X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התאונה האיומה ודאי תגרום לדורי קלגסבלד חשבון נפש נוקב וקשה. המשפט "לא לעולם חוסן" יקבל עבורו משמעות ריאלית לחלוטין, אך עבור יבגניה וקסלר ובנה הדבר מאוחר מדי
▪  ▪  ▪

ראשית, אקדים ואומר כי לא הייתי מתחלפת היום עם הפרקליט המצליח דורי קלגסבלד. חייו וחיי משפחתו התהפכו בשבריר שנייה אומלל, ולעולם ככל הנראה לא יהיו כשהיו. פרשת התאונה הקטלנית תלווה אותו בהיבט האישי והציבורי כל חייו.
שנית, איש מאיתנו אינו חסין מפני תאונת דרכים, כפוגע או כקורבן. חוכמה שלאחר מעשה נחשבת כחוכמה קטנה מאד. עם זאת, הידיעה שפורסמה כי למר דורי קלגסבלד יש באמתחתו 21 הרשעות קודמות בגין עברות תנועה כאלו ואחרות, הבהירה כי אין המדובר במקרה זה במעידה חד פעמית. דורי קלגסבלד חש ככל הנראה בכביש כ"בעל בית" וכאדם העומד מעל לחוק, ומה שמחייב את בני התמותה הרגילים, אינו מחייב אותו.
למרבה האסון, אם ובנה הקטן שלמו בחייהם את מחיר היהירות של הפרקליט המצליח. כל אדם במדינת ישראל אמור לכבד את החוק ובכלל זה את חוקי התנועה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בעורך דין מהמעלה הראשונה, המצוי בנבכי החוק והמייצג את שמנה וסלתה של מדינת ישראל.
התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה זו תמוהה גם כן. השאלה האם היה הפרקליט שתוי בעת התאונה מתבררת כעת בבית המשפט ולכן לא נוכל להתייחס אליה. נתייחס לעובדה אחרת שאין עוררין לגביה. על-פי המידע שפורסם באמצעי התקשורת, שוחרר הפרקליט הנכבד מחקירה במתחם משטרתי ונחקר בביתו. פריבילגיה בלתי תקינה בעליל, שאפילו אנשי ציבור "מיוחסים" אינם זוכים לה, וניתן להבינה על-רקע קשריו הפוליטיים והחברתיים של הפרקליט.
איני בקיאה בשיקולי ההחלטה של הפרקליטות, אך ההחלטה להאשימו בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה, גורמת לרבים הרמת גבה שלא לומר תחושת אי נוחות ומועקה. איך נאמר זאת במלים פחות עדינות? נודף ממנה ריח חריף של פרוטקציה וקנוניה. ספק אם אדם אחר מן היישוב היה זוכה להליך דומה.
תאונה איומה זו, ודאי תגרום לדורי קלגסבלד חשבון נפש נוקב וקשה. המשפט "לא לעולם חוסן" יקבל עבורו משמעות ריאלית לחלוטין, אך עבור יבגניה וקסלר ובנה הדבר מאוחר מדי.
רבים האנשים שמתוקף היותם מצליחנים ועשירים - הם נגועים בחטא היהירות וההתנשאות. אין מלכודת קלה מזו. חלקם אפילו "אינם רואים ממטר" את האנשים האחרים, את האנשים הרגילים, האפורים, שאינם שייכים למילייה שלהם. הם מתחככים באליטות וחיים כבתוך בועה. האנשים בג'יפים המבהיקים, מביטים ממרום על העולם וחשים כאילו הוא בכיסם. כל זאת, עד שחלילה הם מוצאים את עצמם במצבו של דורי קלגסבלד. אז מתהפך עולמם.
לכל אותם אנשים הנמצאים גבוה בפסגה, הנגועים בחטא היהירות, הגאווה וההתנשאות - הייתי מציעה לערוך חשבון נפש קטן. מחיר היוהרה עלול להיות מוות.

הכותבת היא מורה ומחנכת, סטודנטית לתואר שלישי באוניברסיטת בר-אילן בנושא מגדר.
תאריך:  09/07/2006   |   עודכן:  09/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד קדומים
מר מרגלית, אני מעדיף שמאלן שיגיד לי את האמת. שלא ימשוך אותי למלכודת הדבש שלו בכזאת טינופת צופים, בהתייפיפות מאולצת שכזאת. נגד זה אני יודע להתמודד
אלעזר לוין
חברה דרום אפריקנית משקיעה לראשונה בבנייה למגורים בארץ    הסיבות: שינוי החוק, שינוי מקום המגורים והתחזקות הראנד
אסתר שניאורסון גרי
פעם היתה סיסמא: זהירות האויב מאזין, היום האויב אינו צריך כלל מודיעין. הרי האויב מדבר עברית, קורא, מקשיב, והכל נאמר גלוי ופתוח, מה נעשה ומה לא, כן יכנסו לעזה, לא יכנסו, מפטפטים את עצמנו לדעת, מבוקר עד ליל
שלמה אידן
כפי שידוע לכם, מה שמתרחש במדינה בשנים האחרונות חורה לי מאד. קורים דברים שלדעתי אסור להשלים אתם, אסור לעבור עליהם לסדר היום. פעם נהגנו לדבר על כך, חודשים לפני ההינתקות הנושא הפך לטאבו
רפי פרידמן
את התפתחויות המדיניות-צבאיות, המתרחשות לנגד עינינו - יכול היה גם ילד תמים לחזות. עם זאת, אף לא אחד מקרב "מנהיגינו", ביקש להיערך מול הנסיבות המתהוות, שהסתברותן היתה כה גבוהה, כמעט ודאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il