אם חשבת שהקורונה רק שיבשה את אורח החיים ואילצה אותך להתמודד עם מגבלות תנועה, ריחוק ומסכה על הפנים - טעות בידיך. להסתגלות מחדש למרחב והכלכלה בישראל יש צד נוסף וחיובי. כל שנדרש מעסקים כיום הוא לפתוח את היצע האפשרויות שלהם ואת חוויית המשתמש עבור הצרכן. כמובן שהיה עדיף לגלות את כל היתרונות הללו ללא משבר מתמשך ואבטלה שרק עולה ועולה, אבל אם כבר הגענו עד כאן, נראה שאפשר להפוך את הלימון גם ללימונדה.
חנויות הבגדים - הדור הבא אם בעבר עשינו ניסיון פה ושם עם סרט מדידה מול אסוס, כיום, האתרים של הרשתות הגדולות, המעצבים והמעצבות וגם החנויות המקומיות - מעמידים שירות לקוחות מקצועי יותר ורחב לתמיכה ברכישה. כדי שחוויית הקנייה תהיה טובה יותר ומדויקת יותר.
מדידת כף הרגל עבור רכישת נעליים שלא מדדנו מעולם ומכנסיים שקנייתם מרחוק היא הימור לכל דבר. המדידות השתכללו, הכלים והדוגמאות ומבחר הדוגמנים והדוגמניות שמציעים לנו לבחור מידה בצורה הרבה יותר מדויקת. הדיוק הזה, מעודד מכירות ומאפשר לנו כצרכנים לרכוש יותר בבטחה.
חיסכון בעלויות - לשני הצדדים היתרונות במסחר מקוון הפכו משתלמים לשני הצדדים - הרוכשים והסוחרים כאחד. עלויות של שכירות, ארנונה, חשמל, אחסון סחורה ועוד רשימת הוצאות שלא נגמרת שמגיעה עם פתיחת כל עסק. ההוצאה על שירותי
משרד פרסום דיגיטלי עשויה להחזיר את עצמה תוך זמן קצר והחיסכון הזה מאפשר לחנויות רבות להוזיל עלויות משלוח ולהעמיד שירות לקוחות יעיל יותר.
קניות או ליין - כל אחד והנישה שלו לא רק בגדים, סופרמרקט וריהוט. כיום, ניתן לקבל שירותים נוספים שמסיבות שונות סרבו להגיע לדיגיטל עד היום. לדוגמה, שירותי בריאות למיניהם. קופות החולים מתאימות את שירותי הדיגיטל שלהן לביקוש הרב שנוצר והמגבלות הרבות מתוך מחשבה על בריאות הציבור. המעבר לאונליין והסתמכות עליו מאלצת את הקופות למצוא פתרונות יצירתיים גם עבור אוכלוסיות שאינן מתמצאות במרחבי הרשת.
להגיע רחוק יותר לא בכל המקרים השירותים המקוונים הם אידיאליים - קבלת טיפול פסיכולוגי דרך הזום עשויה להכיל לא מעט מכשולים ואתגרים. אולם, גם קהילת המטפלים יכולה כעת להגיע לקהל רחב יותר שנזקק לשירותיה. לדוגמה, המרותקים לביתם, אנשים המאושפזים לתקופות ארוכות בבתי החולים וזקוקים לתמיכה נפשית חיצונית, ועוד. עם הזמן, סביר להניח שהפתרונות הטכנולוגיים יאפשרו להתגבר על יותר ויותר אתגרים ולהפוך טווח רחב אף יותר של שירותים לכדאיים גם באונליין.
העולם נעשה יעיל ומהיר יותר. לא עוד שיטוט אינסופי בקניון. ניתן ממש להכניס את הקניות בסופר בהפסקה בעבודה או בין שיחה לשיחה. לא לעמוד בתורים לא להיתקל באנשים לא רצויים, לקנות יעיל יותר וחכם יותר. השליטה עוברת לידיים שלנו. את העתיד קשה לצפות. אבל אין ספק שרכישה באון ליין נותנת לנו, כצרכנים, הרבה יותר שליטה.