X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ייעוץ לסטרטפיסטים הוא זה שמאפשר ליזם, או חברה, לקחת רעיון - ולחדור איתו לשוק. וחדירה, זה עניין של מיקוד, כוונה - כמו גם, לדעת כמה אתה שווה. אם נעלה בדמיוננו, אדם שלא יודע כמה הוא שווה, ומעריך את עצמו כפחות ממה שהוא באמת, או ממה שהוא יכול להציע: לא משנה כמה עוצמתי, אסרטיבי אותו אדם יהיה מיודע, הוא לעולם לא ייקח את עצמו לקו הסיום. הוא לעולם לא יציג את עצמו בביטחון, בגאווה ובערך עצמי מוכר ובריא לפני העולם, ויגיד: "זה שלי, זה ממני, זה טוב, זה יתרום לחייכם...".
ועל כן, בייעוץ עסקי לחברות סטארטאפ, אנחנו, לעתים קרובות, רוצים להתמקד על חדירה לשוק, שתכלול הן את "הפריצה" לעולם, כלומר ההסכמה החזקה ביותר להיכנס אליו ולהראות את מרכולתי, והן את אופי ואיכות הרעיון, ולבסס כלפיו בהירות, כך שכל המעורבים יידעו למה בדיוק שווה לרעיון הזה, להיות חלק מהמארג הקולקטיבי, העולמי.
כאשר אנחנו בהירים לגבי הרעיון, איכותו וערכו, אנחנו יכולים להרגיש בטוחים יותר, בצעדים הבאים שלנו. כך שבין אם מדובר ביזם, או בסטארטאפ שנמצא בשלב הרעיון, או בשלבי פיתוח מתקדמים יותר, כמו גם גיוס השקעה, או החדרת מוצר לשוק: הייעוץ העסקי לחברות הסטארטאפ שנציע, יכול להיות זה שיאפשר בהירות להמשך הדרך, הכיצד נכון וראוי להתקדם, כדי להביא את הרעיון, כמוצר מוגמר לידיים של הלקוחות - וכמובן, הצלחה עסקית, פיננסית והגשמתית לחברה.
היתכנות הרעיון: ייעוץ לסטרטפיסטים
אלעד הדר, מנכ"ל של חברת ייעוץ עסקי לחברות סטארטאפ. חשוב לנו להציע את בדיקת היתכנות הרעיון. שכן, זה נחמד ויפה שיש רעיון, אלא שיש עניין לגלות אם הרעיון תופס מים, כלומר אם הוא יכול לעבוד בעולם האמיתי. לא בטוח שהאנליזות שלנו יהיו אלו שיגלו את התשובה, לחיוב או לשלילה, אך הן כן יכולות לחשוף תשובות שטרם שקלנו, שאם נכיר אותן הדבר יכול להשפיע על המשך ההתקדמות. וגם אם פסלנו רעיון, משמע קיבלנו אור אדום לגביו, הדבר רק אומר שיש משהו מדויק יותר שאפשר להביא לאוויר העולם, ועל כן טוב הדבר לפסול את הבוסר, כדי לקבל את הפרי השלם והמלא, שבאמת מתאים לתבונה והטבה עם הכלל.
6 שאלות הנחיה כדי לדעת איך ולמה, להביא מוצר לעולם
1. מה גורם לנו לרצות להביא את הרעיון הזה לעולם? מה מניע אותנו? מה מרגש אותנו? מה גורם לנו לרצות לשנות ולשפר את העולם? מה אנחנו באמת רוצים לשנות, ואיזה שינוי אנחנו רוצים להביא? - מדובר על שלב חשוב, שכן זה המקום ממנו הרעיון שלנו נובע, ואם הרעיון לא יתפוס מים, הרי שהמקום ממנו אנחנו באים יכול לדייק רעיונות אחרים, שיכולים להתאים אף יותר. ובכלל, אנחנו לא יוצאים לשוק עם רעיון, אלא עם תשוקה לשינוי וחידוש: ואם יש לנו את זה, זה השלב הראשון, "ביציאה לעולם".
2. מה התוצאה וההשלכה של הרעיון שלנו על העולם? מה הולך להשתנות? למי זה הולך לעזור?
3. לכמה אנשים זה הולך לעזור, ולתמוך? (מהו גודל השוק? TAM - TOTAL ADDRESSABLE MARKET).
4. איך בדיוק המוצר הולך לעזור להם, ומה יש במוצר, בדיוק, שעוזר להם כך? (היתרון המדויק של המוצר/שירות)
5. האם יש אלטרנטיבות טובות או מספקות יותר בשוק? מדוע לא? האם קל באותה מידה לייצר או לגלות אלטרנטיבות? או במילים אחרות: האם המוצר/שירות באמת נדרש בשוק היעד, עבור הלקוח האידיאלי?
6. מה היעדים לשינוי, להשפעה ולחזון, של היזם?
וכיוצא בזה.
בשלב זה אנחנו בודקים אם יש טעם להתקדם, בין אם מדובר בשלבי הקמת העסק, או פיתוח הרעיון - שהרי בכל שלב, כדאי לדעת איפה אנחנו עומדים, מה שלומנו ואם אנחנו בנתיב הנכון. אם לא, זו תמיד סיבה למסיבה לחזור ללוח השרטוטים, ולראות מה כן.
אור ירוק: לתוכנית העסקית
אם החלטנו שיש אור ירוק להתקדם, הרי שיש לנו עסק, ועבור עסק, מתבקש שנייצר תוכנית עסקית. תוכנית עסקית, היא באמת המקום, שיועצים עסקיים יכולים להבריק. כי למעשה, מטרתה היא לקחת את החזון (שכבר ווידאנו שישנו), ולהפוך אותו לתוכנית פעולה. כלומר, אם גילינו שלשמוליק יש חזון לאפשר לכל אדם במדינה לנסוע במכונית שלא צורכת דלק, הרי שהתוכנית העסקית, היא התוכנית שתמיר את האנרגיה, התדר-לב המדובר, ותתרגם אותו לכדי דבר מה שאפשר לקדם בממדי הארצי. כלומר, נוכל להגיד, שהתוכנית עסקית של שמוליק, תכלול אסטרטגיה, שקשורה הן לייצור מכוניות בלי דלק, הן לחשיפת אנשי העולם לאפשרות שהרעיון באמת אפשרי, הן להנגשת המכוניות "נטולות-הדלק" לאנשים, והן לתפעול וניהול עסק שיאפשר לעשות את כל זה תוך הנבת רווחים מתאימים.
ומתוך האסטרטגיה, נוכל להתחיל להבחין ביעדים, טקטיקות, תקציבים ולוחות זמנים - שיש לשים לב אליהם, להקפיד ולפתח, כדי ליצור את שאנחנו מבקשים, ולהתקדם צעד אחר צעד, עד הגשמת החזון - שסופו הוא גם הבאת הרעיון לשוק, הפיכתו לעסק ולמשימה, ולהגשמת תוצאות בשטח, על-פי יעדים מוגדרים ובזמנים צפויים (באופן יחסי).
על כן, אם נרצה לעבוד יחדיו על היתכנות הרעיון, התוכנית העסקית, האסטרטגיה העסקית והשיווקית, כמו גם צעדים רלוונטיים להגשמת הרעיון לכדי עסק משגשג - ניתן כעת להשאיר פרטים, ולהמשיך עימנו את השיח. תודה על קריאתך.
אלעד הדר
מנכ"ל Success

תאריך:  30/11/2022   |   עודכן:  30/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il