X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הוא לגמרי הדבר הבא, הוא מפתיע תמיד וכשהוא יוצא לאור זה מרגש עד דמעות. סרטון אנימציה הוא אחד המהלכים המוצלחים ביותר שאתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם. הרבה עסקים כבר הבינו שעל כלי שיווקי חזק אסור לוותר. אבל בשביל שהוא באמת יהיה שווה את זה, הוא צריך להיות מושקע.
רוצים לדעת איך הקסם מתרחש? מה הם כל השלבים החשובים ליצירת סרטון אנימציה מוצלח? סטודיו אנימייד כאן כדי להסביר שלב אחר שלב, במיוחד בשבילכם, איך סרטון אנימציה נולד.
שלב ראשון: הצורך בהפקת סרטון אנימציה לעסקים
כמו שהצורך בשיווק וחשיפה אף פעם לא נגמר, כך גם הצורך ביצירת תוכן מקורי ואיכותי רק מתגבר.
אופי מהלכי השיווק עברו שינוי משמעותי וכיאה לתחום, השינויים ממשיכים להתרחש. אנחנו כבעלי עסקים, צריכים להישאר מעודכנים ולדאוג לעלות על הגלים החדשים שמגיעים.
בעידן הטכנולוגי אנחנו מקבלים הזדמנויות פז לחשיפה יחד עם אתגרים לא קטנים. היום כמעט לכל עסק יש דף עסקי כמעט בכל רשת חברתית, יש אתר ולרוב יש גם שירות משלוחים. היום לעסק בבאר שבע יכולים להיות לקוחות מקרית שמונה או אפילו מחו"ל (שלא לדבר על חנויות אינטרנטיות המתנהלות ללא חנות פיזית).
בקיצור, היום גם השמיים הם לא הגבול. אך לצד כל השפע, התחרות הפכה עצומה ובמגרש מצטרפים כל הזמן עוד ועוד שחקנים חדשים. בשורה התחתונה - אנחנו צריכים להיות מיוחדים ויצירתיים כדי להצליח להתבלט. אנחנו צריכים למתג את עצמנו ולסקרן את הגולשים שגם ככה מוצפים במידע משתנה.
אנחנו צריכים סרטון אנימציה לעסק לא פחות ממעולה שיגרום לכולם לרצות לשתף אותו!
שלב ראשון פלוס: מציאת סטודיו לאנימציה
יחד עם ההארה המדהימה לגבי הצורך שלנו בייחודיות, הגיע הזמן להתחיל לחפש את הקוסמים שיגרמו לזה להתממש. אז כשמדבירם סרטון אנימציה כמובן שמדברים על חיפוש אחר סטודיו לאנימציה עם אנימטורים שיהיו איתנו באותו הראש וכמובן שנוכל להתחבר לסגנון העבודה שלהם. אז אתם מיד רצים לספר "דפי זהב" ומתחילים לחפש סטודיו מתאים. סתם. אנחנו רגע מקפסולות זמן במקום רכבים, אבל בינתיים נסתפק בגוגל. בחיפוש קצר בגוגל נפגוש מספר גדול מאוד של אפשרויות. מה שיהיה חשוב לכם במיוחד הוא תיק עבודות - אתם הולכים לראות סרטוני אנימציה נפלאים אבל תזכרו שסגנון העבודה צריך להיות מתאים לאופי העסק שלכם. הדבר השני הכי חשוב באותה המידה כמו הראשון - צוות האנימטורים. אתם רוצים לעבוד עם מקצוענים שכיף לעבוד איתם. אז זה עובד ככה, באתם לפגישה והקפה עליהם? קחו אותם. סתם. תוודאו שהתקשורת עובדת טוב כי תצטרכו אותה לשלבים הבאים.
שלב שני: הגדרת המטרה ואופי הסרטון
אחרי שמצאתם סטודיו לאנימציה שמציע לכם קולה עם מלא קרח, הקשבה וסבלנות - אפשר להתחיל לעבוד.
כל הפקה של סרטון אנימציה מוצלח מתחיל מבסיס חזק. יחד עם צוות מנוסה עליכם להגדיר את קהל היעד של העסק, מהלך זה יקבע גם את אופי הסרטון. ישנם עסקים הפונים לבני נוער תוססים וצבעוניים ואופי הסרטון צריך להיבנות בהתאם. מצד שני, ישנם עסקים הפונים לקהל מבוגר ורציני
יותר וכך בעצם נוכל להתאים אותו לצופים הרלוונטיים. מטרת הסרטון אנימציה גם היא צריכה להיות ברורה, האם אתם רוצים להציג מוצר מסוים או שירות? האם אתם רוצים ליצור סרטון אנימציה תדמיתי לעסק חדש? צריכים שיתופים, תגובות, השארת פרטים? כמובן שיש מקום ליותר ממטרה אחת, אך כדאי לנסות לדעת כמה שיותר לפני שמתחילים להפיק סרטון.
שלב שלישי: כתיבת תסריט
זהו אחד השלבים הקריטיים ביותר ביצירת סרטון אנימציה מוצלח וויראלי. בשלב הזה אל תתפשרו ואל תקלו ראש. המתכון לתוצאה טובה באמת, נשען במידה רבה מאוד על תסריט יציב ובטוח. זה הזמן להעלות שלל רעיונות, להתייעץ, לא להתבייש! תעשו הכל כדי להגיע למצב בו יש לכם תסריט שלם, בלי קצוות פתוחים, כזה שאתם שלמים איתו ובאמת חושבים שהוא טוב וממצה. זו גם הסיבה שהתקשורת עם העורכים חשובה מאוד. חשוב לציין - איש לא מצפה שתביאו מיליון רעיונות בביטחון, אז אל תצפו זאת מעצמכם. תסמכו על העורכים שתעבדו איתם שיכוונו אתכם, יציעו ויסייעו לכם להבין את הכיוון וההתנהלות מול זה. תמיד יש מקום לכל השאלות והתהיות. תמיד. אל תשכחו - סרטון אנימציה לעסק צריך לשרת את העסק ואת המטרה שלמה הפקתם אותו, אל תפחדו למחוק רעיונות יצירתיים אם הם לא קולעים למטרה!
שלב רביעי: מתחילים לקבל צורה
כן כן, זה הזמן להתחיל להתרגש. הדמויות שיככבו בסרטון האנימציה שלכם נוצרות ממש בשלב הזה. זהו הזמן בו העורכים מתחילים לעשות את מה שהם הכי טובים בו. התכנון הגרפי הראשוני של הדמויות והסרטון עצמו נקרא Storyboard. יחד עם הכיף וההתרגשות מעצם העובדה שהתסריט שלכם מקבל אופי ויזואלי, זה גם זמן מבחן.
בשלב זה, כשאתם יכולים לראות את התכנון הגרפי הראשוני, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות חשובות:
  • האם הנתונים הויזואליים מתאימים לתסריט, למטרה ויכולים להחזיק סרטון מעניין באמת?
  • האם הייתה הבנה נכונה בינכם לבין העורכים או שצריך ליישר קו לרגע?
  • האם התסריט שלכם מספיק חזק או שניתן לראות בו נקודות חלשות?
  • האם אתם מתחברים לדמויות? האם הן מתאימות לאופי העסק?
אל תתביישו לשתף את העורכים בתהיות שלכם, בשאלות שעולות ולנסות יחד להגיע לתוצאה שתעלה לכם חיוך. הרי בסוף זה סרטון אנימציה שמייצג את העסק שלכם והוא לגמרי ראוי להתייחסות הזו.
שלב חמישי: מקליטים
כל סרטון אנימציה הוא בעיקר כלים ויזואליים והם בהחלט מהווים נפח רציני ביצירה. אבל בשביל תוצאה טובה באמת והשלמת הסרטון - ששש… מקליטים.
הליווי הקולי של הסרטון חשוב מאוד לאיחוד הסרטון כולו למקשה אחת. אם מדובר במציאת הקולות המתאימים לדיבוב הדמויות עצמן או מנגינת רקע תואמת למה שמוצג בסרטון, אתם כנראה תרגישו מתי זה יושב בול. בנוסף יש סיבה לכך שבחרתם לעבוד עם מקצוענים, אתם לגמרי יכולים לסמוך על הניסיון והידע של העורכים שאיתכם, הם יעזרו לכם לדייק את הקולות והמנגינה.
שלב שישי: בוקר אור בארץ הפלאות הפרטי שלנו
כמו שניתן לנחש - הגיע הזמן לגרום לדמויות שיצרנו לקום לתחיה ולככב בסרטון אנימציה שלכם. אם חשבתם שהשלבים הקודמים היו מרגשים, פה אתם בוכים. בטוח. אחרי כל שלבי ההכנה המוקפדים: בניית תסריט יציב ומושקע, יצירת דמויות מיוחדות והתאמת קריינות וצלילים שיושבים בול, הסרטון אנימציה ייראה לכם ממש כמעט מושלם. בשלב הזה אתם כבר אחרי הרבה תיקונים ודיוקים אך אל תהססו לבחון מחדש את הכל שוב דרך סרטון האנימציה הטרי.
כעת תוכלו לראות בבירור אם הדמויות תואמות את התסריט והאופי וכן אם הסרטון משרת את המטרה. גם בשלב הזה ניתן עוד לבצע תיקונים ושינויים במסגרת המגבלות.
שלב שביעי: נוסיף עוד קיסם למדורה
אנחת רווחה, הפקתם סרטון אנימציה מהמם והוא כבר אפילו הולך לבד! עכשיו אפשר להשתעשע קצת וליהנות מהשכלולים שמציעה לנו הטכנולוגיה. זה השלב בו אתם מביטים בעורכים שלכם עם חיוך ערמומי ומאתגרים אותם בשליפת עוד שפן מהכובע. אל תדאגו, לא מאיימים על אנימטור עם אפקטים!
אפקטים ושדרוגים זה כיף, חשוב מאוד לא להגזים אבל אל תתביישו גם לעוף: ) מבולבלים? לא נורא. בשלב השביעי לתהליך אתם כבר תהיו מומחים ותדעו בדיוק מה אתם רוצים.
שלב שמיני: בא לשכונה בחור חדש!
נכון במלך האריות רפיקי מרים את סימבה מקצה הצוק ומשוויץ בו? אז עכשיו תורכם. הגיע הזמן להכין את התותחים הכבדים, לברר נתוני רייטינג כמו מתי הכי כדאי להעלות את הסרטון הכי טוב שיצא בעשור האחרון (הסרטון שלכם, כן?!) ולהפגיז בשיווק, שיתופים ופרסומים. כן, שלחו גם לקבוצה החופרת של המשפחה, לקבוצה של גינת הכלבים הקרובה ותשתדלו רק לא להציף מידי. תסמכו על הסרטון אנימציה שלכם שהוא מספיק מעולה בשביל לגרום לכל מי שצופה בו להיות גם המפרסם שלו.
שלב תשיעי ואחרון: שמפנייה מבעבעת וחיוך מנצנץ למעריצים החדשים ;)
אפשר גם מסיבת תה ברגוע, מה שהולך. עשיתם את זה! יש לכם סרטון אנימציה לעסק ואס שיווקי חשוב!
עכשיו מה שנותר הוא לראות תוצאות מדהימות ולהתחיל לתכנן את הסרטון הבא.
בהצלחה!

תאריך:  24/11/2022   |   עודכן:  24/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il