X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כתיבה זו קשה לי כקריעת ים סוף
▪  ▪  ▪

שלשום נהרגו 6, אתמול 5 כאב וצער עמוק, הם כולם בגיל של הבנות שלי, ילדים, נערים, בוגרים - הלב קרוע הנשמה בוכה.
רובם עדיין לא הוטמנו בקרקע, חלקם מוחזק עדיין בידי האויב האכזר, אך אנו מדינה דמוקרטית, הפולמוס בעיצומו, הימין מאשים את השמאל, השמאל את הימין, שינוי מאשימים את כולם ואנו עומדים בצד, ראשנו מורכן, ואנו חושבים לנו, מאיפה המצאנו את הפוליטיקאים האלה? למה זה מגיע לנו?.
סכסוך הדמים בין היהודים והערבים על אדמות ארץ ישראל נמשך כבר למעלה מ-100 שנה. לכל צד יש טיעונים המצדיקים את עמדתו, אני כישראלי גאה רואה את טיעוני השיבה למולדת ההיסטורית כשיקולים בעלי המשקל הרב ביותר, בייחוד לחושכה של שואת יהודי אירופה, 6 המיליונים, ואילו הערבים חושבים שלהיסטוריה אין כאן משמעות, וכי הבית שייך למי שגר בו עשרות ומאות שנים, ולא לזה שנחת אחרי אלפי שנים ומבקש חזרה את זכויותיו.
לא חשוב כל כך מה אנו ומה הם חושבים, ומי צודק - החשוב ששני הצדדים נחושים להכניע ולהכריע את הצד השני ונוקטים באמצעים שונים ומשונים על מנת להשיג מטרתם, ובכלל זאת שימוש בחומרים דליקים ומתפוצצים למטרות הרג.
את הטעות המכרעת בסכסוך, עשו הפלשתינים לפני מספר שנים, כאשר הפנו את כלי המשחית שלהם למרכזי הערים, והחלו טובחים באזרחים תמימים, אני לא יודע מי יעץ להם, אך כנראה מדובר באידיוט מושלם, טמבל מן הסוג הנאלח ביותר. (ואני שם לרגע שיקולים מוסריים, כבדי משקל - בצד)
הפגיעה המסיבית והמכוונות במאות אזרחים ישראלים, עוללים, ילדים ובוגרים (בנים ובנות, דתיים וחילוניים, יהודים ושאינם יהודים) מחקה מהמפה הפוליטית בישראל את כל הגורמים המתונים - אין שמאל בישראל, פרט לזה בעל הדעות הסהרוריות, אורי אבנרי.
אין אדם שפוי אשר יכול להאמין לרוצחי תינוקות, אין אדם בר דעת שיכנס למו"מ עם מפוצצי אוטובוסים אזרחיים, אין איש אחד (למעט אלה המאושפזים אולי במוסדות סגורים) אשר יכולים להעלות על דעתם שלום עם חיות טרף שכאלה.
אך לטיפשות הפלשתינים יש סוף, הסוף הזה היה צפוי מאד מראש, כי גם אם הם לא הבינו את המצב, וגם אם יש למנהיגיהם מוח של ציפור, היה ברור שיום יבוא והאתגר ישוב לפתחנו.
אריק גם עוזר להם, כל מי שידו נוגעת בפגיעה באזרחים, דן עצמו למאסר עולם או למוות - ואם לא ייוצרו רוצחי אזרחים חדשים, אז אריק יגמור את הסיפור תוך חודש חודשיים.
ואם לא הורגים יותר אזרחים (ונקווה מאד שלא יהרגו), ואם צה"ל ממשיך את ה"כיבוש", וכל עוד מוטיבציית הטרור לא דועכת, מופנים כלי הנשק אל לובשי המדים, אלה אשר נסעו בביטחה בטנקים ובנגמשים - ועתה מסתבר לנו שהם תמיד נעו במלכודת אש ותופת, העמוסה בטונות של חומר נפץ, והעשויה מפח זול - כברווזים אל מול הנשק האנטי טנקי הנמצא כנראה בידי הפלשתינים, והופעל לראשונה ב"יעילות" בימים אלה.
מי שהופתע הוא או שקרן או טיפש מחולט, הדינמיקה הזו כתובה בסלע, מיום בריאת האדם.
והדינמיקה לא עוצרת באדום, הדינמיקה גם לא מאיטה בכתום - היא נוסעת, נוסעת באדום, אדום מדם.
אם ביכולתינו להשמיד את כולם, וגם לצאת נשכרים, יש לשקול זאת, לדעתי התשובה היא שלילי מוחלט. אם ביכולתינו לזרוק את כולם לגלות, וגם לצאת נשכרים, יש לשקול זאת, לדעתי התשובה היא שלילי מוחלט.
האם ביכולתינו להמשיך לשבת בתוכם, וגם לצאת נשכרים, או לצאת משם ולצאת נשכרים - זו השאלה, 95% מהנשאלים בישראל, כולל רוב מכריע בליכוד יסכים כי נשתכר אם נצא בכפוף להסכם החתום בדם ילדינו (ראו מה קרה עם הסכם אוסלו, מי היה צריך את ההסכם בכלל).
לדעתי הסכם משחק לידי הפלשתינים ומזיק לנו, אין כל סיבה או מקום להסכם, מי שיהיה מחויב לו זה רק אנחנו, הם כנופיות (או לפחות משחקים אותה כך) שהסכמים מעניינים אותם כקליפת השוק.
ומכל אלה על מה נתפלא אם חיי צה"ל ברצועה ייהפכו ליותר ויותר בלתי נסבלים.
קשה, אך זו האמת, אם לא נוציא את האצבע מה.... אנו נמשיך ונקבור את הילדים שלנו, לובשי המדים, הנשלחים בשמנו, ועל מנת להגן עלינו למקומות הכי מסוכנים שבעולם - ומחובתנו כהורים וכבני עם אחד, לקצר ככל האפשר את עומק הסיכון ואת משך הסיכון, גם אם זה רק באופן זמני.
בואו נזכור את ימי ההתשה בתעלה, כאשר כל יום הופיעו עשרות תמונות בעיתונים, בואו נזכור גם שבדיעבד הסתבר שאולי אפשר היה למנוע את הקטל ההוא.
וטובה שעה אחת קודם. כל דקה מיותרת, מסכנת את חיי ילדינו, ותגרום לנו לבריחה מיואשת, כפי שתמיד ברחנו בעבר.

תאריך:  13/05/2004   |   עודכן:  13/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
כמה עולה יהודי (מת), מי משלם, ונקמתו המתוקה של ביטון
חנה בית הלחמי
קטר הפצצה היה שלושים סנטימטרים / וקטר תחום פגיעתה כשבעה מטרים / ובו ארבעה הרוגים ואחד עשר פצועים.
רן ברץ
אם נמשיך כך, אמנם לא לנצח נאכל חרב, אבל זאת מכיוון שסופנו קרב מדי יום, מדי תבוסה שאנו מכריזים עליה כנצחון, מדי הפסד שמוכרז כהישג
בעז העצני
אין כל זיקה גיאוגרפית או עניינית בין ישובי גוש קטיף למטרת הפעולה שהיתה כאמור פעולה מונעת נגד ייצור טילים
אביתר בן-צדף
הבעיה אינה הכרטיסים, שקיבלו רב-ניצב שלמה אהרונישקי ובנו לשני משחקי מכבי תל-אביב בפיינל פור; מראית-עין של התנהגות שוטרים חשובה במיוחד לתדמית הציבורית של המשטרה, והמטה הארצי צריך לחשוב על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il