X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

נחמיה שטרסלר הוא כתב כלכלי ב"הארץ". בדרך כלל, לאור עמדותיו הבסיסיות של עיתון זה, משמעות הדברים הינה קידוש זכות הקניין, זכויות המעבידים ורמיסת זכויות עובדים בצד חגנה על זכויות הפלשתינים וסרבני השירות בשטחים. ככתב כלכלי ב"הארץ" עליך להיות ימין בזירה הכלכלית ושמאל בכל הנוגע ליחסנו עם הפלשתינים וארצות ערב.
נחמיה שטרסלר ממלא תפקיד זה בנאמנות ראויה לציון. כך בדרך כלל יתנגד העיתונאי המכובד, לכל מדיניות רווחה, יתמוך בקיצוץ מסיבי של גמלאות הביטוח הלאומי ויתנגד לשכר מינימום. לעומת זאת הוא לא מתנגד בדרך כלל למדיניות הטבות שתמשוך משקיעים להשקיע במפעלים ובלבד שלא יעשו זאת בשטחים.
למען הגילוי הנאות כותב שורות אלו אינו תומך כלל בהתנחלויות באשר הוא סובר שתוצאותיו [להבדיל ממניעיו] של מפעל ההתיישבות בשטחים הן אנטי ציוניות ומזיקות. מפעל זה בלע משאבים נחוצים לחיזוק הפריפריה בנגב ובגליל והבטחת עתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי מוצק בגבולותיה.
אולם ככל שאיני תומך בהתנחלויות, אני סולד מצביעות וכדי להדגים את הצביעות של מר שטרסלר מן הראוי לצטט מרשימתו "שוב חוזר הניגון" מיום 21.4.2005 [בעיתון הארץ כמובן].
"חקלאי הגוש דורשים היום תוספת לפיצויים שנקבעו להם. הם שכחו את הסיוע הממשלתי הנדיב שקיבלו כשהגיעו לגוש: מענקים, הלוואות וקרקע חינם. הם גם אינם מדברים על מה שהכי כואב להם: עלות העבודה. כיום הם מעסיקים בחממות את תושבי חאן יונס תמורת 40 שקל ליום עבודה ארוך וקשה: ניצול מחפיר בתנאי עבדות. כשיעברו צפונה ייאלצו לשלם שכר מינימום. התיתכן שערורייה שכזאת?"
נחמיה שטרסלר שמעולם, למיטב זכרוני, לא דגל בשכר מינימום, מוצא עצמו תוקף בשצף קצף את חקלאי גוש קטיף שפעלו לפי כללי השוק החופשי הקרובים כל כך לליבו והעסיקו ערבים בתנאי ניצול. מה שמותר לכל קבלן כוח אדם ומעסיק בישראל אסור באיסור חמור למתנחלים.
ובקשר להטבות שקיבלו המתיישבים - מה לעשות? - לא רק המתנחלים קיבלו הטבות מפליגות. מדינה זו תמיד העניקה הטבות לאלו ששלחה לפריפריה וגם לסתם אילי הון שחפצה ביקרם, ואכן גוש קטיף הוקם בהחלטת ממשלה נבחרת-לאו דווקא ממשלת ליכוד. המתנחלים נשלחו ברובם לבצע, מה שהוגדר כיעד לאומי באזור עויין. אם מעוניינים לפנותם כיום הרי זה מפני שסוף סוף חדרה ההכרה שאין זה נכון לקיים את ההתיישבות באזור זה ויש להגדיר מחדש סדרי עדיפויות.
ההתנגדות להתיישבות ברצועת עזה אינה צריכה לטשטש אמיתות יסוד אלו.
רצונו של מר שטרסלר לפנות את ההתנחלויות, אפילו במחיר [שהוא מוכן לשלמו כעולה מרשימתו] של הותרת המתנחלים לשפטים שיעשו בהם הפלשתינים, אינו יכול להצדיק את צביעותו והיזקקותו לנימוקים, שלעולם לא היה משתמש בהם לו היה מדובר על ניצול עובדים ומתן הקלות וסיוע ממשלתי על-ידי כל בעל הון היקר לליבו וללב אדוניו מעיתון הארץ.

תאריך:  23/04/2005   |   עודכן:  23/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עופר סולר
מטופל זכאי לפיצוי בשל טיפול שבוצע בו ללא הסבר מספק; בית המשפט פסק: גבר שהסכים לבצע ניתוח להארכה ועיבוי איבר המין שלו אך נפגע ואיבר מינו התעוות, יקבל פיצוי בגלל שלא קיבל הסבר מפורט בדבר הסיכונים הכרוכים בניתוח
נסים גבאי
אולגה רז
אולגה רז, תזונאית קלינית, ראש המחלקה למדעי התזונה במכללה האקדמית יהודה ושומרון והגורו של כל בעלי עודף המשקל, מציגה טיפים שימושיים איך לעבור את פסח בשלום
יובל ברנדשטטר
בירחון ATLANTIC MONTHLY מספיד העורך את ישראל טרם עת, לאחר שהוציא את השד הדמוגרפי מן הבקבוק    מעריב נבהל מאוד
עו"ד אברהם פכטר
את מהלך החקיקה לאיסור שמות חשודים אמנם מובילים חברי הכנסת רשף חן (שינוי) ואיוב קרא (ליכוד), אך לאשמת העיתונות יש משקל רב בהולדת ההצעה    תיקון לחוק מחייב פרסום זהה גם בסגירת תיק או זיכוי, אך הדבר לא מבוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il