X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

משכנתא היא מצד אחד הכלי העיקרי והנפוץ ביותר באמצעותו רוכשים מרבית האנשים בארץ דירה או בית, ומצד שני אחת ההלוואות הגדולות, המורכבות והמסובכות ביותר להבנה שניתן למצוא בעולם הפיננסים. נטילה מושכלת ומיודעת של משכנתא יכולה לחסוך לנו הרבה מאוד כסף ועוגמת נפש. מחשבון משכנתא הוא אחד הכלים הבסיסיים והפשוטים ביותר שיכולים לסייע לנו לקבל החלטות טובות יותר בתהליך נטילת המשכנתא
מהו בעצם מחשבון משכנתאות ומהם היתרונות של השימוש בו? כיצד זה יכול לסייע לנו לקבל החלטות טובות יותר ולקחת משכנתא אטרקטיבית ומשתלמת יותר?
מהו מחשבון משכנתאות?
מחשבון משכנתא הוא כלי בסיסי ופשוט לשימוש אשר זמין באינטרנט במגוון אתרים שונים, ומוצע גם באתרים של הבנקים עצמם. בגדול, מדובר בכלי המאפשר לנו להזין נתונים כלליים ביותר בנוגע למשכנתא, בפרט את הסכום הכולל הרצוי וכמות ההון העצמי עימה אנו מגיעים, ולקבל מושג טוב יחסית בנוגע לנתונים מרכזיים נוספים ותלויים דוגמת גובה ההחזר החודשי הצפוי או תקופת ההחזר הכוללת.
כמו-כן, ניתן להזין נתונים התחלתיים ואז לשנות נתון מסוים ולראות כיצד השינוי משפיע על הנתונים האחרים. לדוגמה, אם לאור הנתונים ההתחלתיים שהזנו קיבלנו כי ההחזר החודשי הצפוי שלנו יהיה גבוה יותר ממה שאנחנו רוצים לשלם, ניתן להאריך את משך תקופת ההחזר או להוריד את גובה הסכום הנלווה ולהבין כיצד צריכים להיראות נתונים אלו על-מנת שההחזר החודשי יהיה בגובה ה"נכון" מבחינתנו.
כפי שניתן להבין, מדובר בכלי יחסית פשוט לתפעול ושימוש, אך כזה אשר נותן לנו נתונים רלוונטיים ומסייע לבנות תמונה ראשונית כללית בנוגע לאופן בו המשכנתא שלנו יכולה וצריכה להיראות. חשוב להבהיר ולהבין כי גם כאשר מדובר במחשבון באתר של הבנק עצמו, הנתונים שהוא מספק אינם וודאיים או סופיים וכמובן שאינם מהווים התחייבות או הבטחה כלשהם...
לבנות בצורה מיודעת את ההלוואה הגדולה ביותר שניקח בחיים
כיצד הנתונים הבסיסיים יחסית שמחשבון משכנתא מספק לנו יכולים לסייע לנו לקחת בסופו של דבר משכנתא אטרקטיבית ומשתלמת יותר (מה שעשוי להיתרגם לחיסכון של עשרות אלפי שקלים ומעלה לאורך עשרות שנים...)? ובכן, מאחר שמדובר בהלוואה הגדולה וארוכת הטווח ביותר שרובנו ניקח במהלך ימי חיינו, כל שינוי קטן בתנאי המשכנתא עשוי להיתרגם בפועל לסכום עתק לאורך עשרים או שלושים שנים - התקופות הסטנדרטיות להחזרים של מרבית המשכנתאות.
לכן, ככל שנבין יותר בתחום ונגיע לפגישות עם נציגי הבנקים כאשר אנחנו יודעים יותר מהן האפשרויות העומדות בפנינו, למה אנחנו יכולים או לא יכולים להתחייב ומה בכלל אנחנו מעדיפים,
כך הסיכויים כי נבחר את הרכב המשכנתא הטוב ביותר עבורנו מבין כלל האפשרויות הרלוונטיות יהיו גבוהים יותר. שימוש במחשבון משכנתא יכול להיות רק השלב הראשוני. ניתן ואף מומלץ להמשיך לקרוא עוד על משכנתא, בפרט ללמוד מעט על סוגי ריביות, הצמדה למדד ותמהילי משכנתא נפוצים. בהצלחה בנטילת המשכנתא הנכונה עבורכם!

תאריך:  25/10/2022   |   עודכן:  25/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il