X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירוע מוחי בתפיסה הסינית מושתת על נזק בגין "רוח" המונח "רוח" בגישה הסינית מבטא מצב של "רוח" חיצונית, כפי שמוכר לכולנו. רק שאותה "רוח" יכולה לחדור לגוף ולגרום לתופעות חיצוניות ה"רוח הפנימית" היא יותר מורכבת
▪  ▪  ▪

אירוע מוחי בתפיסה הסינית מושתת על נזק בגין "רוח". המונח "רוח" בגישה הסינית מבטא מצב של - "רוח" חיצונית, כפי שמוכר לכולנו. רק שאותה "רוח" יכולה לחדור לגוף ולגרום לתופעות חיצוניות כמו - שפעת, נזלת וכדומה. ה"רוח הפנימית" היא יותר מורכבת. היא נובעת מבעיה בכבד.
לכל איבר בגישה הסינית יש תופעת טבע מסוימת. התופעה של הכבד היא הרוח. כאשר יש בעיה בכבד תתכן רוח פנימית. רוח זו מטבעה כרוח, נודדת. באם היא חמה, היא תעלה מעלה. רוח קרה תרד למטה וכך גם התסמינים השונים של סוגי הרוח השונים. החום יביא לנוקשות בגין ההתייבשות. זרימת הדם תפחת והנטייה לכליאת דם במקומות שונים תגבר.
בהבנה של הרפואה המערבית, מדובר על-כן באפשרות של קרישי דם למיניהם או לדימומים עקב יציאת הדם מכלי-הדם. ברם, כאשר הרוח קרה, הקור יכול לגרום לעווית, תנועה מופחתת ועד לקיפאון. כלומר, הדבר יביא להפחתה ניכרת בזרימת הדם ולחוסר חמצן באותם המקומות.
מהן הסיבות היכולות לגרום לאירוע המוחי?
1. עקה (סטרס) רגשי. לחץ מחליש את האנרגיה של הכליות ובהמשך גם של הכבד. האנרגיה שניזוקה בכבד היא מסוג יין על-כן האנרגיה מסוג יאנג, זו החמה, החיצונית, הזכרית, הדרומית, הגבוהה ועוד תתגבר ותעלה עד לרמת חום משמעותית ביותר. בגיל המבוגר במיוחד, החום הזה יכול לגרום לאירוע המוחי.
2. תזונה לא סדירה. המזון לרוב שומני, מטוגן, מתובל וריבוי סוכרים כל אלו מחלישים את הטחול ואת ייצור הדם ופינוי הלחות. הפעילות הפיזית המוגזמת מחלישה את הכליות. מאחר והכליות בגישה הסינית הם האמא של העץ שזה בין היתר הכבד, אזי האנרגיה הפנימית של הכבד, הצ'י בכבד חסר. חוסר צ'י מפחית את יכולת התנועתיות של הדם גם אל הכבד. חוסר דם בכבד מהווה את הסיבה השכיחה להתפתחות רוח פנימית משום שהכבד אינו מסוגל לפנותו מהגוף.
3. עודף פעילות מינית: השילוב של עודף פעילות מינית וחוסר מנוחה מוביל לחולשה של תמצית הכליות. מצב זה מביא לחוסר במוח-העצם אשר לא מזין את די את הדם ולבסוף נגרם עמדון של הדם. עמדון הדם גורם לנוקשות וכאבים בגפיים וללשון סגולה.
4. פעילות פיזית מוגזמת וחוסר מנוחה מספקת: בפעילות הפיזית המוגזמת מכלילים גם את ההתעמלות למיניה. הטחול נחלש, השרירים והמסלול. נוכחות קודמת של "רוח" בגוף גורם לחוסר צ'י ודם במסלולים. מאידך, חשיפה לרוח חיצונית "מתעמתת" עם הרוח הפנימית במסלולים וזה מה שגורם לשיתוק הגפיים.
כל מה שנאמר לעיל מהווים גורמים פתוגנים בהתהוות WIND STROKE - אירוע מוחי שעל-רקע רוח. לבד מזה יתכנו כמה מצבי חסר צ'י, דם ואנרגיה יין ובמיוחד של הכליות או הכבד.
הלשון יכולה להוות כלי אבחנתי טרם האירוע.
באם רק נשכיל להכיר את הסימנים:
רוח: נוקשות, סטיית הלשון.
ליחה: תפיחות, חיפוי דביק.
אש: בסיס אדום.
עמדון: לשון בצבע אדום סגול.
באם נראה בבדיקה של הלשון באדם מבוגר -
נוקשות, תפיחות, בסיס הלשון וגוף הלשון אדומים עד סגולים - לאדם יש את ארבעת הסימנים לאירוע-מוחי.
אבחנה מבדלת:
ברפואה המערבית מוכרים ארבע צורות של התופעה והם: דימום מוחי, טרומבוס (קריש דם) מוחי, תסחיף מוחי או עווית של כלי דם מוחי. כל אלו מכונים בעגה המקצועית - CVA.
האבחנה החשובה ביותר היא בין הפגיעה באיברים הפנימיים והמסלולים לזו הפוגעת רק במסלולים. לאור זאת מוכרים 2 סוגי אירועים מוחיים שעל-רקע רוח:
הסוג הקשה - בו יש פגיעה באיברים הפנימיים והמסלולים.
הסוג הקל - בו קיימת פגיעה במסלולים בלבד.
אירוע מוחי קשה בו יש פגיעה משולבת, פנימית ובמסלולים מתאפיין באפופלקסיה, באובדן המודעות וההכרה, אפזיה עם קושי בדיבור ושיתוק עם או ללא נימול. אירוע מוחי קל בו קיימת פגיעה במסלולים, מתאפיין בשיתוק או חולשת צד אחד, נימול, דיבור לא ברור. אין אובדן מודעות או הכרה.
הטיפולים שניתנים כוללים, דיקור בנקודות מפתח לפי האבחנה וכמובן צמחי-מרפא וגם כאן בהקפדה על האבחנה המדויקת. במקרים מסוימים משלבים בין הרפואה הסינית המסורתית לזו המערבית וכמובן לא זונחים את הפיסיותרפיה שכה חיונית באנשים אלו.

פרופ' משה שטרנפלד הינו מומחה לרפואה פנימית ורפואה סינית
תאריך:  05/07/2006   |   עודכן:  05/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנדי ספדי
מה היה רע לנו עם מזרח תיכון ישן שבו ילדי בתי הספר הערבים ביום העצמאות עמדו בשורה עם דגלוני ישראל ונופפו לאורח רם המעלה מהכנסת, למה היינו מוכרחים להחליפו במצב שאפילו במוסדות הציבוריים שמקבלים שכר ומימון מהקופה הציבורית, מסרבים להניף דגל ישראל
עו"ד איתי הוכברג
מוכרי נדל"ן ישמחו בוודאי לשמוע כי שיטת ההיוון, החושפת אותם לחיוב במס הכנסה, לא תיושם בכל מקרה ומקרה. על-פי פסק דין המכון הגיאופיסי, שיטת ההיוון תסוייג במקרים בהם השפעת ההיוון איננה מהותית
נרי אבנרי
המאמר שכתבת - גם אם נכתב בתום לב ובדאגה כנה - נגוע ביומרה. כלום אתה מאמין שכמה שורות שלך יש בכוחן לעקור מתודעת השונאים,עמל של עשרות שנים? בדיוק כמו ששנאה לקבוצת כדורגל מעצימה את ההנאה מתבוסתה, כך השנאה למתנחלים, העצימה את ההנאה מעקירתם
דני רשף
אם באמת צבאינו כל כך כושל ואין הוא אלא "מערכת מסואבת", כיצד בכל זאת אנחנו מצליחים לשרוד באחד האזורים האלימים בעולם אם לא האלים שבהם?
ד"ר רון בריימן
שלושים השנים שחלפו מאז גולת הכותרת של המלחמה בטרור - מבצע אנטבה - ניתנות לחלוקה ל- 2 תקופות כמעט שוות באורכן, אבל שונות לחלוטין באופיין: מאנטבה ועד אוסלו, מאוסלו ועד היום. אסור שממשלת ישראל תפעיל את חיילי צה"ל כמגש הכסף להקמתה של מדינת אויב בארץ ישראל המערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il