X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אם אתם מחפשים ביטוח לרכב, כדאי שתשקלו לא להסתפק בביטוח חובה אלא גם לרכוש ביטוח מקיף. פוליסת ביטוח חובה היא פוליסה תקנית שבעל רכב מנועי חייב לרכוש בהתאם לפקודת רכב מנועי, כך שלא תוכלו לבחור אם לרכוש ביטוח חובה, אלא רק היכן לרכוש אותו. פוליסת ביטוח רכב חובה מכסה נזקים גופניים שעלולים להיגרם כתוצאה משימוש ברכב במקרה של תאונה לנהג, לנוסעים שנמצאים ברכב ו/או להולכי הרגל שנפגעים מהרכב. הפוליסה היא פוליסה אחידה בכיסוי, אולם בכל זאת כדאי להשוות בין חברות הביטוח. כיסוי ביטוח רכב חובה ללא ספק חיוני, לא מספיק כדי לתת לכם שקט נפשי - שהרי ביטוח לנזקי גוף לא נותן מענה לנזקי רכוש שעלולים להיגרם לרכב של המבוטח או לרכב של צד ג' בתאונה, ולא נותן מענה למקרה של גניבת הרכב או של פריצה.
לכן, בבואכם לרכוש ביטוח לרכב, כדאי לשקול בנוסף לביטוח חובה לרכוש גם ביטוח מקיף. פוליסת ביטוח מקיף היא שתיתן לכם את המענה הדרוש, במקרה שהרכב שלכם ייגנב ובמקרה שהרכב שלכם יינזק בתאונה או יגרום נזק לרכב אחר. תאונות דרכים קורות לא מעט, ואפילו חניה תמימה יכולה לגרום למכה מרגיזה בפח, שתיקונה עלול לעלות הרבה מאוד כסף. גם גניבות רכב בישראל הן עניין בעל שכיחות. איש אינו רוצה לקום בבוקר ולגלות שהרכב האהוב שלו לא בחניה - במיוחד אם אין לו ביטוח לרכב.
עבור מי שיש לו רכב ישן או שאינו רוצה לשאת בהוצאה של ביטוח מקיף, קיימת אפשרות לרכוש גם רק ביטוח צד ג' (בנוסף לביטוח חובה, כמובן). ביטוח צד ג' יספק לאותו מבוטח כיסוי במקרה שהרכב שלו גרם נזק לרכב אחר. עם זאת, הוא לא יספק כיסוי לנזק שנגרם לרכב של המבוטח עצמו במקרה של תאונה, והוא אינו מעניק כיסוי במקרה של גניבת הרכב. במידה רבה, יש כאן סיכון שהמבוטח לוקח על עצמו, אבל האפשרות הזאת קיימת ומאפשרת לכל אחד לבחור את היקף הכיסוי המתאים לו.
ביטוח לרכב - מידע נוסף
רכישת ביטוח לרכב אינה מחייבת רכישה של ביטוח חובה וביטוח מקיף באותה חברה, אבל זה מה שנהוג לעשות. הסיבה היא קודם כל הנוחות, שהרי במקרה של תביעה נוח יותר להתנהל מול חברה אחת. סיבה נוספת היא שרכישת ביטוח חובה וביטוח מקיף באותה חברה עשוי להקנות הנחה בביטוח המקיף.
כך או כך, בעת השוואת מחירי ביטוח לרכב, בפרט ביטוח מקיף, מומלץ לא להסתכל רק על שורת המחיר. בדקו מה גובה ההשתתפות העצמית, בדקו אילו הרחבות מציעים לכם במסגרת הביטוח המקיף ובדקו גם את הזמינות והנגישות של חברת הביטוח. בעידן הדיגיטלי, מצופה מחברת הביטוח להיות זמינה למבוטחים בכל מיני דרכים, החל מטלפון ועד וואטסאפ.
בנוסף, שווה לבדוק אם חברת הביטוח יכולה להציע לכם מסלול המותאם לכם ולהרגלי הנהיגה שלכם. כך למשל, אם אתם נוהגים מעט, ייתכן שתוכלו לקבל הצעה זולה יותר מההצעה הסטנדרטית. כיום, חברות הביטוח מציעות מגוון מסלולים של ביטוח לרכב, אשר מתגמלים נהגים זהירים ומאפשרים להתקין מצלמות ואפליקציות שמספקות חיווי על הנהיגה ומתגמלות את המבוטח בהתאם. מסלולים כאלה יכולים להביא להוזלה משמעותית בהוצאה על הביטוח.
אם יש בבית גם נהגים צעירים או נהגים חדשים, שווה לבדוק אילו מסלולים מאפשרים לכם גמישות וחיסכון בהוצאות הביטוח.
זכרו שכדאי להשוות בין מחירי פוליסות ביטוח הרכב לא רק כאשר קונים רכב, אלא מדי שנה - משום שהתחרות בענף גדולה, ההצעות משתנות וייתכן שגם הרגלי הנהיגה שלכם השתנו מאז הפעם האחרונה שעשיתם ביטוח.
האמור בעמוד זה אינו ממצא ואין ללמוד ממנו על תנאי הפוליסה המלאים לרבות הכיסויים ההחרגות, סכומי הביטוח וגבולות האחריות. למידע נוסף מומלץ לעיין בנוסח הפוליסה המלא, הוא הנוסח המחייב.

תאריך:  04/01/2023   |   עודכן:  04/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il