X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

"אני גר בקו-התפר ואני לא יכול לשמוח כשמצדו השני של הרחוב שבו אני גר, חיים שלושה מיליון אנשים במצור". כך אמר כוכב הטלוויזיה והסופר דֹב אלבוים, בדיון על ה"שמחה" שנערך בטלוויזיה בערב שמחת תורה.
גם אני אינני יכול לשמוח. אבל מי שמשבית את השמחה שלי הם לא אותם שלושה מיליון שחיים במצור, אלא דווקא אותם שלושה מיליון מאשימי עצמם בתוצאות המלחמות שנכפו עלינו. משהו במוחותינו השתבש לחלוטין בבואנו לנתח את המציאות שלא אנחנו בחרנו בה, לא חוללנו אותה ולמען האמת ההיסטורית נגררנו אחריה עד היום הזה. הגיע הזמן וּמזמן להפסיק להלקות את עצמנו בוקר וערב וּלהתייסר בייסורים מיותרים על לא עוול בכפינו. מזה לא תצמח שום ישועה!
אם יש למישהו ביקורת על התנהלותנו, איש אינו מונע בעדו את הזכות להביע את דעתו, להפגין, למחות, לצרוח, לנסות לשנות ואפילו לא לשמוח. אלא שהכל יודעים בתוך תוכם שפיתרון הבעיה טמון אצל האוכלוסייה התוקפנית שהובסה ואיננה מוכנה לקבל שום פיתרון אחר זולת אותו פיתרון שביקשו להם בצאתם למלחמה נגדנו בקיץ 1967.
עם כל החמלה שיש לנו כלפי העם הפלשתיני שחי במצור, אנחנו חייבים להודות ולהצהיר שהם מעדיפים את המצור שבו מתנהלים חייהם האוּמללים על פני כל פשרה, מתוך תחושת הישרדות בסיסית שבסופו של דבר הם יהיו אדוני הארץ הזאת. כך הם מצהירים יומם וליל, כך הם מסיתים באמצעי התקשורת, כך הם מחנכים את הדורות הבאים, כך הם מתריסים בפרצופנו ועימם מקהלה אדירה של כל העולם הערבי-מוסלמי, ואנחנו עוצמים עיניים מראות ואוטמים אוזניים משמוע.
אולי פעם אחת ולתמיד נודה לבושתנו כי ה"כיבוש" כפוי עלינו ואין אנחנו יכולים להשתחרר ממנו. ה"נכבשים" היו יכולים מזמן ויכולים גם היום, אם רק היו רוצים, לסיים את ה"כיבוש". כל מה שהם צריכים הוא להכיר בנו כעם ששב לארצו, להסכים לזכותנו לכונן על חלק מאדמות ארץ-ישראל המערבית מדינה יהודית-דמוקרטית נטו, ושיהיו לנו גבולות בני הגנה מפני תוקפנותם. זהו!
בעיניהם ובעיני אותם ישראלים שאינם יכולים לשמוח בשמחת-תורה, זוהי אמירה גִּזענית! התוקפן שהובס הוא כאותו קוזאק נגזל. מבקשי נפשינו לא יסתפקו בפחות מניצחון מלא אותו רצו במלחמת ששת הימים: נסיגה מלאה של היהודים לארצות מוצאם ושיבת הפלשתינים ל"מולדתם". כל אמירה אחרת מצידם אינה אלא "הוּדְנָא" (הפסקת לוחמה עד לבוא הזדמנות), או "תַּקִייָא" (הרכנת ראש ל"הרדמת" האויב), או "חוּגְ'עָא" (התחברות לאויב כאזרחים מן השורה עד לבוא יום פקודה). אני ממליץ בחום לכל העצובים בשמחת-תורה לשנן את המושגים הללו תוך כדי ההקפות. זה לא מבטיח שמחה אבל זה מבטיח התעשתות.
מי שחושב שסיום ה"כיבוש" הוא בידי היהודים אינו אלא יהיר ומתנשא שאינו יודע על מה הוא שח. אין לנו לא את הכוח ולא את היכולת, עד כמה שזה נראה מוזר, לסיים את ה"כיבוש", ללא הסכמתו של האויב התוקפן שהושפל עד עפר בקרבות שהוא יזם, והשבת גאוותו תלויה אך ורק בהשמדתנו.

תאריך:  12/10/2004   |   עודכן:  12/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי פוקס
יהודה וגמן
אביתר בן-צדף
הנהגתנו המדינית והנהגתנו הצבאית המיטו עלינו אסון במלחמת יום הכיפורים. בניגוד למיתוס השקרי - הבעיה לא הייתה אי-התרעה בזמן, אלא יכולת מפקדי צה"ל, בניין כוחו ותפקוד יחידותיו; העלית אינה מעוניינת גם כיום בחקר העבר, ואינה רוצה, שתיפתח אי-פעם תיבת פנדורה של מלחמת יום הכיפורים. יותר מדי שלדים ורוחות רפאים מוסתרים בה, וטיפול "בלתי אחראי" יכול ליצור תקדים מסוכן
שמואל גורדון
האם שומה עלינו לתפוס שטחים שאנו עומדים לפנות? מבצע ימי תשובה עלול לגרום נזק לתהליך ההינתקות ואולי אפילו להכשילו
ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il