X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרבנים רוצים להוציא את צה"ל מהשטחים משפע של נימוקים שברובם אני תומך באופן אישי, אבל סופם שהם נותנים הכשר מוסרי לאותם רבים, המתנגדים לדעתם, לא לציית גם הם בבוא יום הפקודה הדמוקרטית
▪  ▪  ▪

סביר שבעתיד הלא רחוק, אי שם בשטחי יש"ע, תרכז המדינה מאות אנשי ביטחון. יהיו שם שוטרים, אנשי מג"ב וחיילים מיחידות האימונים והפעילות המבצעית. משימתם תהיה לפנות ישוב על נשיו וטפו-או מאחז לא חוקי, אולי אפילו ישוב חוקי למהדרין שלא יתאים למפת ה"הינתקות" של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל.
סביר באותה מידה, שליבם של חלק מהמיועדים למבצע יהיה מר עליהם. בהתאם להשקפת עולמם יראו וודאי חלקם בפינוי מעשה לא מוסרי בעליל, פינוי יהודים מבתיהם בארץ ישראל. חלקם לא יהיו חדורי אידיאולוגיה אבל יתקשו להתעמת עם בני עמם, אולי חבריהם משכבר ליחידה, אולי קרובי משפחה, אולי סתם חבר של חברה.
ודאי שרבים יעדיפו להתרוצץ בסמטאות שכם, בשדות האימונים או להיאבק בפשיעה המתעצמת מאשר להשתתף במשימה. אפשר לומר בוודאות שרק קומץ יהיו מרוצים או שלמים עם המשימה.
הדבר היחידי שבכל אופן יגרום לרובם לבצע את המעשה היא ההכרה הטבעית בסמכותה של ממשלה נבחרת כחוק במשטר דמוקרטי להחליט ולהוציא את החלטותיה לפועל. ללא הכרה כזו לא תוכל הממשלה, אף ממשלה, להוציא לפועל איזושהי מדיניות שנויה במחלוקת. לא כזו שהימין חפץ בה ולא כזו שהשמאל חולם עליה. הרי איזו מדיניות הכרוכה בעתידנו כאן אינה שנויה במחלוקת תהומית.
סביר שאם יקומו רבים מאד, כל אלה שליבם מתקומם, ויסרבו למשימה, יכנעו לתחושה הטבעית שצבא נאבק באויב ולא בעמו שלו, שחיילים לא מפעילים כוח על חבריהם החיילים שזה עתה השתחררו או בקרוב יתגייסו. הרי אם זה יקרה לא ימצא כוח בעולם שיוכל, בתוקף הסמכות וההכרעה הדמוקרטית בלבד, לאכוף איזה מעשה שנוי במחלוקת שהוא על החברה בישראל.
הרי כל אחד, בשמאל כמו גם בימין, רוצה להוביל את המדינה בכיוון שלו. כדי שההובלה הזו תתאפשר מבלי לגלוש למלחמת אחים, מבלי שהמתנגדים באופוזיציה ינהלו דין ומדיניות משלהם מתוך סירוב והתרסה כלפי ההכרעה הדמוקרטית, אין חשוב מלשמור על כללי הדמוקרטיה מכל משמר, ממש כעל סם חיים.
ודאי שהסרבנים רוצים להוציא את צה"ל מהשטחים משפע של נימוקים שברובם אני תומך באופן אישי. אבל סופם שהם נותנים הכשר מוסרי לאותם רבים, המתנגדים לדעתם, לא לציית גם הם בבוא יום הפקודה הדמוקרטית.
דווקא סרבני השמאל, יותר מפסיקות הרבנים הקוראים לסרב לפינוי יהודים בארץ ישראל, דווקא הם נותנים את ההכשר המלא למי שבעתיד יסרב להשתתף, מתוך מצפון, בפינוי ישובים. דווקא הם הוציאו לבנה ראשונה מיסודות הדמוקרטיה. דווקא הם הניחו לבנה ראשונה לסופה של מדינה יהודית דמוקרטית. נקווה שלא רבים יצטרפו.

תאריך:  24/12/2003   |   עודכן:  24/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
השימוש בדרגות ובייחוס היחידות של הסרבנים - עובר כל גבול. לפי אותו עקרון - אפשר להתנגד לשירות בתוך הקו הירוק, או באזורים שלא תמיד היו מיושבים על-ידי היהודים ומה בקשר לרמת הגולן - ומה בקשר לסירוב לפנות התנחלויות. התגובה - חייבת להיות חדה ברורה ומיידית - הדחה ופיזור
ד"ר רון בריימן
דני רשף
דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון
ארנסט קציר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il