X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות ההתחלה ההססנית והאיטית, למרות בזבוז הזמן המבצעי והמדיני ולמרות שצה"ל הופעל במלחמה הזו בצורה מסורבלת ומגושמת, עדיין יכול צה"ל לחזור לעצמו ולהפוך מפיל לנמר ועוד אפשר לסיים את הלחימה בהצלחה משמעותית
▪  ▪  ▪

מלחמת לבנון השנייה ספק אם תהיה בראש גאוותנו, היא מתנהלת בעצלתיים, בהססנות, תוך בזבוז זמן מדיני ומבצעי יקר, חסרת יוזמה מספקת וכמעט נטולת דמיון. במהלך הלחימה השתנתה התפיסה המבצעית מספר פעמים. נראה שההישג, במידה ויהיה כזה, יושג יותר מכוח העמידה של העורף בשחיקה שגוזר עלינו החיזבאללה מאשר מהתעוזה והדמיון המבצעי של צה"ל בחזית.
אחרי 22 ימי לחימה ולאחר המחיר ששולם, עדיין אין למדינת ישראל מספיק נכסים והישגים שיכולים להוות תשתית להסדר מדיני סביר וניתן לביצוע בקרוב. מתוך תסכול עומדת ישראל כנראה בפני המלכוד הבא.
הרי ברור לנו שכל שטח שנשתלט עליו בדרום לבנון יתמלא מחדש באנשי חיזבאללה ברגע שנצא. גם אם הרסנו את הבונקרים ומגדלי התצפית של החיזבאללה, אין ספק שהוא יתנחל היטב בהריסות הכפרים. חורבות הבניינים יהיו לו למסתור ומחסה כמו גם האוכלוסיה האזרחית והפליטים שישובו כשהאש תדעך.
אם נשאר בשטח ונאחוז בו כנכס עד בוא כוח רב-לאומי הרי מיד תהפוך הזירה הדיפלומטית למאבק על זמן שבו יעשו הסורים, האירנים, החיזבאללה ואפילו ממשלת לבנון כל מאמץ לשבש ולדחות ככל האפשר את פריסת הכוח הבין לאומי אפילו תוך איום בפיגועים. כדי לרצות את החיזבאללה ופטרוניו סביר שתחול שחיקה רבה בתוקף המנדט שינתן לכוח בטרם יתפרס בפועל.
בינתיים כוח צה"ל, שישהה בדרום לבנון, יצטרך להחליף ולתספק כוחות, לשחרר מילואים ולתחזק את עצמו בצירים ההרוסים של דרום לבנון. טרף יומי למטענים ולחוליות הטילים של החיזבאללה. תוך חודש תהפוך נוכחות צה"ל בלבנון מנכס לנטל ולחזית התשה נוספת.
יש לצה"ל, גם בלי מילואים, היכולת והכוח לקיים רצף מרדף ופשיטות על בכירי החיזבאללה ויעדיו בכל מקום, כל הזמן ובלי לשהות בשטח הפעולה יותר ממספר שעות. להכות ולחמוק בלי להרפות, כפי שעשינו לאחרונה בבעל בק בצפון הבקעה. צריך להמשיך בכך עד שיכון הסדר מדיני לשביעות רצוננו. להכות בחיזבאללה בגרילה משלנו, בתחכום ובתעוזה.
אפשר וכדאי לשחרר את רוב המילואים שיבנו בינתיים את המשק והכלכלה, אפשר וצריך להפוך את חיי החיזבאללה לגהינום, לרדוף את ראשיו ולחסל את פעיליו בלי להשתלט על דרום לבנון ובלי להחריב את צור וצידון. אפשר לדחוק את החיזבאללה למלכוד במקום את עצמנו.
למרות ההתחלה ההססנית והאיטית, למרות בזבוז הזמן המבצעי והמדיני ולמרות שצה"ל הופעל במלחמה הזו בצורה מסורבלת ומגושמת, עדיין יכול צה"ל לחזור לעצמו ולהפוך מפיל לנמר ועוד אפשר לסיים את הלחימה בהצלחה משמעותית.
זה מגיע לנו אזרחי ישראל שעמדנו בעורף. לממשלה שפעלה בנחישות אבל לא בנחרצות ולצה"ל שיכול להפיק מעצמו הרבה יותר דמיון ויוזמה. זה חשוב במיוחד ששכנינו במזרח התיכון הצופים בנו ידעו, שאמנם יש לנו המון כוח אבל אנחנו יודעים, אולי באיחור, להפעיל גם את המוח.

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי גולדרייך
הדבר החשוב ביותר הוא לשנות את התודעה, להבין, כי אין מקום למוסר הנוצרי המזויף של השמאל, "במלחמה כמו במלחמה", לאמץ חזרה את ערכי המוסר היהודי - הקם להרגך השכם להורגו - אוי לרשע ואוי לשכנו
שושנה ויג
אני כבר כמה ימים בהרי האלפים השוויצרים, חופשה שנתית מתוכנתת בקפידה שאין אפשרות לדחותה. המלחמה לא עצרה אותי בשדה התעופה וביקשה ממני להישאר, אף שחשתי ביני לבין עצמי את טעם הבגידה ואת טעם הנטישה של המולדת האהובה
עו"ד יאיר סקלסקי
העובדה שהמוהל אינו רופא ואינו בעל הכשרה רפואית, אינה מסירה ממנו אחריות לביצוע הברית ואף מעבר לכך
מוטי פלד
רוח שורקת באוזניים, חרטום הסירה חותך את הגלים, קצף ניתז לצדדים, ורק בודדים יודעים שאנשי הצוות של המפרשית הם עיוורים
יפתח שפיר
האם כדאי לפתח אמצעים ליירוט רקטות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il