X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מסכת ההשפלות שיהודי אתיופיה נאלצים לעבור במועצות הדתיות, כשהם מחליטים להקים בית יהודי בארץ ישראל
▪  ▪  ▪

יהודי אתיופיה ואפילו בוגרי ישיבות הסדר ואולפנא, חדורי מוטיבציה להשתקע בארץ ישראל, עוברים מסכת השפלות במועצות הדתיות, כשהם פונים אל רבני העיר ורושמי נישואין בבקשה לפתוח להם תיק נישואין. רבני העיר מסרבים לאשר את יהדותם ובכלל להעניק להם שירותי דת.
זאת למרות שהם מקיימים אורח חיים דתי ורואים את עצמם שייכים לזרמים שונים ביהדות העכשווית. הם יהודים לא בשביל הרבנים ודתיים לא בשביל הרבנים, אבל כדי להתחתן כדת משה וישראל למרבה הצער, הם תלויים ברבנים.
זאת השעה לעניות דעתי שצריך לעלות את הבעיה המוכרת לכולם שמעיקה על קהילה כולה. הרבנים הראשים, הרב עמאר משה שלמה והרב יונה מצגר, צריכים להביט בראי ולשואל את עצמם, האם יהודי אתיופיה כשירים רק למות כיהודים בהגנה על המדינה, או שהם גם כשירים להתחתן ככלל היהודים בכל המועצות הדתיות.
אני שומע בימים אחרונים את קריאתם של הרבנים הראשים לישראל ורבני העיר שכל אחד מאיתנו צריך לבדוק את דרכו הרוחנית ולחזור למקורות היהודים אמיתיים. זאת קריאה נכונה בהחלט, אך מי יכול לשמש דוגמא רוחנית בימינו, כאשר רבני העיר מטרטרים קהילה שלמה ממקום למקום וגורמים לסבל רב. אני תוהה, האם יהודי בעיניהם, הוא מי שצבע עורו לבן בלבד?
הרי יהודי אתיופיה במשך 2,500 שנות גלות שמרו על יהדותם בסכנת נפשות, אז מה מבדיל אותם מכלל ישראל. כנראה רק צבע עורם שמהווה בסיס לפסילתם כיהודים מלהתחתן בכל מועצה דתית ביישובם.
אם הרבנים הראשים ורבני העיר לא היו אטומים מפני שאיפות ומאמצי יהדות אתיופיה להתערות בחברה הישראלית, הייתי מבקש מהם, צאו מהבועה וזרו אהבת חינם בעם הזה והחזירו את היהדות למקורה כדת אמונה ולא כדת מסחרית. הפסיקו את התעללות בקהילה שלמה, הרי בית המקדש השני חרב על שנאת חינם, אז למה אתם מחכים?
איפה נשמע דבר כזה שרב אחד מוסמך לאשר יהדותם של 120 אלף יהודים? איך יכול להיות שכל זוג מיהדות אתיופיה צריך להגיע מכל הארץ לרב אחד שיושב בת"א בשביל לפתוח תיק נישואין? האם יש ממשלה בישראל, או שיהודי אתיופיה הם מחוץ לממשלות ישראל? כלומר שחוקי המדינה לא חלים עליהם.
האם חברי הכנסת לא יודעים שקהילה שלמה עוברת מסכת השפלות במועצות הדתיות בישראל? או שמועצות הדתיות הן מונופול שחסידי חצרות השונים שולטים בהם ולכן מותר להם לרמוס את כבודה של קהילה שלמה.
בשרגעים אלו, כשאתם קוראים מאמר זה, אלפי צעירים נמצאים בלחימה בגבול הצפון. כשיפשטו את מדיהם, יהפכו להיות יהודים פסולים ואזרחים משוללי זכויות.
הקייסים פסולים מלערוך חופה וקידושין ואפילו הרבנים שהוסמכו בארץ לרבנים ע"י הרבנות הראשית פסולים. אם זו לא גזענות ושנאת חינם, אז איך אפשר להגדיר את שלילת קהילה שלמה ע"י הרבנות הראשית.
אנו אוהבים את ארץ ישראל ותורת ישראל, אבל נצא בקול זעקה להשיב את כבודה של קהילת יהודי אתיופיה. שאלוקי ישראל ישמור על חיילי ישראל ועם ישראל, שתבוא הגאולה בימינו במהירה. אמן ואמן.

תאריך:  26/07/2006   |   עודכן:  26/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירון מירלמן
המרחב האינטרנטי והטכנולוגיה המתקדמת שעליה הוא נסמך, מזמנים לנו חוויות קהילתיות המתקרבות בצעדי ענק לשמש כתחליף מציאות לא רע בכלל
עומר שיקלר
עו"ד הראל לוקר
ההטבה הפוטנציאלית למשיקיעים בקרנות נדל"ן ישראליות עשויה להפוך את ההשקעה הישראלית לאטרקטיבית בעבור משקיעים אמריקנים
אליעזר לוין
מישור ב- 625 מיליון שקל או אירפורט סיטי ב- 645 מיליון שקל
איתי בן חורין
זהו מאמר פרקטי וקריאה לראשי הציבור לפעול בהקדם. אחת מהדרישות שהיו נכונות אז, ונכונות היום שבעתיים, היא שכל מי שלא משרת בצבא מסיבה כלשהי, יתגייס לשירות אזרחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il