X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקווה להפסקת אש, לדעיכת הטרור ולסיום הרג אזרחינו היא תקווה שאין לה על מה להתבסס; מוטב שנכין עצמנו לחידוש הטרור כדי לא ליפול למרה שחורה
▪  ▪  ▪

רוב בני ישראל מצפים בגלוי או בסתר כי לאחר ערפאת תתחזק ההסכמה בינינו לבין הפלשתינים, יתחיל משא ומתן בנושאים מוגבלים, תחול תזוזה לכיוון הסכמה רב-צדדית על ההיפרדות מרצועת עזה ואולי אף תתממש הפסקת-אש - הודנה - בכל אזורי החיכוך.
ציפיה זו נשענת בין היתר על התקווה שארגוני הטרור יסכימו לוותר למשך פרק זמן מסויים על השימוש בטרור נטול רסן מוסרי נגד אזרחי ישראל. גם מבט אישי 118 הצטרף לכך אך התגובות שהתקבלו מחייבות בחינה נוספת האם יש לתקווה להפסקת-אש בסיס מוצק או שהיא נשענת על כרעי תרנגולת.
המוביל העיקרי באנסמבל שיתגבש לניהול הרשות הפלשתינית והעם הפלשתיני יהיה כנראה אבו-מאזן שהשקפותיו ידועות וחולשתו מוכחת. תפיסת עולמו הפוליטית ובעיקר מול ישראל היא תפיסה הכוללת שאיפה לפשרות ולהסדרים, הכרה כי הטרור אינו משרת את האינטרסים של העם הפלשתיני ולכן יש לחדול משימוש בו, וכי הדרך העיקרית להשגת מטרות העם הפלשתיני היא דרך המשא ומתן, חיזוק מעורבות בינלאומית והתקדמות בהדרגה לקראת הקמת מדינה פלשתינית.
לעומתו, ארגוני הטרור הקיצוניים, למרות דבריהם המתונים בשבוע האחרון, לא שינו את עמדתם הבסיסית כי "בדם ובאש פלשתין תקום". תפיסתם את ישראל היא תפיסת יריבות עמוקה ויסודית שלא ניתן להתגבר עליה במשא ומתן. הם רואים במאבק המזויין אמצעי ודרך לגיבושו ועיצובו של העם הפלשתיני.
לדעתם מדינה חייבת להיות מושגת על-ידי לחימה ולא כמתנה על שולחן הדיונים. ולבסוף, עוצמת ארגוני הטרור הקיצוניים נובעת מהשימוש בטרור חסר-אבחנה ומהתעמולה שמגבה אותו במסגדים ובפי חכמי הדת. במידה שייפסק הטרור תיפחת עוצמתם, ייחלש מעמדם בציבור הרחב ותיקטן השפעתם הפוליטית, לכן אינם יכולים לוותר עליו. נימוקים אלו וכמה נוספים ימשיכו לעצב את המערכה הטרוריסטית נגד ישראל.
המאבק על מעמדם של ארגוני הטרור לאחר עראפאת לא יהיה בסגנון דמוקרטי או פשרני. למרות הנטייה לכאורה לשמור על אחדות המנהיגות של העם הפלשתיני כל עוד לא מת הראיס, לא יעברו ימים רבים לאחר ערפאת וקרעים יחזרו לבקוע בקעים בין הארגונים לבין הרשות, בינם לבין עצמם ובתוך מנהיגות הרשות.
אין מקום לציפיה שאבו מאזן או הג'יהאד לדוגמה יוותרו על עמדותיהם המנוגדות בתכלית, אין טעם לחכות שאבו-מאזן בלווית אבו-עלא וחבריהם יצליחו - או אפילו ינסו - לכפות את מרותם על החמאס. אין גם מקום להערכה שהחמאס, הג'יהאד, גדודי אל-אקצה ויתר מרעין בישין יותרו על מקור עוצמתם, על הטרור.
בזמן הקרוב, לאחר שייתבר מצבו של ערפאת - לגהינום או למקום דמוי - ישובו ארגוני הטרור לסורם, מעשי הטרור יעלו על סדר היום ורק מערכת הביטחון תוכל להמעיט את מספרם ותוצאותיהם.
התקווה להפסקת אש, לדעיכת הטרור ולסיום הרג אזרחינו היא תקווה שאין לה על מה להתבסס. מוטב שנכין עצמנו לחידוש הטרור כדי לא ליפול למרה שחורה. אפשר אולי להשפיע על מערכת השלטון הפלשתינית, להשיג הסכמה על ההיפרדות ולהחליש את הטרור בטווח זמן ארוך באמצעות פעילות מדינית, דיפלומטית, ביטחונית וכלכלית מתונה, אך אין לקוות לשינוי דרמטי באינטנסיביות של הטרור בזמן הקרוב עד לסיום המאבק על השליטה במנהיגות הפלשתינית.

תאריך:  09/11/2004   |   עודכן:  09/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
גורי גרוסמן
הרב מאיר כ"ץ
מיכאל שרון
מכיוון שלא אובחנה כל מחלה מוכרת אצל עראפת, ומכיוון ששר החוץ הצרפתי אמר אתמול כי מדובר בהרעלת דם ממקור בלתי ידוע, יש לבחון את ההשערה שהעלה כותב דברים אלה ב-30.10, שמחלתו של עראפת יוצרה במכון הביולוגי בנס ציונה
ענר פרמינגר
על הגבול שבין אמפתיה כלפי הפרט לבין שיתוף פעולה עם רמיסת הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il