X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו משלמים את מחיר הדימוי שיצרנו במו ידינו - הפרסוניפיקציה וגילום כל העוינות וכל שורש הרעה הפלשתינאית והערבית בדמותו של אדם יחיד, הוא אבו עמאר. ולכן, אם ערפאת הולך, או אז ההיגיון הישיר מגישה זאת הוא לכאורה שעכשיו כבר כן יש פרטנר פוטנציאלי. מה סימל ערפאת לרבים?
▪  ▪  ▪

ערפאת מת - יחי הפרטנר. זאת על משקל ''המלך מת - יחי המלך''. הפרדוקס הוא שרבים שייחלו למותו וקללוהו בכל לשון של קללה, דומה שמתפללים שה''לא פרטנר'' ישאר בחיים. והרי בכך אנו משלמים את מחיר הדימוי שיצרנו במו ידינו - הפרסוניפיקציה וגילום כל העוינות וכל שורש הרעה הפלשתינאית והערבית בדמותו של אדם יחיד, הוא אבו עמאר. ולכן, אם ערפאת הולך, או אז ההיגיון הישיר מגישה זאת הוא לכאורה שעכשיו כבר כן יש פרטנר פוטנציאלי.
וכך, עוד זה מדבר וזה בא: קודם ההצבעה בכנסת בעד ההינתקות (וזה שאולטימטום ביבי לא ממש מזיז). ומייד לאחר מכן, שוב מופיע המבשר: ערפאת גוסס. דהיינו - ה"כן יש עכשיו פרטנר" והניפנוף משטחי יו"ש - באופק. ואינך יכול להתאפק ולא לשאול את עצמך בחיוך עגמומי אם באופן כלשהו, כל הרבנים הללו ואנשי הפולסא דנורא אינם נושאים כרגע תפילה זכה לשלומו של ערפאת?
אך, זו רק מחשבת בזק צינית של רגע. בעוד אין כאן כלל מקום לציניות.
מה סימל עראפת לרבים?
ערפאת הינו למעשה דמות מיליטנטית של העולם השלישי בנוסח פידל קסטרו מקובה. אולי אחת הדמויות האחרונות מהז'אנר הזה שהיה פופולרי בתקופת השמאל החדש בשנות ה-60 ומרד הסטודנטים ב-1968 במערב - לבוש מדים ומדבר בשילוב של פתוס והיגיון, ומייצג מעין דמות לבבית ורגשית, בסגנון המהפכן וגם אבי האומה חם הלב ובעל החוכמה העממית. כך, כאדם חם ולבבי בעל חוכמה עממית הוא תואר על-ידי רבים שניפגשו איתו. אלא שרבים שהעריצוהו באותם שנים, כגון העיתונאית האיטלקייה הנודעת אוריאנה פלאצ'י, עברו מהפך לאחר אסון התאומים ופרוץ הטרור הגלובלי והחלו לראות בו נציג של ברבריות איסלאמית עריצה.
ובהקשר זה, ערפאת הסביר את גישתו בסביבות 1992 בראיון לעיתון ערבי נפוץ: "חג' אמין אל חוסייני היה טהור (הכוונה למופתי הירושלמי בתקופת המנדט שעמד מאחורי המרד הערבי בבריטים ומאחורי ההתנגדות לציונות וליישוב הארץ על-ידי יהודים. ובשנות מלחה"ע ה-2 חבר עם הצורר היטלר) ולכן לא הצליח להשיג דבר עבור הערבים. גישתי שלי מעשית יותר, וזאת נראית הדרך היחידה להשיג את מבוקשנו".
עוד בסוף שנת 2001, דומני, יצא חומר ממשרד החוץ שהפך על פניו את כל תדמיתו של ערפאת כמנהיג סביר ופרטנר לשלום. גוללה מסכת משחירה מאד שהיציגה את התבטאויותיו המוקצנות של ערפאת, הציגה בדומה חומר חסוי ברוח זאת, והבליטה במרוכז את פעולותיו הטרוריסטיות של ערפאת. היה זה היפוך של 180 מעלות מהמגמה הישראלית הקודמת שהבליטה את הכרתו של ערפאת בקיום ישראל ונסיגתו מסעיפים באמנה הפלשתינית הקוראים לביטול המפעל הציוני (מסע הסברתי זה היה רצוף וחוזק מאד במסמכים שניתפסו במבצע חומת מגן באפריל 2002).
הדבר היה קל למדי, מפאת דמותו ה'מהפכנית' והלא מגולחת של ערפאת ("האיש עם השערות על הפנים" כמאמר בגין) שסייעה לקו ההסברתי הרישמי החדש של הצגתו כנוכל ושקרן. חודש מרס 2002 היה הגרוע ביותר בתקופת האינתיפאדה, כאשר נהרגו 30 חיילים ומתנחלים בפעולות גרילה פלשתיניות, ובוצעו 11 פיגועי התאבדות בהם נהרגו 81 ישראלים, וששיאם היה בפיגוע ב-27 מרץ, ליל הסדר, במלון פרק בנתניה, בו נהרגו 30 חוגגים. בעקבות הפיגוע הקשה בליל הסדר בנתניה, נפתח ב-8 באפריל מבצע חומת מגן שהביא להשתלטות מחודשת על הערים העיקריות ברשות (רמאללה, שכם, ג'נין, בית לחם) ופתח פתח להשתלטות על כל שטחי הרשות כולל עזה.
זאת לאחר שכאמור, קודם לכן, הוכשרה הקרקע ההסברתית להצגת ראש הרשות כרמאי וטרוריסט ללא תקנה.
בנוסף, בחודשים שקדמו למבצע חומת מגן, רק תמרנה פלוגת טנקים או שתיים מסביב לערים שנימסרו לרשות כמו ג'נין או טולכרם, ובכך הורגלה דעת הקהל העולמית בהדרגה למראה הטנקים הישראלים בשטחי הרשות, דבר שקדם להשתלטות בפועל על השטחים הללו.
מכל מקום, את מקום הסוג הזה, שעוצב בתקופת הרדיקליות של שנות ה-60 (מאו טצה טונג, קסטרו ואולי הו צ'י מין) ירשו:
1) הן המהפכניות הפונדמנטליסטית בנוסח נסראללה ומנהיגי החאמס, וכמובן בן לאדן. אלו כבר אנשים שחרף מראם האקזוטי, מדברים בשפה מאד מחושבת וקרה.
2) והן מהצד השני אינטלקטואלים פלשתינים בחליפות, בוגרי מכללות אמריקניות בסגנון חוסייני, נוסייבה הבן, אבו מאזן והמכשפה הזאת, עשראווי. אלה יכולים כבר לפנות לקהל במערב בשפת בני תרבות, ולכן, יש שיאמרו שבעייתיותם עבור האינטרסים של מפעל ההתיישבות ביו"ש - גדולה יותר לאין שיעור.
אבל דומה בכל זאת שערפאת הינו מסוג המנהיגים שקוברים את כל אלה שכבר מספידים אותם, והציפייה לתמורות מפליגות ונפלאות העומדות בפתח עקב מותו של אויב ישראל הקשוח הזה הינה יותר פרי משאלת לב. הלוואי ואתבדה.
קישורים:
הונאת חג המולד של ערפאת
www.haayal.co.il/reply.php3?id=819&rep=49483&LastView=2001-12-24%2005%3A43%3A48
מיתוס ג'נין: הטבח שלא היה
www.faz.co.il/reply.php3?id=233&rep=1328&LastView
פמ''ז וערפאתיזם
www.haayal.co.il/thread.php3?rep=47907
יש פתרון צבאי לטרור א'
www.haayal.co.il/reply.php3?id=856&rep=53990&LastView=2002-02-10%2010%3A04%3A25
ערפאת בשיר וזמר:
כאפייה וזיפים
www.haayal.co.il/reply?id=798&rep=47620&LastView=0
www.haayal.co.il/reply?id=798&rep=47622&LastView=0
לעוף חפצי
www.haayal.co.il/thread.php3?rep=49228

תאריך:  29/10/2004   |   עודכן:  30/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il