X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

החוק בישראל מכיר בשלוש צורות של התאגדות עסקית, ולאחר פתיחת התיקים ברשויות המס הרלוונטיות העצמאי חייב בהגשת דיווחים שונים לרשויות המס, הן למס ערך מוסף והן למס הכנסה. עוסקים רבים שואלים איזה דוחות עליהם להגיש למס הכנסה, זו שאלה נפוצה בקרב העצמאים, לכן החלטנו לעשות סדר בנושא ולהכין עבורכם מדריך המפרט את כל הדוחות שעליכם להגיש למס הכנסה.
חשוב לדעת כי כל בעל עסק במדינת ישראל נדרש בניהול חשבונות וניהול ספרים על-פי התקנות המחייבות, זהו אחד מההיבטים המרכזיים בניהול העסק ובהתנהלות הנכונה מול מס הכנסה ושאר רשויות המס. כדי להתנהל נכון ועל-מנת להגיש דיווחים בזמן למס הכנסה מומלץ להשתמש בתוכנה ייעודית ומתקדמת להפקת חשבונית אונליין ולניהול העסק, באמצעות התוכנה ניתן להפיק באופן עצמי מגוון דוחות למס הכנסה, לרבות דוח מקדמות מס הכנסה, דוח רווח והפסד, דוח הכנסות הוצאות ועוד.
דוח שנתי למס הכנסה - דין וחשבון על הכנסות
כל העצמאים ובעלי העסקים במדינת ישראל חייבים על-פי חוק למלא ולהגיש דוח שנתי למס הכנסה הכולל פירוט על ההכנסות וההוצאות לשנת המס הרלוונטית. ראוי לציין כי גם חלק מהשכירים בעלי ההכנסות הגבוהות נדרשים למלא ולהגיד דוח שנתי למס הכנסה.
אם בעל העסק הוא יחיד ולא חברה בע"מ, הנישום נדרש להגיש את הדוח השנתי רק באופן מקוון ובאמצעות את האינטרנט של רשות המיסים, ומעבר לכך עליו להגיש את הדוח השנתי באופן ידני למודיעין במשרד של פקיד השומה. ניתן למלא ולהגיש את הדוח השנתי בעזרת מייצג מוסמך כמו רואה חשבון או יועץ מס.
את הדוח השנתי למס הכנסה מגישים בדרך כלל עד 30 באפריל בשנת המס שלאחר שנת המס שהסתיימה, אך יש עסקים הרשאים להגיש את הדוח במועד מאוחר יותר, כל עוד הם קיבלו אישור מפקיד השומה.
את הדוח השנתי לשנת המס האחרונה יש להגיש באמצעות מילוי טופס 1301 (מקוון או מודפס), כאמור הגשת הדוח היא באמצעות אתר רשות המיסים. לדוח השנתי יש לצרף נספחים נלווים על-פי הנחיות מס הכנסה. דוח שנתי מס הכנסה כולל פירוט של הכנסות העסק בניכוי ההוצאות, טפסי 106 עבור בן או בת הזוג, אישורים נדרשים מביטוח לאומי, דיווח על הפרשות לחיסכון הפנסיוני, מילוי טפסים 867 ו-867א מהבנקים ועוד.
הדוח השנתי מאפשר לפקיד השומה במס הכנסה לחשב את חבות המס ולעדכן את העצמאי האם הוא נדרש לשלם מס מעבר לתשלום המקדמות במהלך השנה. הדוח כולל התייחסות לנקודות הזיכוי המגיעות לנישום על-פי חוק. אם החישוב מגלה כי העצמאי שילם מקדמות מס מעבר למה שעליו לשלם בפועל הוא יכול לבצע תיאום מס ולקבל החזרים.
דוח מאזן בוחן
הדוח רלוונטי עבור בעלי עסקים החייבים בהנהלת חשבונות כפולה. דוח מאזן בוחן הוא גיליון המפרט את היתרות של כלל כרטיסי החשבון, בעמודות החובה והזכות המפורטים בספר החשבונות של בית העסק.
מטרת הדוח היא לבדוק האם הרישום של הפעולות בספרי החשבונות של העסק מתאים מבחינה חשבונאית וניתן באמצעותו לאתר טעויות רישום. מאזן בוחן תקין חייב להיות מאוזן כך שסך הרישומים בצד החובה שווה לסך הרישומים בצד הזכות.
דוח רווח והפסד
דוח פיננסי חשוב הנדרש מחברות, הדוח מפרט בדרך חשבונאית את התוצאות הכספיות של בית העסק, על-פי תקופת זמן נתונה, בדרך כלל לפי רבעון או שנת מס. הדוח כולל השוואה לנתוני שנת המס הקודמת, ודוח רווח והפסד כולל גם פירוט של הפעולות והתהליכים לייצור רווחים או הפסדים, והוא מאפשר לנתח את הפעילות הפיננסית של העסק.
כדאי לדעת כי מערכת חשבונית אונליין מאפשרת לכם להפיק דוח מאזו בוחן בקלות וביעילות, אחרת יש להפיק את הדוח על-ידי רואה חשבון או מנהל חשבונות. יש לצרף דוח זה לדוח השנתי.
דוח מקדמות
עסקים חייבים להגיש דוח מקדמות למס הכנסה, אחת לחודש או חודשיים, ויש להגיש את הדוח באופן מקוון. את הדוח ניתן להפיק בקלות באמצעות מערכת חשבונית אונליין, ללא צורך בהדפסות מיותרות, בדיוק כפי שהמערכת מאפשרת לכם להפיק חשבוניות מס וקבלות דיגיטליות ללא הדפסה.
דוח ניכויים
בנוסף, העסק נדרש להגיש דוח ניכוי מס במקור, באופן חודשי או דוח חודשי, ויש לצרף דיווח שנתי על הניכויים במסגרת הדוח השנתי למס הכנסה.

תאריך:  22/09/2022   |   עודכן:  22/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il