של אלו אשר דיברתי איתם על השרפה בקיוסק של פרטוש, מפחד כי יאונה להם רע. גם לא שאלתי לשמם, אך הם עובדי המקום אשר פחדו להזדהות. אין אני חוקר משטרתי על כן המילים שנזרקו ביום שישי האחרון הבהירו את התמונה לאשורה. הגיעו לאזור הקיוסק מספר לובשי שחורים שפכו חומר דליק על המבנה הרעועה ועל מקררי השתייה מעברו השני של הקיוסק, הציתו אש וברחו.
איש לא יודע מי הם ולמה עשו זאת. איש לא מתלונן ולא ראה כלום. איש לא חש בשרפה. אף אחד לא יודע מדוע קרתה. הקיוסק נשרף עד היסוד. ואין פוצה פה. ואין קורא בקול זעקה גדולה על הנעשה. עולם כמנהגו נוהג. החיים נמשכים חוץ מאשר במשפחת פרטוש. אלו חוששים לחייהם ואיבדו את מקור פרנסתם. אם ישקמו את הקיוסק הוא יועלה באש בשנית. אפילו לא ימתינו לל"ג בעומר. ורצוי שעה אחת קודם.
אולי אני סתם משמיץ וזה היה סתם קצר חשמלי אשר גם דילג מעבר למדרכה הראשית שמובילה למבנה החדש של בית החולים ושרף גם את מקררי השתייה הקרה של הקיוסק של פרטוש. אולי היו אלו סתם אנשי העולם התחתון של נתניה אשר חמדו להם את המבנה העלוב שנבנה לבטח ללא רישיון והם חגגו את ל"ג בעומר כמה ימים לפני המועד המתוכנן, מה הם מבינים במועדי השנה. הם הרי מבינים בל"ג בעומר.
כמובן מה למשטרה ולשרפה תמימה זאת אשר נוצרה בעזרת השם על-ידי קצר חשמלי שיצא מבורא עולם והצית במקרה את הקיוסק העלוב של פרטוש, הקיוסק שאנשי קהילת קודש צאנז נתניה הסירו ממנו את הכשרות, הכול פעל בעזרת השם כמובן. מעניין איך שהיושב במרומים משתף פעולה עם פסיקותיו של שכטר. הכול בעזרת השם כמובן.
אולי הכול הזיה שלי. אם כך אני מבקש סליחה מראש מכל מי שפגעתי בו בלא כוונה תחילה והוצאתי את דיבתו רעה. והכול משמיים פרטוש, למה כי תלין, הרי לא היו פגיעות בנפש חלילה. הביטוח יכסה את הכול. המשטרה תסגור את התיק כמובן בגלל חוסר ראיות, או חוסר רצון למצוא את הגורמים שהעלו את הקיוסק העלוב שלך בלהבות ל"ג בעומר, אך פשוט התבלבלו בתאריך של חג אלוהי האש.
נ.ב הפשקוויל המקורי נמצא בידי .