X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מר בן-ישראל הנכבד. אל תעשה עלינו פוזות. אתה הצטרפת ביודעין למפלגה שרבים בציבור ראו בה עיר מקלט לחשודים, נאשמים, ומורשעים. אז בבקשה ממך, כשמדברים על מוסר, אני מציע לך להתאפק
▪  ▪  ▪

ראיתי אותך בטלוויזיה נועץ מבט צונן בסרבן ההינתקות מהימין, אבי ביבר ("ערב חדש"/1.8.06). המבט הזה הסגיר תחושת התנשאות ובוז. לשאלת דן מרגלית, האם היית מחזיר אותו לצה"ל, השבת בספונטניות- "לא"! לתשובתך צירפת את הסיבה, ובאותה נשימה, זכו צופי התוכנית לשמוע את השקפתך על מוסר וסרבנות. ועל-מנת לתת חיזוק למילותיך, לא שכחת להדגיש, שאת הדוקטורט שלך עשית בפילוסופיה.
השקפתך המעוותת על מוסר וסרבנות, היא הסיבה לשורות האלה. נתחיל במוסר. לפני זה, אני רוצה לעשות לך הכרה עם האלוף במיל. פרופ' יצחק בן-ישראל - שאתה לא מכיר. לך למראה, ותגיד (אל תלחץ, זה קצר): "אני איש מוסרי. ומהסיבה הזו נעניתי לקריאתו הטלפונית של פושע מורשע (כך סיפרת לדן מרגלית), שהזמין אותי להצטרף למפלגה של אבא שלו. אני לא מטומטם, וברור לי שרק בזכות הקפדה על זכות השתיקה של שני בניו הנחקרים, המנהיג שלי לא נכנס לאותו תא, שאריה דרעי פינה. וא-פרופו סרבנות - אני איש מוסרי, ולכן אין לי בעיה עם המנהיג הנוכחי של המפלגה שלי, ששולח חיילים לשדה הקרב, תוך סיכון גופם וחייהם, בעוד שני בניו, משתמטים משרות בצה"ל". נו? קשה הא?!
מר בן-ישראל הנכבד. אל תעשה עלינו פוזות. אתה הצטרפת ביודעין למפלגה שרבים בציבור ראו בה עיר מקלט לחשודים, נאשמים, ומורשעים. אז בבקשה ממך, כשמדברים על מוסר, אני מציע לך להתאפק. שמעתי פעם פילוסוף יותר מוצלח ממך, פרופ' אסא כשר, שדיבר בשבחה של הבושה. החשש מצריבתה, כך הסביר, הוא שמונע מאיתנו לעשות דברים בלתי מוסריים. הקלות בה השתלבת ב"קדימה", מוכיחה שאיבדת את הבושה.
אחרי ששמעתי אותך, פתאום שמחתי שלא נכנסת לכנסת. בהתחלה, כשעוד לא היית מספיק מוכר לציבור, (גם אני) חשבתי, שפרופ' עם דרגות אלוף, יחזק את האיכות הממוצעת של חברי הבית. לצערי נתבדיתי. אנשים עם מוסר סלקטיבי כמוך, יש לנו די והותר בכנסת.
עכשיו כמה מילים על סרבנות. עשית גזירה שווה בין הסרבן מימין, לבין אחיו משמאל. "סרבנות, היא סרבנות, היא סרבנות", אמרת- וטעית! הסרבן השמאלני, מסרב לבצע את האידיאולוגיה שניצחה בבחירות. לעומתו, הסרבן הימני, בהיותו דמוקרט, לא יסרב לעולם לבצע את האידיאולוגיה שניצחה, שהרי הוא חונך על הפסוק: "אחרי רבים להטות".
אבי ביבר סרב לבצע את האידיאולוגיה שהובסה בקלפי. אילו מצנע, שהניף את דגל הפינוי החד-צדדי היה מנצח- אין לי ספק שהוא- למרות הכאב- לא היה מסרב. המסקנה: הסרבן הראשי בתולדות מדינת ישראל, היה אריאל שרון שסרב לכבד את הכרעת הבוחרים. פעמיים.
אני לא ממציא את זה: היית כאן כשזה קרה. גם אתה שמעת אותו מתחייב לכבד את תוצאות משאל המתפקדים. אחרי שהפסיד, השליך את הפסדו לפח, לקול מחיאות הכפיים שלך, ושל חבריך שוחרי הדיקטטורה הזמנית. מיליון אמנון אברמוביצ'ים, לא ימחקו את החרפה הזאת שלכם. ואם אתה חושב שמיליוני הנבגדים שכחו- אז אתה טועה.
לסיכום מר בן-ישראל, אני הקטן מציע לך, אל תלך שולל אחרי "אופנות מוסריות". אומנם ה"מוסר האמיתי", ואחיו ה"מוסר הסלקטיבי" נראים זהים, אבל האמיתי עשוי זהב טהור, והסלקטיבי רק מצופה זהב. הזמן, הלחות והאופנה המתחלפת, יקלפו אותו, ויעשו בו שמות. ותר עליו.
(הערה: את דעתי על הסרבנות מימין הבעתי באחד ממאמרי הקודמים. אני נגד).

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד איתי הוכברג
עיקרון "התא המשפחתי" בדיני המס מניח, כי בני זוג נשואים המנהלים משק בית משותף מהווים יחידה כלכלית-מיסויית אחת. השאלה היא מהם גבולותיו של עיקרון זה - עד לאן נמתח - והאם נישואין מבטלים תמיד את זכאותם של בני זוג ל"אינטימיות מיסויית"?
עו"ד שמחה ניר
תשובה להצעות לשלוח שופטים ל"סדנאות": זה טוב לגבי שופטים גרועים-מקצועית, אבל לא לגבי שופטים שאינם ראויים מוסרית
אפרי הלפרין
בימים אלה של מאבק בעל השלכות מרחיקות לכת על הביטחון הלאומי שלנו, היינו רוצים נהג טוב יותר, אך נסתפק ב"נהג מלווה", ולא בדמות יועץ אלא תוך לקיחת אחריות
בועז מושקוביץ
איש מהם לא ביקש אלא להחליף טעות א' - שהייה בלבנון, בטעות ב' - יציאה מלבנון. היום כבר יש כאלה המציעים לקיים טעות ג', כלומר לכבוש את רצועת הביטחון מחדש... לא נגיע אלא לעוד ועוד מלחמות, כי בהעדר מדיניות כוללת, כל עצה שהיא - עצה גרועה היא
עו"ד אברהם פכטר
מלחמה היא דבר אכזרי, לא נקי מטעויות, הערכות ושגיאות טרגיות. מלחמה, זה מעשי גבורה, התגלות של חברות לנשק וגאוות יחידה. יש לציין את בעלי הכיפות, מתחת לקסדות, שהוכיחו אהבת הארץ, מדינה, צה"ל, על בסיס תורתם אמונתם וכמובן גם את החיילים ההולכים בלי ומרגישים עם. אם יש ביקורת לגיטימית - תופע אחרי המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il