X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שאחרי אירוע החטיפה בגבול לבנון לא התנהל דיון על היבטיה הכלכליים של המלחמה, "נילחם ויעלה כמה שיעלה - העם מאחורינו" (אחרי כן אפשר להעלות מיסים וכולם יבינו), אמרו בוודאי השרים
▪  ▪  ▪

לפני גירוש יהודי חבל עזה הסבירו לנו שזה מאוד יקר להחזיק על כל מתנחל גדוד של צבא. החזקת צבא בעזה היא גם מסוכנת לחיילים, טיעון מוזר כשלעצמו בצבא ששמו "צבא הגנה לישראל", כשישראל היא גם טריטוריה אך גם עם, כמפורט בסעיפים השונים של הקוד האתי של צה"ל.
הסבירו לנו גם שהעולם רוצה שקט ואיפה שיש שקט יש פריחה כלכלית ודוגמאות לא חסרות ולכן חשובה החתירה למשא-ומתן במקום תגובה צבאית. ראשית כיוון שתגובה צבאית יקרה מתגובה אזרחית - דיבורים ודלק לנסיעות וקצת אוכל, זולים ללא ספק מפגזים ושנית תגובה צבאית מורידה אוטומטית את הבורסה ועימה את זרם ההשקעות הנכנס למדינה.
המודל של שמעון פרס של "מזרח תיכון חדש" מבוסס על הנחה זאת ששקט מוביל לשגשוג. בראיון נדיר עם אחותו של יצחק רבין המתגוררת במנרה סיפרה האחרונה, שהיא, היתה חסידת "המזרח התיכון החדש" וראתה במו עיניה את התפתחות הכפרים השכנים למנרה בעקבות בריחת צה"ל מלבנון. היא גם סיפרה שראתה שהערבים שעד לפני הבריחה של צה"ל גרו בחירבות, בנו בתים לתפארת, נטעו עצים ועיבדו את האדמה כמעט עד לקו הגבול. היא הבינה, כדברי פרס שזהו בדיוק מזרח תיכון חדש.
כיום אנו רואים מלחמה בשלוש חזיתות, בשומרון, בעזה ובגליל בואכה חיפה והעמקים. מלחמה זו עולה כמיליארד שקל ליום, זאת בעלות ישירה ללא אובדן ימי עבודה למשק, סכום שיכול להכפיל את ההוצאות הישירות. ההוצאות הישירות כוללות גם חלפים למטוסים, אוניות וכלי רכב שונים, שעובדים "שעות נוספות".
נראה שאחרי אירוע החטיפה בגבול לבנון מעולם לא התנהל דיון על היבטיה הכלכליים של המלחמה, "נילחם ויעלה כמה שיעלה - העם מאחורינו" (אחרי כן אפשר להעלות מיסים וכולם יבינו) אמרו בוודאי השרים, שהיו זקוקים למלחמה זו כמו קוץ ב... הרי חברי הקואליציה התכוונו לפנות יהודים מהשומרון, משימה קלה לכל הדעות בעקבות ניסיון העבר. אך לצרתם הם נקלעו לצורך הדחוף בפינוי מוסלמים מתוחכמים ונחושים, ששתלו אלפי מטעני גחון בדרכי לבנון, להם אין לצה"ל כל פתרון.
נראה שהפעם לצבא אין פתרון קסם והצורך לפנות את המוסלמים הרצחניים מאזור הגבול יעלה ביוקר (כלכלי) וכנראה לא יביא תוצאות משמעותיות, כיוון שהחברים המוסלמים כבר התחפרו בצפון לבנון עם כמות דומה של רקטות לטווח ארוך כך ש"ניקוי" דרום לבנון לא ישנה את המצב. ובלבנון כבר היינו.
מה בכל זאת צריך לעשות? השיטה היא מאד פשוטה והמציא אותה ביל גייטס. ביל גייטס הקים קרן לתרומה לפרויקטים חברתיים-רפואיים לעולם השלישי בסך 27 מיליארד דולר, כתקציב המדינה. ביל גייטס איש חכם לכל הדעות ואפילו מאוד חכם, הוציא בקשה לרעיונות לשימוש בכסף לטובת תושבי העולם השלישי. הוא קיבל עשרות אלפי הצעות, במערך מיוחד ההצעות סוננו ומדענים וחברות מכול העולם נתבקשו להציע הצעות מחקר ופיתוח, לחלק מההצעות שנבחרו.
אז מה אם כן הקשר בין פועלו של ביל גייטס למצב המלחמה? הממשלה היתה צריכה להוציא בקשה מכול אזרחי המדינה לגבש רעיונות לפתרון הבעיות עם שכנינו המוסלמים הרצחניים ולסנן את הרציניים שבהם, לשקול אותם ולעבדם ולהוציאם לפעולה. נראה שבחמישים השנה האחרונות אנו חוזרים על עצמנו ללא כל התקדמות וגם אם נדמה לנו שאנו מתקדמים, אנו בעצם הולכים אחורה.
הפוליטיקאים שהיו בשלטון ואנשי צבא בחמישים השנה האחרונות לא סיפקו את הסחורה והיא שלום לדורות בנוסח אירופה או אם לא אירופה אז לפחות טורקיה, הגובלת עם מדינות טרור (סוריה, עירק ואירן).
אז סוף כל סוף היה ההצעה שאולי ניתן יהיה ליישמה במלחמה הבאה שכנראה תבוא מלבנון בשנים הקרובות. צריך יהיה להחריב את כל מוסדות השלטון הלבנוני, פרלמנט, בתי חברי ממשלה ופרלמנט, משרדי ממשל, תשתיות מים חשמל טלפון ועוד, זאת ניתן לעשות תוך מספר ימים בהוצאה כספית קטנה. הדבר יגרום לתגובה עולמית קשה וישראל רק צריכה להזמין את ארה"ב ונאט"ו, שכבר נפגעו בעירק ובלבנון ומבינים את המשמעויות של כניסה לבוץ, בפופולריות לקראת בחירות ובהוצאות כספיות ישירות ועקיפות ובהרוגים ופצועים.
ישראל צריכה רק לבצע מהלכים שיגררו את מדינות המערב להשתתף איתה בהחרבת דרום לבנון והפיכתו לאזור נקי ממוסלמים, בו ישבו עשרות אלפי חיילים מארה"ב ואירופה. רק כך ניתן להבטיח שמאזור זה ישראל לא תותקף (זה לא אומר שאי אפשר להתקיף את ישראל מצפון לבנון) והעלויות למשק המדינה יהיו קטנות בהרבה ממה שצפוי לנו כיום. רק ממשלה חכמה מבינה שהרעיונות הטובים לא נמצאים בהכרח בקרב אנשיה, ממש כמו שביל גייטס שמנהל אימפריה כלכלית פילנטרופית בהיקף הכספי של מדינת ישראל, מבין שלמרות שהוא מאוד חכם, עובדה! הוא בוחר לשמוע הצעות של אנשים אחרים, שלא עובדים במיקרוסופט ולא קשורים כהוא זה לתוכנה.
בוודאי שקיימים מאות רעיונות טובים וטובים יותר, אך מקבלי ההחלטות מעולם לא שמעו עליהם, מעולם לא בחנו אותם ברצינות. עלויות של המלחמה ממילא לא מתגלגלות עליהם ולכאן הם חסרי מוטיבציה לחסוך בכספנו, כספי משלמי המיסים.

תאריך:  20/07/2006   |   עודכן:  20/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם שלום
יש שרים ובעלי תפקידים המדמים בנפשם שהם דוברים אנגלית והם דוחים את אוזן השומע בלשון מקרטעת והעתקת בטויים מעברית לאנגלית, וראוי להורות להם לדבר עברית ולהשתמש במתרגם
אפרי הלפרין
בין פגז לפגז, מינה אולמרט את חברו היקר טומי לפיד, ליו"ר מועצת יד ושם, טומי לפיד, הוא מיום א' האחרון יו"ר מועצת יד ושם. מי היה מאמין
אריק באך
ג'קי מצא
מצ"ב מכתבו של מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, לפקידי השומה, לממוני מע"מ, לממוני חקירות, למנהלי מסוי מקרקעין, ולגובי המכס בעניין האירועים הביטחוניים בצפון. המכתב מסכם את הערכות רשות המיסים להתמודדות עם האירועים
דודו אלהרר
רק כוח הרתעה אדיר יכריח את מבקשי נפשנו להפנים את עובדת קיומנו כאן, חרף התנגדותם הנחרצת. ואם ישאלו החכמים בלעג: הלנצח נאכל חרב? התשובה היא פשוטה בתכלית - ראוי לנו שהיא תהא גם מושחזת היטב, וּמחוץ לנדנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il