X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אחד האירועים הנפוצים ביותר בארץ ישראל אחרי אירוע החתונה הוא אירוע ברית המילה. ומאחר שמדובר באירוע נפוץ, ישנו ביקוש גבוה לצילום של אירוע זה. ומתוך הביקוש הרב ישנו גם כן היצע מטורף מבחינת הצלמים. והיום, חשוב לנו יהיה לספר ולהסביר לכם, איך לבחור צלם לברית מילה מבין כל אותם אלפי הצלמים שיש בשוק.
צ'ק ליסט לבחירת צלם לברית
תגדירו תקציב מראש
הדבר הראשון, שתצטרכו בכלל לעשות הוא להגדיר לעצמכם את התשלום המקסימלי אותו תהיו מוכנים להשקיע עבור צילום הברית. אם אתם צריכים ורוצים באירוע שלכם צילום סטילס וצילום וידאו, כדאי שתשאלו את עצמכם: ״מה הסכום המקסימלי אותו אתם רוצים ויכולים להשקיע עבור זה״. רק לאחר שהגדרתם את הסכום, אתם יכולים להתחיל בחיפוש הצלם.
המלצות? האומנם?
ולפני שנמשיך לנקודה הבאה, נעצור לרגע על עניין חשוב מאוד. אנשים רבים נוטים לבחור צלם לברית מהמלצות של חברים ומשפחה. הרי, זה מה שתמיד כולם אומרים וממליצים בסביבתם: "תתייעצו עם האנשים הקרובים, החברים והמשפחה מה המלצותיהם".
ואנחנו כאן כדי להגיד לכם, שזו בדיוק הטעות. ומדוע זו טעות? כי סביר להניח, שאותו האדם שהמליץ לכם על הצלם, אכן מאוד מרוצה מהצלם ומהתוצרים אותם הוא סיפק לו, אך זה הוא שמרוצה ולא אתם, הוא מרוצה לטעמו לא לטעמכם. הסכום שהוא שילם עבור שירות הצלם מתאים עבורו, ולא בטוח שעבורכם. ויכול מאוד להיות, שהחבילה עליה הוא שילם לא כללה את מה שאתם רוצים ומחפשים, ולכן, ההמלצות לא מבטיחות שאתם אלה שתהיו מרוצים. נכון, זה נחמד לקבל הצעה על אדם ואישיות, אך כשמדובר במקצוע כמו צילום, רצוי וראוי לבדוק את הדברים, שלא בהתבסס רק על המלצות.
צילום זו אומנות
חשוב לזכור, שמדובר בצילום. צילום זה אומנות, לא כולם יאהבו אותו הדבר. אחד יאהב צלם מקצועי אחד, והשני יאהב עבודה של צלם מקצועי אחר. ובסופו של דבר, צילום הוא מקצוע אומנותי, גם כן. אם היה מדובר באינסטלטור, המלצות היו חשובות. תזכרו, צילום זה אומנות. אל תסתמכו על המלצות, תחקרו ותחפשו באופן עצמאי. רק אתם יודעים מה אתם אוהבים. רק ברגע בו כמעט והתייאשתם ולא מצאתם, רק אז תתחילו להיעזר בהמלצות.
אז איך ואיפה מחפשים?
בעולם בו הרשתות החברתיות מובילות, המקום הראשון בו תצטרכו לחפש יהיה שם. ולכן, האופציה הראשונה, תהיה לפתוח את הפייסבוק והאינסטגרם, שם כן תשאלו מי מחבריכם יכול להמליץ לכם על צלם לברית מילה. שימו לב, תדגישו בבקשתכם, שיפנו אתכם ויפנו אליכם רק צלמים שיציגו לכם תיק עבודות באופן ישיר. בתור התחלה, תוותרו על שיחות טלפון עם אלף ואחת צלמים, זה לא רלוונטי איך הם נשמעים, כך בשרשור התגובות תיווצר לכם רשימה של תיקי עבודות וצלמים שתייגו לכם אותם והם ענו לכם. ותראו איך מבלי לדבר עם צלם ולבקש תיקי עבודות, ובלי לבזבז זמן יקר, בקלות נוצרה לכם רשימה של צלמים ותיקי עבודות, ועכשיו אתם יכולים לעבור ולבחון את תיקי העבודות לטעמכם ומבלי שבזבזתם זמן בכלל.
האופציה השנייה, תהיה להיכנס לגוגל ולחפש צלמים, ובאופן ישיר להיכנס לאתרים שלהם ולעבור על תיקי בעבודות של צלמים אלו. עברתם על תיקי העבודות, אהבתם עבודותיו של צלם מסוים, בחרתם. כעת מגיעה פונקציית המחיר.
מדברים עם הצלם
זוכרים שדיברנו שהשלב הראשון יהיה הגדרת תקרת מחיר עבורכם? לשם הדוגמה, 1,800 שקלים. כעת, עליכם לפנות לצלם ואומרים לו כך; "קיבלתי עלייך המלצה חמה. התקציב שלי עומד על כ-1,800 שקלים מקסימום. האם אתה יכול לספק לי צילום סטילס וצילום וידאו בתקציב הזה?". שימו לב, אל תגידו לצלם תקציב נמוך מהסכום אותו אתם יכולים להוציא. מאחר שאם תגידו לו למשל, 1,600 שקלים, כדאי לעלות אחר-כך, אתם עלולים לפגוע בעצמכם, מדוע? העלות של חבילה זו אצלו היא גבוהה יותר מ-1,800 שקלים, וזה יכול לא להיראות בעיניו מראש, מה שיגרום לו לענות לכם שהוא אינו יכול לספק לכם את חבילה זו. אך אם תגידו לו 1,800 שקלים, המחיר יראה בעיניו יותר קרוב לסכום אותו הוא מבקש עבור חבילה זו, גם אם ב-200 שקלים פחות ממה שהוא מבקש, אך יש על מה לדבר. זה אומר, שלא תקבלו חד-משמעית את התשובה ׳לא׳, כבר בהתחלה.
מצאת את הצלם ואת המחיר
עכשיו, נצא מנקודת הנחה שהשגתם את שלכם. כלומר, גם מצאתם את הצלם שאתם אוהבים את העבודות שלו, ואותו הצלם גם הסכים למחיר שלכם, שאתם הגדרתם. זו לגמרי עסקה שצריך ושווה לסגור. אבל מה זה אומר בעצם לסגור? זו שאלה מעולה.
הסכם הסכם הסכם
לעולם אל תסגרו שירות של צלם לברית ללא חוזה! מטרתו של חוזה הינו להגן על שני הצדדים. ומה הכוונה להגן? נהיה איתכם כנים, לצלמים יש נטייה להתחמק מאירועים ׳זולים׳ ולקחת אירוע אחר יקר יותר אם נכנס להם ללוח הזמנים. למשל, אתם סגרתם עם הצלם, על צילום באירוע ברית המילה שלכם אבל, הוא קיבל פנייה להגיע לצלם באירוע יקר יותר. לא תרצו להישאר ללא צלם, רק כי הוא התחמק והגיע לצלם באירוע שנכנס. לא תרצו להתחיל בדקה ה-90 לחפש את הצלם כי הוא ברח לכם. ולכן, ברגע שיש הסכם, חוזה הוא מחויב לכם ולברית שלכם, ההתחייבות היא הדדית.
סעיפים חשובים בחוזה
ובחוזה חייבת להיות אופציה המגנה על שני הצדדים באותה הרמה מבחינת צוות הגיבוי, אם קרה לצלם דבר מה ונמנע ממנו להגיע. אופציה זו בחובה, מחייבת שיגיע צוות גיבוי באותה הרמה המקצועית מבחינת הצילום, הרי אהבתם את העבודות שלו.
בשביל שתדעו שאכן מדובר בצלם אמין ובעל שקיפות שימו לב, שאין אותיות קטנות, כי צלם שכזה, לא צריך אותיות קטנות. תוודאו את כל הדברים בזמן, תשאלו את כל השאלות. תשאלו את הצלם מה הוא מספק לכם וכמה, תשאלו מה מגיע לכם בתמורה למחיר. תשאלו הכל. ושכל מה ששאלתם יהיה כתוב, שחור על גבי לבן.
לדוגמא
כן מקבלים אלבום, באיזה גודל מקבלים את האלבום ומתי מקבלים את האלבום. לא מקבלים את האלבום? כן מקבלים לינק להורדת החומרים עם כלל תמונות הסטילס והוידאו, ומתי מקבלים את הלינק להורדה. כל הדברים הללו מאוד חשובים. תמנעו ממצב בו בתום האירוע אתם מגיעים בטענות לצלם, כי חשבתם שיש אלבום או דבר מה ורק אז תופתעו לגלות שהצלם אינו מספק אלבום כלל. כל הדברים אמורים להיות כתובים וברורים לשני הצדדים, ובשביל זה בדיוק נועד חוזה, הסכם.
ואם הכל באמת טוב - תפרגנו
ולפני שנסיים, דבר אחד חשוב. אם קראתם עד-כה, ובאירוע שלכם באמת כל מה שנכתב התבצע, באופן חלק וטוב. ואם יצאתם מרוצים מהאירוע שלכם כי הצלם לברית עשה את עבודתו נאמנה. אל תשכחו להשאיר על הצלם ביקורת טובה. זה יכול להיות ברשתות החברתיות או אצלו באתר ובעמוד העסקי. כי אם הוא השאיר עליכם רושם טוב, עשה את עבודתו כפי שהיה צריך, ואתם יצאתם מרוצים - זה מגיע לו.

תאריך:  30/03/2022   |   עודכן:  31/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מתחם סומייל, אשר ממוקם בין הצירים הראשיים של אבן-גבירול, ז'בוטינסקי וארלוזורוב שבצפון תל אביב, חווה התעניינות מוגברת מצד חברות נדל"ן, משקיעים וגורמים בעירייה    ראיינו את יובל רוזיו, מנכ"ל ובעלים קבוצת רוזיו, על-מנת לקבל את התמונה המלאה על המהפך של מתחם סומייל
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
למה ללמוד סייבר ואבטחת מידע? איפה כדאי ללמוד סייבר? איך אפשר להשתלב בתפקיד ראשון בסייבר ואבטחת מידע? איך לפתח קריירה בתחום סייבר? כל התשובות במאמר הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il