X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיקי ברקן, סמנכ"ל השיווק של AIG, ממליץ על הנקודות שיש לשים אליהן לב בטרם רכישת פוליסה חדשה ל-2003
▪  ▪  ▪

סוף השנה מתקרב, רוב חברות הביטוח יחדשו עבור מבוטחיהם אוטומטית את ביטוח הרכב. לא מוכרחים להסכים, במיוחד כשבאמצעות סקר שווקים קצר, ניתן למצוא מחירים אטרקטיווים יותר. דווקא עכשיו חשוב לעשות שופינג בין החברות, לדעת מה לשאול ומה לחפש.
מיקי ברקן, סמנכ"ל השיווק של AIG, מפרט מהם המוצרים הקיימים בביטוח הרכב, והקריטריונים אותם מומלץ לבחון בטרם רכישת הפוליסה.
    על ביטוח רכב: בתחום ביטוח הרכב קיימים שלושה מוצרים עיקריים: ביטוח מקיף - הביטוח המלא, הרחב והמקיף ביותר לרכוש (רכב), המפצה כספית את בעל הרכב, בכל מקרה של נזק לרכבו (גניבה, תאונה, אובדן מוחלט). חשוב לציין שנהוג להוסיף כיסוים מורחבים לסוגי הכיסוי השונים כגון: רכב חליפי, שבר שמשות וכו' ולבדוק את אופן מתן השירות. יש לבדוק עלות הרחבת הפוליסה, כך שתכיל גם שירותים ייחודיים בעלי ערך מוסף, למשל שירות-
  • V.I.P נציג שמחליף את המבוטח במקום התאונה ושולח אותו לדרכו במונית.
ביטוח צד ג' - ייתכן ובחרת שלא לבטח את רכבך בביטוח מקיף. תוכל לישון בשקט, בכל מקרה שתגרום נזק בתאונה לרכבו של אדם אחר. גם בפוליסה זו אפשרויות הרחבה כגון: שרותי גרירה, כיסוי לשבר שמשות, מוקד שירותים, כיסוי הגנה משפטית ועוד.
ביטוח חובה - ביטוח המכסה נזקי גוף לנהג, נוסעי הרכב, וצד שלישי המעורב בתאונה. מכורח החוק כל כלי רכב הנע בכבישים, מחוייב בביטוח חובה.
פרמטרים לקביעת גובה הביטוח
בעבר נהוג היה לתמחר את עלות הפוליסה לפי מרכיבים בסיסים בלבד כגון סוג היצרן, דגם, שנתון וכו' עם חדירת חברות הביטוח הפרמיה לתשלום מחושבת על ידי באופן אישי לכל לקוח לפי מספר פרמטרים. ע"י כך, נהג בעל ותק זכאי להטבות מחיר, נהג ללא תביעות ייהנה מהנחה משמעותית ומי שבבעלותו יותר מרכב אחד ייהנה מהוזלת הפרמיה. חשוב לבדוק שאכן פרמטרים אלו נלקחות בחשבון במחיר הסופי.
טיפים נוספים בבחירת ביטוח רכב
1. מחיר: כדי לערוך השוואה נכונה, יש לבדוק את מרכיבי פוליסת הביטוח מול תנאים זהים בפוליסות של החברות האחרות, כמו: ההשתתפות העצמית, גובה ההגנה המשפטית, אובדן ערך הרכב וגובה כיסוי ביטוחי צד ג'.
2. זמינות: יש לבדוק את זמינות הסוכן או חברת הביטוח במשך כל ימות השבוע, במיוחד במקרי חירום. חברות ביטוח ישירות עובדות במשך כל היממה - 24 שעות בשרותי החרום.
3. השתתפות עצמית - מעבר לבדיקה של גובה עלות ההשתתפות עצמית במוסכי הסדר חשוב לבדוק מהם המוסכים שעובדים עם חברת הביטוח. כמו כן, חשוב לבדוק גם מה גובה ההשתפות לא במוסך הסדר.
4. אובדן מוחלט - חשוב לבדוק מהו גובה הנזק, עקב תאונה, ממנו מוכרז הרכב כאובדן מוחלט. ככל שהוא נמוך יותר כדאיות הפוליסה גדולה יותר.
5. מיגון: כל חברות הביטוח דורשות מיגון כלשהו עבור רכבים מסוימים, על-מנת להפחית את סיכויי גניבת הרכב. המיגון יכול להתבטא החל במערכת אזעקה רגילה, דרך משבית מנוע ועד מערכת איתור. במידה ונדרש שיפור של המיגון יש לקחת זאת בחשבון מחיר הפוליסה. יש לזכור שאלמנט המיגון הוא לא נטל על המבוטח, אלא השקעה טובה. הוא מקטין בצורה משמעותית את סיכויי הגניבה של הרכב.
6. השתתפות בעלות המיגון: יש לבדוק האם ישנה השתתפות מצד חברת הביטוח בעלות המיגון או הוזלה בפרמיה.
7. שירותים נלווים: יש לבדוק אילו שירותים נלווים חברת הביטוח מעניקה באמצעות הפוליסה, שתורמים לנוחיות הלקוח, כמו שירות מוניות סביב השעון במקרה של תאונה, זמן הגעה למקום התאונה, זמן הגעת שמאי למוסך ועוד.
8. תביעות: כדאי לבדוק תוך כמה זמן תשלם חברת הביטוח את הפיצויים במקרה של תביעה מצד המבוטח.
כדאי לדעת: ביטוח הרכב מכסה אובדן, או נזק לרכב שנגרם כתוצאה מאחד הסיכונים המפורטים בפוליסת הרכב. במידה והסיבה שגרמה לנזק אינה מופיעה ברשימת הסיכונים, הרי שהאירוע אינו מכוסה. למשל, מהומות ופרעות אינן נכללות ברשימת הסיכונים המפורטים. בנוסף לכך, ישנו חריג בפוליסה המוציא מכלל כיסוי נזק הנגרם על ידי מהומות, פעולות אויב, פיגועים חבלניים, מלחמה, התקוממות צבאית או עממית ומהפכה.
תאריך:  12/11/2002   |   עודכן:  12/11/2002
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
עמוס באר
פרסי "הגה הזהב" הוענקו לחברות הרכב: פורד, אופל, רנו אאודי ופולקסווגן
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
שי פאוזנר
המועמדים שמחים לשלם והפרסומאים שמחים לקבל - את הכסף שלנו, בדרך ליום הבחירות. נתניהו, שרון ובן-אליעזר השיקו את קמפיינים שלהם, עם הרבה נקודות, מעט מאוד תוכן והמון כסף
יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il