X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

כל השנים הארוכות של פעילות הכנסת התרגלנו - רבים מאזרחי המדינה, לראות כיצד פוליטיקאים משופשפים, אשר המנוע הפוליטי שלהם התעייף קמעא, עוזבים את כסאם כנבחרי העם והופכים לנבחר הכנסת-יו"ר הכנסת.
צפינו בהשתאות כיצד מרביתם למדו מיד את התפקיד, החליפו חליפות, החליפו "כלי נגינה" ובמשנה מרץ למדו ללא ספק להשתמש בכוחם לתועלת כל הציבורים אותם ייצגו כיו"ר הכנסת.
רק מר ראובן ריבלין, כבוד יו"ר הכנסת (של כולנו), אינך מצליח ליישר את החליפות ולהתיישר עם דרישות התפקיד.
קח לדוגמא את ידידך - מר דב שילנסקי, שהגיע מהיכן שהגיע לתפקיד הרם, שינה פניו, יישר קו עם דרישות הצדדים המיוצגים בכנסת, ושמר על פרופורציות הוגנות והכל בכבוד ובהדר.
למה ומדוע זה קורה דווקא לך?
איך יכולת לבוא ולומר לציבור, רק לפני זמן מה, בעקבות החלטת הממשלה על חוק פינוי-פיצוי, "לקרוע קריעה". זה מה שצריך היה לדעתך לעשות? כיו"ר הכנסת? אולי היה מתפקידך לקום ולומר דבר אחר. סתם לדוגמא "... הממשלה קיבלה הכרעה ברוח דמוקרטית, גם אם לא מוצא חן בעיני מישהו, אין ברירה לכל המתנגדים לרוח זו אלא לקבל אותה ולהיכנס לתלם".
עבור אזרח כמוני, נאמן ומועיל מאד לחברה, המושג "לקרוע קריעה" איננו מדבר כלל ואיננו עושה כלל רושם - אילו הוא היה יוצא מפיו של אחד הרבנים הידועים בחוסר אחריותם. רבנים המגנים ומזעזעים מדי בוקר את אושיות המשטר הדמוקרטי של המדינה. אך מפיו של יו"ר הכנסת, ממלא המקום של נשיא המדינה?!
לא ולא, זה ממש בלתי מתקבל על הדעת.
כאשר הודעת ימים קודם לכן, על שינוי בדעתך ושאתה תומך במשאל עם - נגד או בעד ההינתקות, עדיין יכול היה הדבר להיחשב כחופש הביטוי. הגנת על דבריך בכך שהזכרת שתתכן מלחמת אחים אם לא יהיה משאל עם. אם זו הסיבה שלך לשינוי דעתך - שוב גם שם מעדת אדוני.
ובכן, להזכירך, עד היום, אנחנו - מרבית התושבים במדינה, משוכנעים שמדובר בקומץ של עושי צרות אשר יחבלו בהחלטת הממשלה שהתקבלה באורח דמוקרטי. כן, כבר ראינו את הסכנה לדמוקרטיה משלושה כדורי אקדח של אקדחן בודד הנתמך על-ידי דברי הבל של רבניו. אך איננו חושבים שמדובר כאן בשני צבאות שיעמדו אחד מול השני. להיפך. אך כמו מרבית הפוליטיקאים מן השורה, חיפשת בטעותך כי רבה, לרפד את דרכך הפוליטית. "שכחת" שאתה, כבוד היו"ר, אינך שם יותר.
טעית בשנית, כי החלשת משמעותית בצעדך זה את כוחו של המוסד הישראלי המכובד ביותר - כנסת ישראל, שכבודך עומד בראשה, כי הרי זו כבר קיבלה החלטה בענין הפינוי-פיצוי.
ועוד טעית, כי מחר יקום מי שיקום וידרוש,למשל, לקיים משאל עם -האם יש ברצוננו שצה"ל וכוחות הבטחון יגנו על מתנחלים מחוץ לגבולות המוצהרים של המדינה? לאן נגיע משם?!

תאריך:  13/03/2005   |   עודכן:  13/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il