X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ אפללו התעלף בשל הלחץ והאיומים של מתנגדי ההינתקות. הרב שפירא - ראש וראשון לרבני הציונות הדתית - פרסם כרוז הקורא לסרבנות פינוי, רבני יש"ע בהמוניהם מצטרפים לסרבנות הסלקטיבית ותגובה משפטית עדיין לא בנמצא; מאז ומתמיד היתה עדיפות ל"דינא דמלכותא דינא"
▪  ▪  ▪

ח"כ אפללו מהליכוד מתאושש בבית חולים מקריסת מערכות פתאומית, שלדעתו נבעה בחלקה מלחץ יתר של עבודה ומתחים, אך גם בשל איומים ממשיים בכתב, בע"פ ובצורה פיזית גלויה.
פרסום גילוי הדעת של מתיישבי גוש קטיף ויש"ע, עליו חתמו גם מספר אישי ציבור פעילים וגמלאים פוליטיים בנוסח: הפינוי הוא "פשע מלחמה" או "פשע נגד האנושות" - היתה הירייה הראשונה בשיטת גילוי הדעת ופסיקות רבנים, שבישרה על גל של התנגדות שעובר את קו הלגיטימיות.
אין מחלוקת שזכותם של מתיישבי קטיף ויש"ע ותומכיהם בכנסת ובציבור להרעיש עלמות ולהפוך כל אבני ההתנגדות ולשכנע כל תומכי שרון - אך בצורה דמוקרטית, חוקית ובגבולות מוסכמים של חוק וסדר ציבורי.
מכתבו של הרב שפירא, מגדולי הפוסקים של היהדות הדתית ציונית לאומית בליווי רבני יש"ע - הרואים בפינוי אסון וחטא השווה בחומרתו לאכילת טריפה וחילול שבת - והקוראים במפורש לחיילים וקצינים, חובשי הכיפות, המאיישים בהמוניהם ובאחוזים גבוהים את יחידות צה"ל השונות לסרב פקודה - היא הסתה, המרדה וקריאה להפרת סדר ציבורי וצבאי - שטמונות בו סכנות רבות למשטר דמוקרטי.
הנסיונות הכושלים לנסות ולהתחמק מלומר במפורש שהכוונה "לסרבנות סלקטיבית" על-ידי מתן פרשנות מגומגמת של כל חייל וקצין יבקש לשחררו מביצוע הפקודה בשל צו מצפונו - הוא מגוחך ולא חכם.
יתירה מזאת, "הסרבנות הסלקטיבית" של הרב שפירא ומתיישבי גוש קטיף ותומכיהם, שווה בכל הפרמטרים לסרבני השמאל הסלקטיביים, אשר לגביהם יש קונצנזוס רחב בציבור הישראלי המתנגד נמרצות למטרותיהם ושיטותיהם. בפשטות "סרבנות" - אינה ניתנת לחלוקה ולא חשוב מאיזה קצה פוליטי היא מופיעה.
ח"כ יוסי שריד, ח"כ רן כהן, ד"ר יוסי ביילין ואחרים, התנגדו מהרגע הראשון לסרבני השמאל בכל הדרכים שברשותם - עד ימינו אלו.
לציין שיו"ר המפד"ל אפי איתם, שהוא תא"ל במילואים, וגם ח"כ יהלום ואחרים - מתנגדים נמרצות לסרבני הימין ובכך יוצרים קו הגנה אחיד על הגנת הדמוקרטיה, צה"ל והעם.
ההתנגדות הגוברת בקרב מנהיגות המפד"ל, בקיבוצים, בהתיישבות ובקרב החיילים והקצינים - היא אות מבשר טובות - ונקווה שכך ירבו. בל יטעה איש בישראל - הסדק בסכר כבר נראה בפועל ואם לא ישכילו מנהיגינו ורבנינו לבלום את הקטר - הוא ימשיך איתו לתהום גם את כל קרונות הרכבת של הסדר הדמוקרטי - וגם הסכר יקרוס.
בראיונות בתקשורת ובדיונים בטלויזיה, מופיעים רבנים עם פסקי הלכה, נגד עקירת ישובים ויהודים מאדמתם - שהרי מדובר בהוראה מדאורייתא, בהלכה דתית שאין להפר אותה.
קבלת עמדה זו - היא העדפת דין תורה על דין המדינה ואין לך סכנה חמורה מכך לחברה הדמוקרטית. קבלת עמדה זו, היא הפיכת ישראל לאיראן - לאמור: כפיפות לשלטון האייטולות הדתיות והתקרבות לגאולה הדתית מחד, אך חורבן החברה הישראלית הנאורה הליברלית הדמוקרטית מאידך. כדי להבהיר - הסכנה אינה באלו שמדברים וכותבים אלא מקבוצה קטנה של תימהונים וקיצוניים מתוסכלים או ממורמרים עם יומרות משיחיות שיפרשו את הדברים אחרת - והתוצאות מי ישורנה.
חופש הדיבור, חופש ההתארגנות וההתנגדות - כן. חופש ההסתה וההמרדה - בשום אופן לא.
גם החוק הפלילי וגם החוק הצבאי - ברורים בנקודה זו. על המרדה, הסתה, אי קיום הוראות ופקודות - המצב המשפטי ברור והעונשים בהתאם. גם מי שלא חל עליו החוק הצבאי - לא יימלט מעונש והסעיפים הרלוונטיים לא חסרים.
על היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה - לצאת מתוך הקונכיה המשפטית שלהם, ולהשתחרר מבית הצב המשפטי שעל גבם - ולפעול בשטח המהירות וביעילות בטרם יהיה מאוחר מדיי.
ניסיון העבר - האיפוק והריסון שבא מכיוון משרד המשפטים והפרקליטות, כבר הביאו לאסון ולמשבר לאומי - ואין צורך לחכות לפרק ב'. וכפי שאמרתי כבר בעבר, בנושא זה, אין כל מניעה, בשעת משבר וימי חירום וסכנה, אפילו להשתמש בנשק המשפטי החריג של "מעצרים מינהליים" - כלפי מסיתים ממרידים וחוצי גבולות וקווים אדומים.
על היועץ המשפטי לממשלה לצאת בהצהרה ברורה חד משמעית בכתב ובע"פ - לכל הגורמים הבוחשים בנושאי ההינתקות בעד ונגד ולהזהירם על מעשיהם ותוצאותיהם ולהתחיל לפעול - ומהר.
יש לזכור ולהזכיר, כי גם בתקופת הזוהר הקדומה של שלטון ההלכה, חוקי התורה וחכמי הדת תמיד היתה קיימת בעדיפות עליונה ההלכה המחייבת עד ימינו כי: "דינא דמלכותא דינא".
_________________
הכותב הוא עורך דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי. היה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, ופרשן משפטי בהווה.

תאריך:  22/10/2004   |   עודכן:  22/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע; אברם מבין כי עקרונותיו המוסריים של לוט, גמישים מדי, ואין סיכוי לגשר על הפער שביניהם. פער כזה יוצר חיכוכים ואלה עלולים להחריף עם הזמן. על כן הוא מקדים תרופה למכה
ד"ר אליעזר שטיגליץ
עו"ד גולדבלט משה
אורי נטע
אלי בובליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il