X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר הפנים, אברהם פורז, דאג להביע בפני עובדי הרשויות המסכנים את דעתו המלומדת
▪  ▪  ▪

אחד מערכי היסוד של היהדות, הוא תשלום השכר בזמן. הלנת השכר היא אחת העבירות החמורות ביותר שבנאדם יכול לעשות. מדינת ישראל, אחרי ככלות הכל, היא מדינה יהודית, לפחות לפי ההגדרה. השר פורז הוא אמנם לא גדול פוסקי הדור, אבל לפחות בנאדם חובה עליו להיות.
כבוד השר דאג להצהיר שלא מוכר כאן המושג הזה: רעב. "אין רעבים בישראל", הוא אמר. אני מזמין את כבוד השר לבקר בעיירות הפיתוח, בשכונות המצוקה, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. אנשים כאן רעבים, אדוני השר. הם אולי לא מצביעים פוטנציאלים של "שינוי", שהרי שלוש מכוניות לא חונות להם בחנייה הפרטית ופיליפינית לא הולכת אחריהם באשר הם יילכו. אבל הם רעבים והם ישראלים. הם אזרחים כמוני וכמוך. אולי לא מגיעות להם זכויות מיוחדות, על זה קיים ויכוח. אבל משכורת מגיעה להם.
כבר חודשים ארוכים לא מקבלים עובדים רבים את שכרם, שבין לבין כל הנוגעים בדבר עשו את עבודתם. הם ניסו להשמיע את קולם, ההסתדרות כבר הודיעה שתחזיר את עם ישראל למצרים מיד אחרי החגים, העיתונאים כתבו פה ושם, שר האוצר וכנופייתו דאגו להסביר ש"הקופה הריקה" ו"צריך לדחוף את המכונית כדי לצאת מהבוץ", בזמן שיאיר נתניהו חגג מסיבת בר-מצווה מפוארת לחוף הכנרת, שמוזמניה לא הגיעו בהסעות מאורגנות אלא במסוקים שהביאו מהבית.
אז איך אתה ישן בלילה, פורז קטן שלי?
הרשה לי לספר לך, כבוד השר, שהילדים של עובדי הרשויות, נערים בני גילי, ישנים רעבים. קמים רעבים. פתחו את שנת הלימודים רעבים. ובכלל, כבר תקופה ארוכה שהם לא ממש שבעים.
הפוליטיקה לא מעניינת אותם, אדוני השר. מושגים בכלכלה לא מעניינים אותם, ואפילו דעתך המלומדת לא מעניינת אותם. הם רוצים רק דבר אחד, שנראה לכאורה נורא פשוט, אבל במדינה מוכת הגורל הזאת אפילו את זה הפכו לטרגדיה. הם רוצים את שכרם, הם רוצים להתפרנס בכבוד ולחיות בכבוד ולשלם תשלומים בכבוד ולהזדקן בכבוד.
אז איך בדיוק אתה ישן בלילה פורז קטן שלי?
איך באמת אתה ישן? כשאתה מכהן כשר בממשלה יהודית, דמוקרטית, ישראלית שאמורה לייצג את כלל אזרחיה, בזמן שאתה דואג רק לאלו שסועדים איתך במסעדות הפאר ויוצאים איתך להצגות ונהנים ממאווי החיים בצורה שרק הם יכולים להנות ממנה. שהרי חלק גדול מהציבור, חלק שרק הולך וגדל, רעב פה והוא לא רעב לסושי, כבודו, הוא רעב ללחם.
אז איך אתה ישן?

תאריך:  12/09/2004   |   עודכן:  13/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל שרון
מאמר זה הינו חלקו השני והמשלים של המאמר שהתפרסם כאן "האמנות כרלוונטית לקיום - אדוורד מונק". עניינו הפעם הינו כללי עוד יותר - חשיבותה של התמקדות בו-זמנית במערך מורכב, התמקדות מ-2 נקודות תצפית ניבדלות, דבר חיוני להבנת-עומק של הבעייה או הנושא שלפנינו. גם הפעם מומחשים ומשוזרים הדדי באמצעות הצפייה בתמונה של מונק, הן ההבטה "אחורה" לתהליך החשיבה עצמו, והן תכנים בסיסיים עמוקים בחיינו ובתרבות המערב שניתוח התמונה חושף
מוטי שפירא
אברהם שרון
מכתב פתוח לשמעון פרס
פרופ' ג'רלד פרמן
נועם גורדון
סימני שאלה לא חיים בעולם קל, שלא תחשבו, בכלל לא קל להם וכמו תמיד יש להם אופוזיציה - האופוזיציה שלהם הם המכורים לסימני הקריאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il