X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ג'קי מצא   |  מנהל רשות המסים
מצ"ב מכתבו של מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, לפקידי השומה, לממוני מע"מ, לממוני חקירות, למנהלי מסוי מקרקעין, ולגובי המכס בעניין האירועים הביטחוניים בצפון. המכתב מסכם את הערכות רשות המיסים להתמודדות עם האירועים
▪  ▪  ▪

לכבוד
חברי ההנהלה המורחבת רשות המיסים בישראל
הנדון: האירועים הביטחוניים בצפון
כפי שכולנו חווים בימים אלו, בין באופן אישי ובין כאזרחי המדינה העוקבים בצמידות אחר ההתפתחויות בגזרת הצפון, מדינת ישראל עוברת תקופה לא קלה, קל וחומר תושבי אזור הצפון.
אנו מהווים את הזרוע המרכזית של מדינת ישראל לפיצוי אזרחיה על נזקי רכוש הנגרמים כתוצאה מפעולות איבה כנגד העורף, ולתפקודנו חלק חשוב בהחזרת החיים למסלולם ככל שהדבר ניתן.
בימים האחרונים ביקרתי מספר פעמים באזור הצפון. ביקרתי במקלטים, שוחחתי עם תושבים רבים, ראיתי את מכאובי הטילים, ההרס, הלחץ והפחד בקרב תושבים ובעלי עסקים רבים בצפון הארץ. באתרי נפילות הטילים פגשתי את עובדי מס רכוש המסורים ועובדים נוספים שגויסו למערך הפיצויים ומיהרו להגיע ולתת מענה מיידי ומקצועי לאותם תושבים שביתם ורכושם נפגעו. במהלך ביקורים אלו התרשמתי עמוקות מהירתמותם של עובדי מס רכוש המבצעים עבודת קודש, לעיתים תחת אש, תוך גילוי רגישות מירבית בטיפול באזרחים הנסערים לעיתים מול הריסות בתיהם. התרשמותי זו אף מתעצמת אל נוכח ההערכה הרבה שהפגינו עשרות ראשי ערים וישובים עימם נפגשתי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובמיוחד לנוכח התרשמותו והוקרתו של שר האוצר בסיור שנערך יחד עימו.
על-מנת לאפשר לציבור לקוחותינו להתמקד בשעה זו בהתמודדות עם המצב ולשמור על שגרת יומם, עד כמה שניתן, החלטתי על מספר צעדים המבטאים את הרגישות הנדרשת מכל אחד ואחת מאיתנו בימים אלו בעודנו ממשיכים לבצע את המוטל עלינו, בשינויים המתחייבים מהמצב.
מתוך התחשבות במצב המיוחד בו שרויים תושבי הצפון שאינם יכולים לצאת מבתיהם מחמת הוראות פיקוד העורף והעובדה שסניפי בנק הדואר סגורים, הוחלט להקל בסוגיית הרחבת הכיסוי הביטוחי לחפצי בית כנגד נזק מפעולות איבה באופן שיאפשר לאזרחים שרכושם נפגע מירי הטילים וליתר תושבי הצפון לקבל כיסויי ביטוחי מורחב כבר מראשית הלוחמה.
בנוסף, הריני להנחותכם לאפשר לציבור הלקוחות שתיקם מתנהל באחד ממשרדי רשות המיסים בצפון, שנסגרו עקב הנחיות כוחות הביטחון, לקבל שירות בכל אחד ממשרדי הרשות האחרים, בהתאם לעניין, הפרוסים ברחבי הארץ (מס הכנסה, מע"מ, מכס ומיסוי מקרקעין). מהלך זה התאפשר הודות לעובדי שע"מ אשר נרתמו באופן מיידי לביצוע ההתאמות המחשביות שנדרשו.
כמו כן, הריני להודיעכם כי מתוך התחשבות במצב הביטחוני והשיבושים בעבודת משרדי רשות המיסים באזור הצפון יוארך תוקפם של כל אישורי ניכויי מס במקור ממשכורת ומתשלומים אחרים ואישורים לפי חוק עסקות גופים ציבוריים שהופקו במשרדי השומה בצפון שפג תוקפם בימים אלה, עד ליום 30 באוגוסט 2006. כמו כן החלטתי לדחות את מועד הגשת דוחות מס הכנסה השנתיים על-ידי מייצגים מיום 15.7.06 עד ליום 15.8.06, בשלב זה.
לפני מספר ימים הודעתי לבעלי העסקים בצפון כי לא יוטלו קנסות ריבית והצמדה ולא יופעלו הליכי גבייה בגין אי דווח ותשלום במועד של הדוחות התקופתיים של מע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס בגין שכר עבודה שהיו אמורים להתבצע ב- 16 בחודש יולי. גם אזרחים ובעלי עסקים נוספים ממרכז הארץ אשר גויסו לפעילות מבצעית ועקב כך נבצר מהם לשלם במועד החוקי, יוכלו לפנות באופן פרטני למשרדים בהם מתנהל תיקם בכדי שנוכל להימנע מנקיטת אמצעי גבייה. כמו כן, הנחיתי להקפיא, על-פי דרישה, עיקולים שהוטלו בגין חובות הניכויים של הרשויות המקומיות באזור הצפון לתקופה קצובה.
בנוסף, הוריתי לחטיבת החקירות להימנע מפעילות חקירתית חדשה בכל הארץ. משרדי החקירות יתמקדו בעבודה משרדית של סיכום ניתוח והכנת התיקים אשר נפתחה בהם כבר חקירה. כן הוריתי, להימנע מפעילות חוץ ככל שהדבר נוגע לפעילות חוליות ניהול ספרים, צוותי גביה ואכיפה מקומיים, פ"ש הוצל"פ וכוח 100, ככל שהדבר נוגע ליישובי הצפון והדרום הנתונים תחת אש.
לאור העובדה, כי נמל חיפה נסגר לסירוגין הונחה בית המכס אשדוד לבצע את כל פעולות תהליך השחרור עבור בית המכס חיפה.
למותר לציין כי עלינו לגלות רגישות יתר בטיפול המשרדי בתיקים, ככל שהדבר נוגע לזימון לקוחות או מייצגים למשרדים ובמיוחד לגלות ערנות למצוקות של בני משפחות וקרוביהם של הנפגעים. במקביל, מחובתנו כמנהלים לזכור שעלינו להיות קשובים ולסייע ככל שנדרש לעובדים - בין אלה תושבי אזור הצפון, ובין אלו שבני משפחותיהם ויקיריהם תושבי האזור נתונים תחת מצוקה.
אבקשכם לכנס בהקדם את הנהלות משרדיכם ולהעביר לכלל העובדים את תוכן מכתבי זה ואת הערכתי הרבה והגאווה הממלאת אותי על ההירתמות והמאמץ הרב המושקע על-ידי העובדים.
בכבוד רב,
ובברכת חזק ואמץ לכולנו
ג'קי מצא, רו"ח (משפטן)

תאריך:  19/07/2006   |   עודכן:  19/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
רק כוח הרתעה אדיר יכריח את מבקשי נפשנו להפנים את עובדת קיומנו כאן, חרף התנגדותם הנחרצת. ואם ישאלו החכמים בלעג: הלנצח נאכל חרב? התשובה היא פשוטה בתכלית - ראוי לנו שהיא תהא גם מושחזת היטב, וּמחוץ לנדנה
אלי אליהו
עד לפי כ- 600 שנה היה האיסלאם התרבות המפותחת בעולם. בשעה שהנוצרים היו עסוקים באינקוויזיציה ובשריפת מכשפות, פיתחו המוסלמים את הפילוסופיה, המדע והספרות, מה קרה להם מאז?
רוני הרש
טוב יעשה היחצ"ן אם גם יטרח לעקוב מדי יום ושבוע אחר המדורים הרלוונטיים בעיתונות, ויבדוק מי הם אותם הכתבים הנוכחיים שמככבים בנישות הנכספות מבחינתו
יעל לוטן
על-פי ממצאי המחקר, אחוז התגובה לפרסום סלולרי ב- SMS הינו 11%, פי חמישה מאחוז התגובה לפרסום באמצעות דיוור ישיר
רון פורת
על ציבור ההאקרים הישראלים לשמור על איפוק ולא להיגרר לתקיפה נגדית באינטרנט שתביא להסלמה במצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il