X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הילד בן השבע שהגיע לבית הספר עם אקדח טעון כדי לסגור חשבון עם המורה שלו, הוא בבחינת תמונה השווה יותר מאלף מילים
▪  ▪  ▪

ההשחתה המוסרית של מפעל ההתנחלויות - מעצם קיומו וכתוצאה מהתנהלותו האידיאולוגית והמעשית - היא גול עצמי לכולנו. גם לאילו שאינם במחנה הכיבוש הלאומי, אולם משלמים עליו את המחיר, ובגדול.
אם עד כה קיבלנו על דפוסי האלימות שמגיעים מן השטחים אל תוך הארץ ואל חיי היום-יום האזרחיים של כולנו, הרי שהמציאות עולה על כל תיאור ועל כל דמיון: הדריסה השיטתית של נפשם של ילדים היא הרצח הבא. זה שיקרה עוד לפני הרצח הפוליטי הבא. אני מביטה בבן הפרטי שלי, בן התשע, שהאפשרות של "לסגור חשבון" עם מורה אפילו לא עולה על סף דעתו, ומצטמררת מהחוויה המתמשכת של ילד, שמגיע לכדי הגעה עם אקדח טעון לבית הספר.
אם בעבר קראתי למשרד הרווחה לפקוח עין על האביוז הנוראי שעוברים ילדי המתנחלים, בייחוד בהתנחלויות הקשות, ע"י הוריהם בשמה של אידיאולוגיה בלתי ניתנת לשליטה (ע"ע השבת הילדים שנפגעו בפיגוע באוטובוס, לגור בכפר דרום בניגוד לרצונם, מסע הלוויה של גלעד זר ונוספים), הרי שהיום אני מחדדת את האמירה: קחו מהם את הילדים, הם הורסים אותם מהיסוד. רגשית, נפשית, אנושית. על הרבה פחות מזה, הרי, הייתם מוציאים ילדים מחזקת הוריהם בתוך תחומי הקו הירוק...
עוד שמעתי אתמול את הרב אליקים לבנון, רב ישיבת ההסדר באלון מורה, מדבר בגלי צה"ל. הרב הצהיר שם, קבל עם ועולם, שלצה"ל אין זכות להתערב בהחלטה מדינית של מדינאים ולממש אותה ע"י ביצוע הפינוי מחבל עזה. אני מסכימה איתו - הרב מאשר כל מילה שכתבתי ואמרתי לאורך השנים, על הבעיה המוסרית הקשה שבעצם ישיבתו של צה"ל בשטחים הכבושים (החלטה מדינית ראשונה) ועל עצם ההגנה שם, במחיר יקר של חיי חיילים בשטחים ואזרחים בכל חלקי הארץ, כולל ילדים, על קבוצות מתנחלים שבאים לבקש מאיתנו לשלם את חשבון הדמים של החלטה אידיאולוגית פרטית שלהם. בשמו של הרב אליקים לבנון אני קוראת לכל חייל שעדיין לא נשחק בו המוסר האנושי, להניח את הנשק, להסיר את המדים ולתפוס טרמפים הביתה אל תוך תחומי הקו הירוק.
העובדה שהרב הנדון הינו בעל הגיון מתעתע וחשיבה מסוכסכת, שאינה מצליחה לחבר בין דבריו לבין הכשרת היציאה מהשטחים, צריכה אולי לנחם אותנו. ואולי לא, כי חשיבה לוגית ואינטליגנטית רעועה כל כך יכולה להרוס כל חלקה טובה בארץ הזאת, בלי להבין בכלל מה קורה. בבחינת אבן שטיפש זרק לנהר ואלף חכמים יטבעו בניסיון למשות אותה.
חלום הבלהות שמלווה אותי כבר שנים, מאז נתקלתי לראשונה כחיילת צעירה ב"הסדרניקים" והשקפת עולמם, על צבא שייכבש בהדרגה ובסבלנות ע"י בעלי מניע אידיאולוגי של כת מטורפת, נראה כעומד להתממש. נרדמנו כולנו בשמירה ובשם עיקרון השוויון והדמוקרטיה, נתנו לגרעין ההרס העצמי והחורבן לנבוט.
ויש מי שלא קלטו עדיין, שהימים הקרובים הם הזמן הנכון להניח לרגע את כל הניגודים הפוליטיים והערכיים בצד - ולתת תמיכה מוחלטת לממשלה במבצע מיגור הטרור מבית. עם ישראל גורש מארץ ישראל וביתו חרב יותר מפעם אחת במהלך ההיסטוריה, בדיוק בגלל אותה אידיאולוגיה לוחמת של ה"מתנחלים" של כל הזמנים.
_________________________
הכותבת הינה עורכת משנה של www.haderech.co.il

תאריך:  21/10/2004   |   עודכן:  21/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
[פרק מתוך הספר "דבר תורה על-פי הרמב"ם" בהוצאת "קרטוב"]
אילן יוגב
ערן שנדר, פרקליט המדינה
דברים בטקס חלוקת תעודות לבוגרים, אוניברסיטת חיפה [20.10.04]
עו"ד אירית רוזנבלום
מנחם ברוד
חברה יהודית בריאה מצפה מרבני ישראל להגדיר את המצפון היהודי ולמתוח את הקו שאין לעברו; חיל בצה"ל הוא קודם-כול יהודי המחוייב לערכי-יסוד יהודיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il