X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רמת האינטרס של המורים לנהיגה וה"טסטרים" באיכות הנבחנים, רופפת. שמענו אפילו על מקרים, שבהם טסטר עם רמה מוסרית נמוכה, הציע לבחורות יפות עסקת ברטר: רישיון נהיגה, תמורת רשות "כניסה" ל"אין כניסה"...
▪  ▪  ▪

או האוטו, או הכביש, או הנהג. אחד (או יותר) משלושת הגורמים האלה, מהווים את הסיבה לתאונות דרכים. אין משהו אחר. תאונה מחרידה עם הרוגים רבים, מביאה את הנושא החשוב הזה, לקדמת האקטואליה, ובין לבין, תאונות הדרכים משמשות רקע קבוע לנושאים אחרים.
אין סוף רעיונות, רובם ממוחזרים, הוצעו ע"י מומחים כדי להקטין את הבעיה. עד כה ללא הועיל. רק מי שנפגע מהמכה הנוראה הזו חש על בשרו את עוצמת הטיפול הלקוי במה שאנחנו מכנים "המלחמה בתאונות דרכים". לפחות על-פי התוצאות, הרשויות הלוחמות בתאונות, ממש, אבל ממש - לא בכיוון.
באמצעות שורות אלה, אנסה את כוחי בהצעת תוכנית מהפכנית, שרק מחמת קוצר היריעה, לא תהיה מפורטת לפרטי פרטים, אבל בהחלט ניתן להבין את הכיוון. ובכן, במרכז המלחמה בתאונות הדרכים אני מציע לקבוע את חברות הביטוח. הרציונל פשוט: אלו הן שנדרשות לשלם את המיליארדים. מאחר שכך, האינטרס הראשון במניעתן, הוא שלהן. אמרנו שלושה גורמים:
הראשון: הנהג
המצב היום הוא, שמי שמנפיק את הרישיונות, זה משרד התחבורה. דהיינו- המדינה. רמת האינטרס של המורים לנהיגה וה"טסטרים" באיכות הנבחנים, רופפת. שמענו אפילו על מקרים, שבהם טסטר עם רמה מוסרית נמוכה, הציע לבחורות יפות עסקת ברטר: רישיון נהיגה, תמורת רשות "כניסה" ל"אין כניסה"...
על-פי הצעתי, צריך לקבוע בחוק, שמי שצריך ללמד ולהנפיק את הרישיונות בישראל, זוהי חברה מיוחדת בבעלות חברות הביטוח. ברור שבסידור כזה, רק מי שעמד "במבחנים קשים", הכוללים את כל המצבים בכביש, בכל שעות היממה, ובכל תנאי מזג האוויר - יזכה לקבל רישיון. הדגש צריך להיות על הרגלים ושיפור האינסטינקטים. מאחר ששיגור נהג בלתי מיומן לכביש, עלול לעלות לחברות הביטוח ביוקר, רמת ההקפדה תהיה אחרת.
בתי הספר לנהיגה, יהיו "סניפים" של חברות הביטוח, ויקבלו מהן מידע על מחקרים חדשים, שיטות לימוד עדכניות. בנוסף: רשויות החוק, ידווחו אוטומטית לחברות הביטוח, על כל עבירת תנועה, או הרשעה בבית דין לתעבורה. התוצאה - העבריין יידרש לשלם יותר על הביטוח.
הסיבה השנייה: המכונית
ברור שמכונית חדשה בטיחותית יותר ממכונית ישנה. אני מציע לחוקק חוק, שבו מכונית בגיל עשר, סיימה את השירות שלה, ומקומה במגרש הגרוטאות (ענתיקות, זה סיפור אחר). יהיו מחאות. אבל אחרי שהזעם יתפוגג - כולם יברכו. שנית ויותר חשוב. חברות הביטוח תהיינה בעלות הבית, או "מפקחות בשיטת הזכיינות" - עם זכות לשלול רישיון עסק - על כל מכוני הרכב במדינה.
די לקומבינות ומאכרים. רכב בלתי תקין, הוא בבחינת "פצצה נוסעת". חברות הביטוח משלמות מיליונים, ואנשים משלמים בגופם, בגלל קומבינטורים תאבי בצע, שמשחררים לכביש מכוניות בלתי תקינות. ככה זה, כשהאינטרס היחיד הוא להרוויח כסף. רכב, שבבדיקת פתע, תמצא בו תקלה בטיחותית (צמיגים, ברקסים, מראות וכו')- יושבת. בנוסף, גם הנהג, וגם מנהל המכון שחתום על הניירות- ישלמו קנס כבד.
והסיבה השלישית: הכבישים
במקום לזרוק מיליארדים למע"צ הבלתי יעילה, הממשלה תטיב לעשות אם תמצא את הנוסחה לפיה חברת בת של חברות הביטוח תהיה מופקדת על הנושא. נהגים שייתקלו במפגעים מסוכנים, ילמדו (באמצעות פרסום) לדווח לחברה, וזו תדאג לתקן...
לסיכום - רק מי שמשלם בכסף את מחיר התאונות, ידאג שהנהגים יהיו יותר טובים, המכוניות תהיינה יותר תקינות, והכבישים יהיו יותר בטיחותיים. העובדה שהמורים לנהיגה, והטסטרים - לא משלמים על הכשרה לקויה של נהגים, ומכוני הרכב, לא ממש אחראים לתקינות המכונית היוצאת מהם, ומע"צ לא משלמת על ליקויים בכביש- העובדה הזו, היא מקור הצרות.
ולסיום הצעה קטנה
גביית שקל אחד, מכל מכונית שנכנסת לת"א. את המיליונים שהגבייה הזו תכניס, צריך להפנות לתחזוקה. לסיכום, מר מופז - היה ותמצא ברעיונות האלה התחלה של פתרון, אני מבקש ששכרי יהיה אכיפה קשוחה נגד עברייני חניית נכים. דבר עם דיכטר.
תאריך:  08/06/2006   |   עודכן:  08/06/2006
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
מבחינתם של הפלשתינים, תוכנית ההתכנסות תקבור סופית את "זכות השיבה" של הפליטים. להלכה ולמעשה היא תסיג לאחור את הישגיהם של הפלשתינים ותאלץ אותם לחיות תחת כיבוש מסוג אחר, נורא מהקודם
אלי אליהו
מה הופך את איטליה וגרמניה למדינות הכי מצליחות באירופה בענף הכדורגל? האם יש לכך קשר לעברן הפוליטי? לקראת המונדיאל, כמה מילים על הקשר בין פשיזם לכדורגל
נחום שחף
בהמשך למאמרו של דודו אלהרר באתר, אני מציע הטבה למי שאינו מחזיק ברכב, מאהבת. כמו גם כרטיס אל"מ - אני לא מזהם אוויר. והשכנה היפה תאמין שאתה אל"מ (אלוף משנה), מפקד טייסת F משהו
עו"ד אברהם פכטר
משרד המשפטים, בראשות השר רמון, מכין חוק שכר מקסימום למגזר העסקי הפרטי והציבורי. הבעיה בהצגת טיוטת החוק היא שהמצג והדגשים לא ניתנים על הנקודות הנכונות. התוצאה - התנגדות עסקית ואולי גם כשלון בבג"צ
אבישי ברעם
ברשות הארצית לשירותי דת שבמשרד ראש הממשלה מאשרים לגבות "אגרת מצבה" למרות שבחוק הביטוח הלאומי הגביה הזו אסורה חד-משמעית. כך עולה מהנחיה כתובה של הרשות למועצות הדתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il