X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גיורא סלע   |  ארגון מגדלי הפירות בישראל
זאת בעקבות דבריה נגד החקלאים
▪  ▪  ▪

לכבוד
שלי יחימוביץ
חברת החדשות
ערוץ 2
צפיתי בפינתך ב"אולפן שישי" בעקבות התיקרות מחירי המלפפונים ונפגעתי הן באופן אישי כחקלאי בבקעת הירדן שמאמין שתורם בכך למדינת ישראל והן כמנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, המייצג אלפי מגדלים בכל רחבי הארץ.
העליות והירידות של מחירי הפירות והירקות פוגעים בנו החקלאים לא פחות מאשר בצרכנים. במהלך הקיץ במשך שלושה חודשים נמכרו פירות וירקות בשווקים במחיר שבקושי הצדיק את הובלתם מהמטע או השדה. לפי נתוני משרד החקלאות ההפסד של החקלאים בחודשי הקיץ הגיע לסכום בלתי נתפס של 200 מיליון שקל. הפסד זה ירד מהכנסותיהן של משפחות שרובן קשות יום לא פחות מאלו שרוכשים את הפירות. באותם חודשים איש בתקשורת לא עמד לצידנו.
עליית המחירים כעת אינה תוצאה של החלטה של מישהו, אלא תוצאה טבעית מהמחסור הזמני בירקות ובפירות. מאחר ואין כרגע תוצרת רבה בשווקים והציבור באופן טבעי מצמצם את קניותיו, יהנו ממנה רק חקלאים מעטים יחסית שמשווקים כרגע. בכל מקרה לא יהיה בכך איזון אף לא במעט להפסדים הכבדים שספגנו בקיץ.
בחרתי לגור באזור הספר מרצוני החופשי היות ואני אוהב את איכות החיים והמרחבים הפתוחים, כפי שאחרים מעדיפים את חיי העיר הסואנת. למרות היתרונות, חיי החקלאי אינם קלים, גם כשיש לצידו עובדים שכירים. אנו נתונים לשגיונות של מזג האויר ויכולים להפסיד את היבול השנתי בשעות ספורות. אנו משלמים מיסים מעל ומעבר לציבור הרחב בשל הצורך בהעסקת עובדים זרים. ואם העונה עוברת כשורה ויש שפע של פירות, השוק הפלשתיני נסגר לפתע והמחיר שלהם צונח.
אולי אני תמים אבל ציפיתי שתהיה מעט יותר הערכה כלפינו מצד 99% מתושבי המדינה שאינם חקלאים. חשבתי שמי שהולך לשוק ומוצא שם כמעט כל השנה פירות במחירים מגוחכים יהיה יותר סבלן כשהמחיר עולה פתאום לזמן מוגבל. חשבתי גם שתושבי מרכז הארץ, בלי קשר לדעותיהם הפוליטיות, יגלו מעט יותר אמפטיה כלפי מי שיושבים מול הגבולות בגליל, ברמת הגולן, בבקעת הירדן, בערבה ובנגב.
עצוב לי שעיתונאית בכירה רואה בציונות משהו שחלף מהעולם. כמי שעוקב אחר עבודתך העיתונאית אני יודע שיש בך אכפתיות אמיתית לנעשה בארץ. לכן אני רוצה להזמין אותך לבוא אלינו, אל החקלאים, ולהכיר אותנו מקרוב. אני מבטיח לפנות את סדר יומי על-מנת ללוות אותך באופן אישי ולהראות לך מי הם האנשים עליהם דיברת בתוכנית - אנשים שהם מלח הארץ ללא מרכאות.
בברכה,
גיורא סלע, מנכ"ל
ארגון מגדלי הפירות בישראל
טל: 6966267-03, 5330635-050

תאריך:  06/12/2004   |   עודכן:  06/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
היום לפני 63 שנים (7 דצמבר 1941)
אברהם שרון
משה גולדבלט
פרופ' ג'רלד פרמן
עו"ד אברהם פכטר
לפיד ושינוי צמחו על גל של שנאה ודחייה מהחרדים "השחורים" ובשל כך גם נזרקו מהממשלה ובסופו של דבר זה יביא גם לפירוק והיעלמות המפלגה; אי אפשר לבנות מפלגה על יסודות של שנאה לחלק גדול ומאמין בדרכו של העם היהודי בארצו; כל יתר המטרות והניצחונות הזמניים היו רק קישוט ואביזרי עזר - לשנאה הבסיסית; שרון: לפיד "זולל חרדים" - ואי אפשר לחיות עם גישה כזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il