למי שטרם התנסה בשירותים אלו או מבין את חשיבותם, ראוי להסביר כי אתר אינטרנט אינו יכול להוות יותר מאשר כרטיס ביקור נחמד ברשת, בלי שיבוצעו עליו פעולות קידום אתרים רציניות. מדובר בפעולות המאפשרות לאלגוריתם של גוגל לזהות במהירות שהאתר עוסק בתחום פעילות מסוים (למשל עריכת דין, מכירת צעצועים, שמלות, ראיית חשבון וכדומה). הפעולות גם מעידות בדרכים שונות לאלגוריתם של גוגל שמדובר באתר איכותי במיוחד עבור הגולש. למעשה בתחום קידום האתרים "איכות" היא שם המשחק כי ככל שהאתר יותר טוב עבור הגולשים, למשל עולה במהירות ומציע תכנים מעניינים, כך גוגל יותר "אוהבת" אותו וגורמת לו לקפוץ קדימה בדירוג.
ולמה זה חשוב? מפני שכ-90% מהגולשים בגוגל אינם מחפשים תוצאות מעבר לעמוד או שניים הראשונים. יתר על כן, הם מקנים סמכות גבוהה לתוצאות המופיעות בדירוגים הגבוהים יותר. אם מחברים את הסמכותיות הזאת עם העובדה שלאנשים אין זמן וסבלנות לדפדף בתוצאות החיפוש, מבינים את מטרת הקידום האורגני: להגיע כמה שיותר גבוה בגוגל עם אתר רציני שמביא הרבה גולשים ופניות לעסק. בניגוד לכך, אתר שלא נעשות עליו פעולות קידום, יישאר אי-שם מאחור בדפים הפנימיים של תוצאות החיפוש, וכאמור יהווה יותר "כרטיס ביקור" מאשר נכס המביא לקוחות ומכירות לעסק.
באופן עקרוני, חברת קידום אתרים רצינית ומקצועית יודעת לעשות את העבודה, כלומר להביא את האתר למקומות הראשונים בביטויים הרלוונטיים שהגולשים מחפשים. אבל החברות נבדלות זו מזו במגוון היבטים של שירות ויכולות מקצועיות, ולא חסרים סיפורים על לקוחות שיצאו מאוכזבים ומתוסכלים מכל העניין. בעלי עסקים רבים שקיבלו בעבר שירותי קידום אתרים, או שמקבלים את השירות כיום, בוודאי יסכימו על הצורך לשנות את כללי המשחק: להעביר את הכוח לידיים של הלקוח ולפעול בצורה הרבה יותר שקופה והוגנת. לכן, טוב לדעת שיש אחת שעושה את הדברים לגמרי אחרת.
|
וובס פתרונות אינטרנט - גישת שירות שונה לחלוטין
|
|
בתחום קידום האתרים בארץ יש כמה בעיות נפוצות, כגון חוזים הכובלים את הלקוחות לטווח ארוך בלי קשר לתוצאות, הסברים שאינם שקופים על-אודות מה שבוצע ומה שהושג בתהליך, מגבלות על מילות מפתח, ועוד. וובס פתרונות אינטרנט היא חברה שכבר מזמן פועלת אחרת ולמעשה עושה זאת מזה שמונה שנים בלי הרבה רעש ועבור לקוחות שהתמזל מזלם לגלות אותה. החברה הוקמה על-ידי מקדמי אתרים שעבדו עם לקוחות מהארץ ומחו"ל, כמו עסקים וארגונים מאנגליה, משוויץ, גרמניה וארה"ב. החשיפה הנרחבת לתחום קידום האתרים הבינלאומי והעבודה מול לקוחות מחו"ל, הביאה לפיתוח גישת שירות אחרת מזו המקובלת בישראל.
החברה שמונה כיום 20 עובדים מתמקדת בכל הקשור לקידום אתרים אורגני, ממומן וניהול מוניטין ברשת, וכאמור עושה את הדברים אחרת לגמרי. זאת לאור הערך העליון המנחה את צוות: "לעשות טוב". וכדי "לעשות טוב" יש לראות מול העיניים קודם כל בני אדם ולא "לקוחות", ולהבין שלמי שמקבל שירותי קידום אתרים יש ציפיות וחלומות לגבי האתר. לכן בחברה עובדים ברגישות ובכבוד עם הלקוחות וזוכים בתמורה ליחס זהה. כל זאת מתוך מטרה שיהיו שבעי רצון מהשירות ומהתוצאות, ואכן - הנתונים שמפורסמים באופן שקוף לחלוטין באתר של וובס פתרונות אינטרנט מעידים שהחברה שולטת במקומות הראשונים בגוגל בביטויים מובילים ומבוקשים ביותר.
אבל מעבר לערכים ולכוונות הטובות, כיצד ת'כלס נראית חוויית קידום האתרים האחרת של וובס?
|
קודם כל - שקל לחודש הראשון
|
|
|
|
[צילום: יח"צ]
|
|
בוובס מאמינים, שיש להשאיר את הכוח והבחירה תמיד בידי הלקוח, ושיש לנהוג כלפיו במלוא ההגינות. לכן, בתור התחלה מציעים בחברה את החודש הראשון של קידום האתר בשקל אחד בלבד. בוובס יודעים שלקוחות שמתנסים בשירות שלהם בוחרים להישאר, אחרי שהם קולטים את הרמה המקצועית, את היחס ההוגן ואת מרכיבי השירות הנדירים בישראל.
על-מנת לאפשר התנסות בטוחה וכדי להשקיט את ההיסוסים, בשקל אחד בלבד מאפשרים ללקוח ליהנות מפעולות קידום שכבר תורמות לאתר שלו. כמו-כן, הלקוח זוכה במהלך החודש לידע חשוב אודות מצב האתר שלו בגוגל, וגם זוכה להכיר מקירוב שירותי קידום אתרים המבוצעים ברמה אחרת. אחרי החודש הראשון יוכל להחליט בעצמו אם להמשיך עם החברה או שלא - ובוובס מאמינים שיעשה זאת.
אבל מה שעוד שונה אצל החברה הוא שאפשר "לחתוך" לא רק אחרי החודש הראשון אלא בסוף כל חודש.
|
בתחום קידום האתרים עובדות חברות רציניות ומצליחות יותר ופחות, אנשי מקצוע מיומנים ולצידם גם אנשים מתחילים שאחרי קורס אחד בלבד כבר מצהירים על עצמם בתור "מומחים לקידום אתרים". אבל בלי קשר ליכולות ולהכשרות, כמעט תמיד יחתימו את הלקוח על חוזה לטווח ארוך ובמרבית המקרים לשנה.
מדוע הדברים עובדים כך? מפני שקידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח ולוקח זמן עד שרואים את התוצאות המקוות. הבעיה היא שהלקוח עלול להיות חסר סבלנות ולרצות "לחתוך" אם האתר שלו טרם הגיע למקומות שחלם עליהם בגוגל, או לכמות הגולשים והמכירות המקווה. על-מנת למנוע עזיבות מוקדמות ואובדן לקוחות חברות קידום מחתימות על חוזים ארוכי טווח, ויש בכך היגיון מבחינתן.
זה נוח לחברות אבל מבחינת הלקוח לא כל-כך נחמד, בוודאי אם הקמפיין באמת מדשדש ולא מביא תוצאות. הבעיה שבלי קשר לשביעות הרצון או לעמידה ביעדים פשוט אי-אפשר לעזוב, וחייבים להמשיך לשלם מאות שקלים בחודש עד שהשנה מסתיימת.
וובס פתרונות אינטרנט משנה את התמונה מקצה אל קצה. היא מהחברות היחידות כיום בארץ שמאפשרות ללקוח להחליט בכל חודש אם להישאר או לא, על סמך שביעות הרצון שלו בלבד ולא מתוך חוזה שכובל אותו אל השירות. גישה זו נובעת הן מערכים של הגינות וכבוד הדדי, והן מאמונה מוחלטת ביכולות המקצועיות. אין כאן הפתעות, תירוצים או אותיות קטנות - הלקוח נשאר עם וובס רק אם הוא מרוצה מהשירות וממה שהשיגו לו - ולא משום סיבה אחרת. בסוף כל חודש ההחלטה חוזרת שוב ושוב לידיים שלו.
|
להגיד את האמת באופן הכי ברור
|
|
עוד סוגיה לא כל-כך נעימה בתחום קידום האתרים בארץ נוגעת לשקיפות, שהיא לא הכי שקופה. לא פעם לקוחות שמבקשים להבין מה בדיוק נעשה על האתר שלהם, מדוע הוא נמצא במקום המסוים בגוגל, עד כמה הקמפיין התקדם וכדומה - נתקלים בתשובות מעורפלות מצד חברת הקידום. כאמור, קידום אתרים הוא תחום מורכב שלא הכל ידוע בו וכאשר קמפיינים לא מתרוממים נוטים להשתמש במונחים מעורפלים, במספרים ומושגים טכניים שמותירים את הלקוח מבולבל ומתוסכל.
בוובס יודעים שאפשר לעשות זאת אחרת ושאין שום סיבה שהלקוח לא יבין בדיוק, כל הזמן, איפה האתר שלו עומד, מה נעשה ומה הושג עבורו. באמצעות כלים שונים החברה דואגת לעידכוני התקדמות שוטפים ללקוחותיה, המלצות לשיפורים ודיווחים מצד הצוות, שמסביר בגובה העיניים ועד להבנה מלאה מה קורה ומה נעשה. בכלל, בוובס מאמינים שהכי טוב לומר את האמת, בין אם היא נעימה לאוזניים או לא הכי נעימה, מאשר לשמור על ערפול באשר לתוצאות. לכן החברה גם מפרסמת ברבים את התוצאות שלה ברשת ומפנה את כל מי שרוצה אל לקוחות בעבר ובהווה שקיבלו את שירותיה - על-מנת שייתנו חוות דעת אוביקטיבית.
|
חוויית קידום האתרים האחרת שמציעה וובס יורדת לפרטי הפרטים, לרבות כמות הביטויים ומילות המפתח שיקודמו. למי שאינו מבין במה מדובר נסביר שמילות המפתח הן אלו שאומרות לאלגוריתם של גוגל במה האתר עוסק. לכן אתר של עורך דין יופיע לעיני מי שמקליד בגוגל "עורך דין פלילי", "עורך דין בתל אביב" וכן הלאה. מצד שני, ככל שיש יותר מילות מפתח כך חברת הקידום צריכה לעבוד יותר קשה ולכן יש לה אינטרנט להגביל את הכמות. ובאמת זה המצב: כאשר עורך הדין שחתם על חוזה מול החברה רוצה לקדם בשלב כלשהו גם ביטויים נוספים (למשל "עריכת דין בחולון" או "הסכמי גירושין בפתח תקוה") - אין לו אפשרות כזו, והמשמעות היא הפסד של לקוחות פוטנציאליים.
בהתאם לגישה האומרת שהכוח והבחירה נמצאים בידי הלקוח, בוובס פתרונות אינטרנט פשוט לא מגבילים את כמות הביטויים ומילות המפתח. אם אחרי חודש, חודשיים, חצי שנה או שנה רוצה הלקוח לקדם עוד ביטויים - אין שום בעיה. מובן שהחברה תבצע את הבדיקות המתבקשות וייתכן שתמליץ לו להימנע מהתפזרות על-פני מילים רבות מדי, אך בכל מקרה בשורה התחתונה הבחירה היא בידיים שלו. הניסיון מראה שאי הגבלה על הכמות מאפשרת לפנות לשווקים ולקהלים חדשים בהתאם לצרכי העסק, להגביר את כמות הכניסות לאתר ואת כמות המכירות.
מי שרוצה לדעת עוד על השירות שמציעה וובס פתרונות אינטרנט, או להתחיל לקבל קידום אתרים בשקל אחד לחודש הראשון, מוזמן לפנות אל החברה כבר היום.
|
|