X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אילוצים ומכשולים

מי אמר שקל לבנות פתרון כולל, המכסה את כל הצרכים? כולנו פועלים בתוך מגבלות ואילוצים בהם:
- נפח נתונים הצומח בקצב מואץ, בעוד קיבולת קלטת הגיבוי נשארת קבועה.
- התקנות של יישומים חדשים, בסיסי נתונים, ERP, יישומי אינטרנט ואחרים הזקוקים לגיבוי מתמיד.
- חוסר בזמן או בכוח אדם לתחזוקת תכניות הגיבוי ולהתאמתן לסביבה המשתנה.
- חלון הזמן להשבתת המערכת מתקצר, בזמן שנפח הנתונים המגובים עולה. במערכות קריטיות דרושה זמינות של 24 שעות ביממה ואין להן חלון זמן להשבתה.
- בסביבה הטרוגנית קשה לבנות פתרון כולל בעזרת הכלים הרגילים. הריבוי בפלטפורמות חומרה, במערכות הפעלה ובהתקנים היקפיים מקשה על משימת ניהול הגיבויים.

דרישות המערכת

שיקולים רבים נלקחים בחשבון בתכנון פתרון גיבוי לארגון ובבחירת הכלים המתאימים ביותר.
- המערכת חייבת להבטיח אמינות וזמינות ברמות גבוהות תוך ביצועים טובים. במקביל, המערכת חייבת "לגדול" עם הארגון ועלות תפעולה צריכה להיות סבירה.
- תמיכה בכל הפלטפורמות (חומרה, מערכות הפעלה, בסיסי נתונים, התקני גיבוי) בסביבה הטרוגנית.
- כדי לחסוך בכוח אדם בסביבה מבוזרת, הכלים העומדים בלב פתרון הגיבוי צריכים לספק יכולת ניהול מרכזית. כמו כן, נדרשת מספק הפתרון, יכולת תמיכה טכנית ברמה גבוהה.
- מערכת הגיבויים חייבת לתמוך בשחזור ל-client שונה (שחזור על מחשב שאינו זה שמתוכו גובה החומר). רק כך ניתן לבדוק את המוכנות שלנו להתאוששות מאסון.
- ולא פחות חשוב: מה בנוגע להשקעה הקיימת? הפתרון הרצוי אמור לשלב ולנצל את הכלים הקיימים ולתמוך במערכות ובמסדי הנתונים הקיימים (במקרים מסוימים, ישולבו גם תוכנות הגיבוי הייעודיות הקיימות, כגון תוכנת Rman של Oracle ואחרות).

מבוא

מערכות המחשוב בכל ארגון משתנות בקצב מואץ והופכות להרבה יותר מורכבות, הטרוגניות ועתירות מידע. הצורך בעדכון מתמיד של תהליכי הגיבוי והתאמתם למצב המשתנה הופכים את ניהול מערך הגיבויים למשימה לא פשוטה. כל מנהל מערכת השקיע בוודאי מחשבה ומאמץ בבניית תהליכי גיבוי מתאימים לצורכי הארגון ואף על פי כן, אנו נתקלים באתרים רבים בהם תהליכים אלה לא הותאמו לשינויים ולתוספות החדשות במערכת. ברוב המקרים גם לא בוצע מעולם תרגיל "רטוב" של התאוששות מאסון (שחזור מלא מהגיבויים והעלאת המערכת המשוחזרת בסביבת מעבדה, כדי לוודא שהכול מגובה והכול ניתן לשחזור), וזאת למרות העובדה שהארגון בוודאי לא יכול להרשות לעצמו אובדן נתונים.

פתרונות

הפתרונות מוצעים בהתאם לצורכיהם של הלקוחות לפי מורכבות סביבת המחשוב, נפח הנתונים ודרישות מיוחדות. לעיתים קרובות נדרש פתרון משולב (תוכנה וחומרה).
עבור לקוחות המתמודדים עם סביבה מורכבת, נפחים גדולים, בסיסי נתונים ושינויים תכופים נדרשים פתרונות המבוססים על המוצרים המתקדמים לניהול גיבויים. היום קיימים מוצרים המאפשרים בניית פתרונות מקיפים בהתאם לכל הדרישות.
חשוב לזכור שאין להקל ראש בנושא והאסון במגדלי התאומים, המחיש לנו באופן חד משמעי עד כמה הערכות מוקדמת מתאימה, חיונית כל כך. אחרי הכל מדובר בשמירה על שלמות מאגרי המידע של הארגון.

תאריך:  14/10/2001   |   עודכן:  14/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עוד שתי חשיפות הנוגעות לכסף ופוליטיקה: כיצד התערב ח"כ יעקב ליצמן בבנק טפחות בעניין הנוגע לאחיו; וכיצד הועברו על-ידי האפוטרופוס הכללי קרקעות ליורשים/זוכים עלומים
אורי מילשטיין, ד"ר
האנגלו-אמריקנים יוכלו לגבור על האתגר הערבי-מוסלמי, בשני תנאים: אם יפעלו להשמיד את מי שמתכוון להשמיד אותם; ואם ישקיעו יותר משאבים בתירבות הערבים-מוסלמים.
יעל גוטמן*
התפיסה הראשונה - שיש כלכלה חדשה, התנפצה; התפיסה השניה - שפלטפורמה פשוטה, בעלות נמוכה, תוכל לספק את התשתית למסחר מתוחכם, הוכחה כלא נכונה. במאמר זה ניתנים קווי יסוד להבנת תהליך הקמה וניהול מיזם אינטרנטי.
גיא בר-נתן*
קוקה-קולה, מקדונלד'ס ו-פורד עשו זאת בזירה המסורתית. כיום, השאלה המתבקשת היא כיצד לשרוד ולהצליח בזירת המסחר האלקטרונית הענקית, הסואנת ומרובת המתחרים?
ישעיהו איצקוביץ*
שיווק מוצרים לסקטור החרדי נבדל במאפיינים מסוימים מהשיווק לסקטור הכללי. עם זאת חשוב להדגיש, כי בניגוד לחלק מהדעות הרווחות על מגזר זה, כוח הקניה של החרדים הוא גדול, והם מרבים לרכוש מוצרים איכותיים גם אם מחירם גבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il