X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש שרים ובעלי תפקידים המדמים בנפשם שהם דוברים אנגלית והם דוחים את אוזן השומע בלשון מקרטעת והעתקת בטויים מעברית לאנגלית, וראוי להורות להם לדבר עברית ולהשתמש במתרגם
▪  ▪  ▪

התמונות בטלוויזיה של הפגישה עם משלחת האיחוד הארופי לישראל עוררו רחמים בלב הצופים. מול המשלחת החשובה ישבה שרת החוץ לבני ופניה מבוהלות כציפור שנלכדה בכלוב. הבהלה לא היתה בגלל המלחמה בלבנון, אלא תוצאת המאמץ הגדול שנדרשה לו להקריא הודעה באנגלית. הוציאה בקושי את המלים מפיה, מעדה לפעמים בהגיה, קולה נשנק באמצע משפטים, ורוב הזמן כבשה פניה בנייר שהקריאה ממנו, פוחדת שתיכשל בדבריה. הזאת התמונה של ציפור מבוהלת שאנו מבקשים לשגר לעולם ולאויבינו באמצע מלחמה? והשרה המתקשה בקריאה מן הכתב ואינה מסוגלת להוסיף מלה משלה, הזאת שרת החוץ אשר תוכל ליצג אותנו במשא-ומתן ובויכוחים ודיונים קשים עם מנהיגי העולם?
ידענו כי לא כישוריה הזניקוה לתפקידה רב המעלה, ובהיותה חברת כנסת לא השמיעה מעולם דבר טעם או רעיון מקורי. אנו זוכרים כי צפורה לבני הגיעה לתפקידה בעקבות גניבת הקולות של שליש מחברי הסיעה שהקימו את קדימה בכנסת הקודמת וחלקו ביניהם את התפקידים כשלל. אבל, עדיין רב הפלא - עד כדי כך חסרת כשרון ואינטליגנציה? מי שהתחנכה בארץ לאחר שמונה שנים של לימוד אנגלית בבית הספר ועוד שנים של לימודים באוניברסיטה, אינה מסוגלת לקרא מן הנייר כמה משפטים באנגלית? מה זכותה לבייש את עם ישראל בבימות העולם ובתקשורת?
את כבוד ישראל בתקשורת הבין לאומית הציל שמעון פרס בהופעה מלוטשת בתחנת הטלוויזיה של הבי.בי.סי. השיב על כל טענה וטענה לפי העניין, הפריך כל האשמה, והסביר את כוונות ישראל, והכל באמירה שקטה ובוטחת ובקול ברור וצלול.
לצד המדינאים המעולים המצטיינים בהופעותיהם, והם שמעון פרס ובנימין נתניהו, נתברכנו גם בדוברים נוספים. השר אבי דיכטר לא רק הפתיע בהופעה נעימה ושליטה באנגלית, אלא היה גם היחיד שהגה את השמות הערביים כיאות. האנגלים אומרים 'היזבאללה' ו'אהמדינג'אד', או לפעמים מצליחים להגות 'חיזבאללה', ו'אחמדינג'ד' ורק השרים הישראלים שאינם יודעים להגות ח' בעברית ולא בערבית, צורמים את אוזן דובר האנגלית בצליל גרמני ומשמיעים 'כזבאללה ואכמדינג'ד'.
יש שרים ובעלי תפקידים המדמים בנפשם שהם דוברים אנגלית והם דוחים את אוזן השומע בלשון מקרטעת והעתקת בטויים מעברית לאנגלית, וראוי להורות להם לדבר עברית ולהשתמש במתרגם.
עוד יש להסביר לכל המופיעים בתקשורת להמנע מצעקנות ומהבעת כעס ולא לדבר בקול מלא תרעומת. כוונת המראיין לפעמים להרגיז, אך הצופים בעולם לא יקשיבו לדברי איש הצועק עליהם, אלא ישתכנעו מדברי המדבר עמהם בצורה נעימה כמו שעשה אבי דיכטר. ועוד אזהרה לדוברים - כדוגמת השר הרצוג - המדברים אנגלית במין מנגינה או 'סלסול' מזרח אירופי - הבכיינות במנגינה כזאת דוחה את השומע.
חשוב להמעיט בהופעת קציני צבא בכירים לפני התקשורת, ולצמצם אותה רק למסירת הודעה על תפנית חשובה בשדה הקרב. קצינים מצטיינים בשדה הקרב באומץ לבם ובזריזותם ואין לצפות מהם שיהיו בקיאים בחכמת הנאום וביחוד לא בשפה זרה, והם עלולים להותיר רושם חלוש על הצופים. השלמנו עם ההרגל המרגיז של קצינים בכירים לתבל משפטיהם בהשמעת 'אה' EH כתחליף לאמצעי רטורי של חשיבות, אך בהופעה בטלוויזיה באנגלית הוא מעיד על הססנות של מי שפתח את פיו לפני שהחליט מה לומר. הופעות של קצינים בתקשורת יש להותיר לדוברים מקצועיים, כדוגמת הקצין יעקב דלאל המרשים הן בלשונו האנגלית המהוקצעת - במבטא אמריקני -והן בתבונתו ובתוכן תשובותיו.

הכותב חבר בחוג הפרופסורים לחןסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  20/07/2006   |   עודכן:  20/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
בין פגז לפגז, מינה אולמרט את חברו היקר טומי לפיד, ליו"ר מועצת יד ושם, טומי לפיד, הוא מיום א' האחרון יו"ר מועצת יד ושם. מי היה מאמין
אריק באך
ג'קי מצא
מצ"ב מכתבו של מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, לפקידי השומה, לממוני מע"מ, לממוני חקירות, למנהלי מסוי מקרקעין, ולגובי המכס בעניין האירועים הביטחוניים בצפון. המכתב מסכם את הערכות רשות המיסים להתמודדות עם האירועים
דודו אלהרר
רק כוח הרתעה אדיר יכריח את מבקשי נפשנו להפנים את עובדת קיומנו כאן, חרף התנגדותם הנחרצת. ואם ישאלו החכמים בלעג: הלנצח נאכל חרב? התשובה היא פשוטה בתכלית - ראוי לנו שהיא תהא גם מושחזת היטב, וּמחוץ לנדנה
אלי אליהו
עד לפי כ- 600 שנה היה האיסלאם התרבות המפותחת בעולם. בשעה שהנוצרים היו עסוקים באינקוויזיציה ובשריפת מכשפות, פיתחו המוסלמים את הפילוסופיה, המדע והספרות, מה קרה להם מאז?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il