X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גמרו להרוס אותם אחרי גיל 18, אז הולכים על קטינים
▪  ▪  ▪

על-פי ידיעה בווינט מיום 1.12.04, "בצה"ל דואגים למוטיבציה של בני הנוער, והחליטו "לפשוט" על בתי הספר התיכוניים בתוכנית חדשה, "הדור הבא". 74 בתי ספר יקבלו "קצין צמוד", שייפגש עם התלמידים ועם הוריהם. המטרה בעתיד: להגיע לכל התיכונים בישראל". בימים אילו אמור להיערך טקס, בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך, הגברת רונית תירוש, והרמטכ"ל רא"ל משה יעלון, להשקת התוכנית.
כן, אוזניכם שומעות היטב: אותה מנכ"לית של אותו משרד, שתחת ניהולה וניהול שרת החינוך (או כדברי "זהבי עצבני" - "צרת החינוך"), קוזזו שעות לימוד, פוטרו מורות, הוטמעו "ערכי אהבת הארץ" על חשבון מקצועות חיוניים והרבה יותר תלמידים מצאו את עצמם, באמצעות תמיכתה של צרתם בתוכנית הכלכלית, מגיעים רעבים לבי"ס.
ואותו רמטכ"ל, שתחת פיקודו הגיע הצבא להידרדרות המוסרית והמבצעית הגדולה שידע מימיו, הרמטכ"ל המקדם מטרידים מינית ומטייח באופן שיטתי פשעים נגד זכויות האדם של חיילי צה"ל ומפקדיו, זה שבתפקידים קודמים בצבא סייע באופן פעיל להפיכתו של הצבא מצבא העם לגילדה מקצועית מסוכנת שחבריה מטמיעים את עצמם בכל עמדות כוח הפוליטי על מנת להגן מבחוץ על "המערכת" מכל שביב ביקורת חיצונית (דורון, לבל, "פוליטיקה של שכול", 2004).
איך בדיוק יעלו סגני אלופים בצה"ל את המוטיבציה של תלמידי י'-י"ב להפוך לבשר התותחים של הגחמתיות הצבאית, הרשלנית, אפופת האגו? מה הם יספרו לאותם ילדים - האם הם יספרו להם שחיילי צה"ל תחת פיקודו של יעלון יוצאים לפעולות מיותרות, מבצעים וידוא הריגה בילדה בת 13 כמו גם במבוקש פצוע, חופרים ומתחפרים לשווא במחילות בציר פילדלפי, במחיר הדמים העצום (עשרות חיילים עד כה) של אותם ילדים שהם שואפים "להעלות להם את המוטיבציה לקרבי", הורגים מחבלים ותוקעים את ראשם הכרות על בזנט, כדי להצטלם לאלבום המשפחתי, מעמידים כנר פלשתיני לנגן במחסום, יורים על אוכלוסיה אזרחית, מתעמרים לנשים הרות ולחולים במחסומים, מקימים ועדות חקירה רק על אלו מפשעיהם המתפרסמים במדיה וגם אז מסיקים ברוב החקירות ש"חיילינו פעלו כשורה"?
האם אותם סגני אלופים יספרו לחברה', שבמקרה של תאונה מבצעית או אחרת, חלקם יואשם במותם שלהם כבר ממודעת האבל הראשונה, הוריהם יעברו מסכת עינוי דין והתנכלות פסיבית-מסיבית של הצבא עד סוף ימיהם ופרטי התחקירים לא ייחשפו לעולם משום שהרמטכ"ל שלהם היה מאדריכלי "חוק החיסיון", המסתיר את המידע מעין שאינה עין צבאית ואוסר את השימוש בו במערכת המשפט? (דורון, לבל, "פוליטיקה של שכול", 2004).
האם יספרו להם סגני האלופים הללו שהרמטכ"ל יעלון, זה ששרת החינוך הפמיניסטית חוברת אליו בשקיקה כזו על מנת להעלות את ילדינו שלנו אל מזבח תפיסת העולם הפרטית הלאומנית-כוחנית-מיליטנטית שלה, היה זה שניסה הן לטייח את עניינו של סא"ל גלילי בנושא תקיפה מינית של פקידתו, והן לקדם את גלילי לתפקיד נחשק לאחר שבית הדין המשמעתי של הצבא מצא אותו אשם?
למי כאן מועבר המסר - האם לבנים הקרביים (בפוטנציה), בפרפראזה למסר השהידים ושבעים הבתולות? מה אומר הטקסט הסמוי - האם הוא אומר להם שכדאי להם לעלות אל מזבח המלחמה המיותרת בצבא כובש (תרתי משמע), שטוהר הנשק בו אינו אלא סיסמא נבובה, כי הבנות תהיינה "זמינות" עבורם ללא גבולות?
על-פי ווינט: "הדור הבא" נחשב לפרויקט הדגל של קצין חינוך ראשי, תת-אלוף אילן הררי, שקורא לכל קציני צה"ל לקחת חלק במשימת עידוד בני הנוער שאמורים להתגייס בשנים הקרובות לצה"ל.
הסאב טקסט המזוויע כאן אינו רק המאמץ השיווקי של צה"ל, אלא העובדה שצה"ל אינו משקיע תקציב ומחשבה לחינוך ולטיהור שורותיו ונעריו שלו מנגעיו. קצין חינוך ראשי אינו עוסק בחינוך שורות החיילים, הוא עוסק בתגבורן.
ומה עם אילו שכבר כאן - אילו שזוחלים על הברכיים בציר פילדלפי כדי לחפש רסיסי-חברים, אילו שתוקעים ראשים כרותים על בזנטים? בספרו "קאפוט", מספר העיתונאי קוראצ'יו מלפארטה, על השימוש בגופות חיילים רוסים כשלטי דרכים לצבא הגרמני, בשלג הרוסי הקפוא. העמידו גופה קפואה, כשידה פשוטה לכיוון המשכה של הדרך המכוסה שלג. עברו שנים מאז שקראתי את הספר, זכרו המזוויע של אותו תיאור עלה בזכרוני כשקראתי על הראשים המשופדים הללו.
    ומי האויב של
  • חיילי
  • צה"ל, של זכותם וסיכוייהם לחיים בתוך נפש, שלא עברה את טראומת האינוס הצבאי, האכזרי, חסר התועלת והתוחלת, שיביא את חלקם גם אל חיי נצח מיותרים מתחת לאבן לבנה בבית הקברות הצבאי הקרוב למקום מגוריהם? איזו חוצפה ורהב יש בהצבת חיילים בבתי הספר, איזו גישה נפסדת לחינוך, למוסר, לאנושיות, למשטר תקין, לדמוקרטיה, לחופש הביטוי, ההחלטה והמידע, לאהבת החיים וקידושם, לשלום, לאחווה, לשוויון.
התשובה בגוף השאלה.
נושא הצבתם של קצינים בבתי הספר הגיע לאוזני מתוך מכתב שכתבו קבוצה גדולה של אנשי ונשות חינוך, אקדמיה וחברה, אל שרת החינוך.
כך הם כותבים:
"אנו החתומים מטה, אנשי חינוך, מורים ומורות באוניברסיטאות, במכללות ובבתי הספר בכל רחבי הארץ, קראנו בתדהמה את הדיווח על התוכנית החדשה להצמיד קצינים בדרגת סא"ל לבתי ספר תיכוניים שתפקידם יהיה לטפח את המוטיבציה של תלמידים לשרות בצבא. הדיווח הופיע באתר החדשות של Ynet (www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3012222,00.html).
אנו רואים בתוכנית זו, שהושקה ללא כל דיון ציבורי, מהלך שיכול לתרום רק להגברת המיליטריזציה של מערכת החינוך ולא לשיפור איכותה. ילדי ישראל ראויים להתחנך בסביבה לימודית שמטפחת ערכים אזרחיים של שלום ואחווה ומוטיבציה לחיים של עשייה מגוונת ועשירה בכל אשר יפנו. הם ראויים למורים טובים ומתוגמלים היטב, להעשרה בתחומי התרבות והאמנות ולגיבוי הולם של מערך אחיות בתי ספר (תחומים שרק לאחרונה קוצצו באופן חריף), ואין מקום למעורבות של הצבא בחינוך בתוך בתי הספר. מוטב שקציני החינוך של צה"ל יפנו את מרצם לקלקולים הערכיים בתוך המערכת הצבאית, שמתפרסמים השכם והערב, ולא ירחיבו את פעילותם במסגרת בתי הספר התיכוניים בארץ.
אנו מבקשים את התערבותך להפסקתה של תכנית מקוממת זו, שמסמנת חדירה נוספת של המערכת הצבאית אל תוך בתי הספר".
לא נותר לי אלא לברך על דבריהם ולקוות שהפארסה המעציבה הזו תיגדע עוד לפני מימושה, למען בטחון ושלום ילדינו, ולמען העתיד של כולנו.
_________________________
הכותבת היא עורכת משנה של www.haderech.co.il

תאריך:  16/12/2004   |   עודכן:  16/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il